mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najmocniejszy kompakt świata: Mercedes-AMG A45

Najmocniejszy kompakt świata: Mercedes-AMG A45

Audi nie pocieszyło się długo z tytułu producenta najmocniejszego kompaktu świata. Mercedes Klasy A w wydaniu AMG wrócił po faceliftingu w jeszcze lepszej formie niż dotąd, by zgarnąć koronę króla segmentu C.

Najmocniejszy kompakt świata: Mercedes-AMG A45
Najmocniejsza wersja A-Klasy była do niedawna nie do pobicia w swoim segmencie, bo jej 2-litrowy silnik benzynowy generował niewiarygodne 360KM. Jednak dosłownie kilka tygodni temu wielki konkurent Mercedesa, Audi, przebiło ten wynik o 7KM w modelu RS3 Sportback z 2,5-litrowym benzyniakiem TFSI, zwycięzcą w plebiscycie Silnik Roku w kategorii od 2 do 2,5 litra pojemności. Stuttgart długo nie czekał z odpowiedzią - wraz z przeprowadzony faceliftingiem karoserii i wnętrza, zaprezentował odnowioną wersję AMG po mocnym tuningu.

Silnik 2,0 pozostał, ale teraz ma do zaoferowania aż 381KM mocy! Do tego 475Nm momentu obrotowego i efektem jest nieprawdopodobne przyspieszenie do 100km/h - 4,2 sekundy! To prawie pół sekundy mniej niż A-Klasa AMG osiągała dotychczas i wynik porównywalny z produktami choćby Ferrari sprzed dosłownie paru lat. Niewiarygodne, jak duże postępy pod względem osiągów nastąpiły wśród szeroko dostępnych aut - wszak Mercedes Klasy A w odmianie sportowej AMG kosztuje aktualnie 186 000zł. Nawet jeśli mocniejsza wersja po liftingu podrożeje to nadal jest to relatywnie niska cena, jak za tak absurdalne osiągi. Jakby ktoś dopytywał - spalanie to 6,9 litra benzyny na 100km jazdy w tzw. cyklu mieszanym.

Mercedes-AMG A45 4Matic (tak brzmi jego nowa pełna nazwa) po modernizacji rózni się jednak nie tylko mocniejszym motorem pod maską, ale i całym zestawem innych poprawek. Aby jakoś utrzymać w ryzach takiego potwora na kołach, popracowano mocno nad aerodynamiką - nowe spoilery, splittery i dyfuzor zmagają się z opływającym auto powietrzem tak, aby docisk do asfaltu gwarantował znakomite prowadzenie przy dużych prędkościach. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów AMG Speedshift DCT7 jest teraz jeszcze szybsza, a dzięki nowemu kontrolerowi układu jezdnego i napędowego Dynamic Select, kierowca może zmieniać charakter Stuttgardzkiego diabła w sekundę. Do wyboru ma tryby Comfort, Individual, Sport i Sport+. W kontekście osiągów Klasy A45 najciekawszy jest ten ostatni, który wyostrza reakcję na gaz, za to lekko ogłusza systemy kontroli stabilności, pozwalając na drift. Nad trakcją czuwa napęd na 4 koła 4Matic, rozganiający konie mechaniczne po 50% na każdą oś, a mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego przednich kół pozwala na szybsze wyjścia z ciasnych zakrętów.

Pozostałe poprawki to choćby nowa kierownica sportowa, wzory i kolory tapicerki, lepsze materiały wykończeniowe, kolorowe podświetlenie kabiny, sprytniejsze systemy aktywnego bezpieczeństwa oraz standardowe reflektory diodowe LED. Te szczegóły już tylko podkreślają niezwykły charakter tego auta, które możliwości bliskie superautom skrywa w karoserii 5-drzwiowego hatchbacka. Jako fani tak szalonych projektów mamy jednak nadzieję, że Audi odpowie na powrót A-Klasy na tron, opracowując model RS3 Plus, wbrew niedawnym zapewnieniom o zaprzestaniu prac nad takim wozem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa A
Mercedes Klasa A
Cena podstawowa już od: 88 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Citroen C-Elysee po nowemu
Citroen C-Elysee po nowemu
Po 4 latach od debiutu Citroen odświeża swojego budżetowego sedana. C-Elysée dostał nowy wygląd i dostęp do mobilnych usług. Auto na rynek trafi w pierwszym kwartale 2017 r.