mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najmocniejsze Z4

Najmocniejsze Z4

Na salonie motoryzacyjnym Auto Show w Detroit w styczniu 2006 r. światową premierę będzie miał BMW Z4 M Roadster.

Najmocniejsze Z4

BMW Z4 M Roadster to przede wszystkim doskonałe osiągi uzyskane dzięki sześciocylindrowemu silnikowi rzędowemu o pojemności 3,2 l i mocy 343 KM. Jednostka ta pięciokrotnie była wybierana silnikiem roku w swojej kategorii. 106 KM uzyskanych z litra pojemności pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h, a także od 80 do 120 km/h (na IV biegu) w 5,0 sekundy, maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Silnik ten jest typową jednostką sportową, która lubi wysokie obroty. Maksymalna moc uzyskiwana jest przy 7.900 obr/min, maksymalny moment 365 Nm przy 4.900 obr/min,a maksymalna prędkość obrotowa wynosi 8.000 obr/min. Do przeniesienia napędu służy 6-biegowa manualna skrzynia biegów. BMW Z4 M posiada także, znaną z BMW M3, adaptacyjną blokadę mechanizmu różnicowego, która zwiększa stabilność jazdy oraz zapewnia optymalną trakcję, zwłaszcza podczas wychodzenia z zakrętów.

Zobacz galerię zdjęć BMW Z4 M Roadster

Już z wyglądu można rozpoznać wyczynowy charakter BMW Z4 M. Od zwykłego Z4 odróżniają go m.in. potężne wloty powietrza, pas przedni, obniżona atrapa chłodnicy i dwie charakterystyczne linie na masce. Również tył auta ma typowy dla serii M kształt z czterema rurami wydechowymi i poziomym dyfuzorem.

Wnętrze ma sportowy, ale i dość elegancki styl. Typowa jest kolorystyka zegarów, z czarnym cyferblatem, białymi cyframi i czerwonymi wskazówkami. Również typowe jest wskazanie zakresu obrotów na obrotomierzu: żółte pole ostrzegawcze i czerwone krytyczne.

Niewielkim zmianom stylistycznym poddany został także BMW Z4. Linię przodu pociągnięto bardziej ku nawierzchni, zaprojektowano nowe reflektory przeciwmgielne oraz charakterystyczne reflektory. Tył auta czyni go wizualnie szerszym, niższym i masywniejszym. We wnętrzu użyto lepszych jakościowo materiałów oraz nowych kolorów.

Nowością będzie gama sześciocylindrowych silników o pojemności 2,5 i 3,0 litra. Najmocniejsza trzylitrowa jednostka osiąga moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 315 Nm. BMW Z4 3,0si przyspiesza ze startu do "setki" w 5,7 sek., a prędkość maksymalna jest również ograniczona elektronicznie przy 250 km/h.

Do napędu roadstera Z4 mogą zostać także wybrane dwie wersje 2,5-litrowego silnika. 218-konna wersja 2,5si należy do najmocniejszych wśród konkurencji. Jej maksymalny moment wynosi 250 Nm, przyspieszenie do 100 km/h 6,5 sek., zaś prędkość maksymalna 240 km/h. Słabsza wersja silnika 2,5i zastępuje dotychczasową jednostkę 2,2i. Większa pojemność skutkuje wyższą mocą (177 KM) i wyższym momentem obrotowym (230 Nm). Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 229 km/h.

Paletę silników sześciocylindrowych uzupełnia dwulitrowa jednostka czterocylindrowa 2,0i o mocy 150 KM i maksymalnym momencie 200 Nm. W tym przypadku przyspieszenie do 100 km/h trwa 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Wszystkie jednostki współpracują z sześciobiegową skrzynią manualną. W przypadku wersji Z4 Roadster 3,0i lub 2,5si możliwy jest wybór skrzyni automatycznej (Sport Automatic) z dźwigienkami zmiany biegów przy kierownicy.

Zobacz więcej o modelu BMW Z4

Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW Z4 Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW BMW Z4 BMW Z4 Z4 Roadster

Podobne wiadomości:

Nowy automat w BMW

Nowy automat w BMW

Technika 2005-10-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.