mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najmocniejsza "tetetka"

Najmocniejsza "tetetka"

Choć od debiutu Audi TT minęło już 10 lat, to fanom mocniejszych wrażeń nie było dane dostać w swoje ręce mocniejszej wersji sygnowanej literką S. Aż do teraz, na targach w Detroit debiutuje bowiem Audi TTS.

Najmocniejsza

Litera S w nazwie samochodów marki Audi oznacza nieco mocniejszą, bardziej usportowioną odmianę danego modelu. Takie będzie też i Audi TT i to zarówno w wersji coupe 2+2, jak i roadster (z w pełni automatycznie odkrywanym dachem).

Serce Audi TTS bazuje na mniejszym i słabszym z silników, z jakimi obecnie oferowana jest standardowa "tetetka". Dwulitrowa jednostka TFSI o mocy 200 KM po modernizacji została wzmocniona i teraz oferuje 72 konie więcej. To tylko nieznacznie lepiej od 3,2-litrowej wersji, gdzie pod maską drzemie 250 KM. Zwiększył się także maksymalny moment obrotowy czterocylindrowego silnika - z 280 do 350 Nm (320 Nm w wersji 3,2) i jest dostępny w przedziale od 2.500 do 5.000 obr/min. Tak wyposażone Audi TTS rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sek., zaś jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Audi TTS wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną zużywa średnio 8 l/100 km w wersji coupe i 8,2 w wersji roadster. Dostępna opcjonalnie wersja ze skrzynią DSG notuje średnie spalanie odpowiednio o 0,1 i 0,2 litra niższe. Również osiągi są tu nieznacznie lepsze, do setki auto przyspiesza wówczas o 0,2 sekundy szybciej. Oczywiście nie można zapomnieć o stałym napędzie na cztery koła, z którym w standardzie wyposażone są wszystkie wersje TTS. Kierowca ma również do dyspozycji dwa tryby ustawień zawieszenia - komfortowy oraz sportowy, w którym całe auto obniża się o 10 mm.

Najmocniejsza wersja sportowego Audi niewiele różni się pod względem stylistycznym. Nieznacznie zmienione są przednie światła biksenonowe od dołu otoczone diodami świateł do jazdy dziennej oraz przedni i tylny pas, wyróżnikiem będą też 18-calowe koła z aluminiowymi felgami. Wewnątrz, tym co odróżnia nowe Audi są przede wszystkim sportowe fotele obite Alcantarą.

Na debiut rynkowy Audi TTS przyjdzie nam poczekać do początku lata. Ceny wersji coupe zaczynać się będą od 44.900 euro, zaś roadstera od 47.750 euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi TT
Audi TT
Cena podstawowa już od: 145 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi TT Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi TT Audi TT TTS

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport