podczas debiutu Forda Evos Concept”. Tak więc jaki jest EVOS?
Czterodrzwiowy i czteroosobowy samochód koncepcyjny z sylwetką nadwozia typu fastback. Z samochodami koncepcyjnym jest zazwyczaj tak, że to co interesuje nas najbardziej to stylistyka i design. Informacje na temat tego co jest w środku czy pod maską traktuje my mówiąc do siebie "aha, ok". Stylistycznie EVOS to zapowiedź kierunku stylistycznego Forda. Cechy najbardziej kluczowe w wyglądzie tego coupe pojawią się w następnych generacjach modeli koncernu. Uwagę przyciągają przetłoczenia boczne nadwozia oraz wypukłość na masce przywodząca na myśl legendarne sportowe modele. Przednie "przymrużone" światła wraz z grillem powodują, że auto wygląda bardzo agresywnie. Jeśli to mają być te cechy, które trafią do nowych modeli to jesteśmy na tak! Oczywiście wysmakowane detale jak lusterka boczne mają takie szanse, żeby trafić do globalnych modeli jak nasza reprezentacja
piłkarska do finału mundialu. Do środka pasażerowie i kierowca mogą dostać się dzięki skrzydłowym drzwiom zarówno z przodu jak i z tyłu.
Wnętrze Forda Evos Concept ma być skupione na kierowcy. Zaglądając do środka można odnieść wrażenie, ze siedzi się w najnowsze generacji Mustanga lub Forda GT. Wszystkie przetłoczenia i wcięcia w desce rozdzielczej odzwierciedlają stylistykę nadwozia i mają z nią współgrać.
Nie tylko stylistyka jest wizjonerska. Ludzie z Forda otrzymali za zadanie stworzyć nowy koncept EVOS w oparciu o technologie, które byłyby równie wizjonerskie jak stylistyka modelu. „Uważamy, że technologia to coś więcej niż robiąca wrażenie lista ikroprocesorów, czujników oraz oprogramowania. Dla nas ważne jest takie użycie tych technologii, aby czas spędzony za kierownicą dawał wyjątkowe doznania” -powiedział Paul Mascarenas, dyrektor ds. technicznych oraz wiceprezes ds. badań oraz inżynierii zaawansowanych. Ford bada w jaki sposób mógłby wykorzystać preferencje oraz wzory zachowania by uprościć życie kierowcy. Ford Evos Concept dzięki szczegółowym informacją na temat preferencji kierowcy, jego nawyków oraz w połączeni z informacjami na temat np. lokalnego ruchu czy aktualnej pogody sprawiałby, że wchodzenie i opuszczanie kokpitu byłby dostosowane do indywidualnych potrzeb. Samochód mógłby automatycznie chłodzić lub ogrzewać samochód zanim kierowca wsiądzie do auta. Pojazd pobierając informacje o nawykach kierowcy i danych dotyczących trasy wykorzystywał by je by dostosować do nich układu napędowego, kierowniczego, zawieszenia i układu hamulcowego. Specjaliści z Forda opracowali także rozwiązania czuwające nad zdrowiem kierowcy, np. siedzenie mierzące tętno. Ford Evos Concept kontroluje stan fizyczny kierowcy oraz jego obciążenie pracą i dostosowuje do nich warunki jezdne pojazdu.
Układ napędowy zastosowany w Fordzie Evos Concept to najnowocześniejszy hybrydowy układ napędowy wyposażony w akumulatory litowo-jonowe plug-in. Układ napędowy Forda z funkcją przełączania mocy decyduje czy jednocześnie ma pracować silnik spalinowy i elektryczny czy pozwolić na pracę jednego z nich. Zaawansowana technologia napędów hybrydowych Forda PHEV ma pozwalać na podróż powyżej 800 km wykorzystując akumulator oraz silnik.
Forda Evos Concept będzie można oglądać podczas nadchodzących targów we Frankfurcie.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!