mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najnowsze trendy Chrysler Group

Najnowsze trendy Chrysler Group

Na targach SEMA 2004 zadebiutowało sześć nowych pojazdów teamu SkunkWerk Chrysler, który wytycza najnowsze trendy w stylistyce pojazdów grupy Chrysler.

Najnowsze trendy Chrysler Group

Coroczna impreza SEMA stanowi dla koncernów swoiste forum demonstracji zaangażowania w sferze pojazdów godnych aspiracji i ambicji - wykraczając równocześnie poza istniejące granice ich indywidualizacji i personalizacji.   

Obok "indywidualizowanych fabrycznie" pojazdów spod ręki SkunkWerks, Chrysler Group współpracuje także z licznymi członkami SEMA w zakresie tworzenia ich własnych „dream applications” dla samochodów Chrysler, Dodge i Jeep. W tym roku na targach SEMA pokazano ponad dwadzieścia takich właśnie prototypów, zbudowanych przez różne firmy pod nadzorem zespołu projektantów Image Team w Chrysler Group.    

Chrysler PT Speedster

Skonstruowany przez i dla prawdziwych entuzjastów wyścigów ‘hot rod’ PT Speedster wyposażono w podwójny układ wydechowy – a dzięki zastosowaniu zestawu tuningowego dysponuje mocą 235 KM i momentem obrotowym 350 Nm. Uzupełnieniem są nacinane tarcze hamulcowe z zaciskami dwutłoczkowymi.     
Na agresywną sylwetkę PT Speedstera składa się zestaw obniżonego zawieszenia oraz tylny spojler. 18-calowe obręcze "obute" są w opony Bridgestone Fusion ZRi rozmiaru P235/40 R18. Marki Mopar jest także stabilizator przechyłów, wskaźnik ciśnienia doładowania, zawór upustowy oraz sportowy mechanizm  zmiany biegów systemu Hurst.

Chrysler Crossfire Drifter       

Napędzany 400-konnym, doładowanym silnikiem V-6 o pojemności 3,2 litra z
Crossfire SRT-6 – super-lekki Crossfire Drifter posiada unikalne dla swego stylu wyposażenie. Ekstremalną w wyrazie sylwetkę tworzy pełen zestaw aerodynamiczny nadwozia w postaci zmodyfikowanego pasa przedniego i  tylnego, spojlera z przodu, bocznych nakładek progowych oraz skrzydła dociskowego z włókna węglowego na pokrywie bagażnika. Szyba czołowa skurczyła się do rozmiaru owiewki,
a dodatkowym akcentem o charakterze wyczynowym jest specjalny, podwójny układ wydechowy.

Mechanizm zmiany biegów, kierownica, profesjonalne fotele oraz nakładki pedałów pochodzą z firmy Sparco. W skład wyposażenia Driftera wchodzą również lekkie obręcze, ogumienie wyczynowe Michelin oraz mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.
Odpowiednio zmodyfikowane podzespoły Crossfire Driftera – układ kierowniczy, zawieszenie, układ wydechowy oraz pałąki kapotażowe odpowiadają przepisom Formuły "D" Zrzeszenia Sportów Samochodowych USA (SCCA).

Jeep Grand Cherokee Mojave

Jeep Grand Cherokee Mojave napędzany jest silnikiem HEMI o pojemności 5,7 litra, a jego koła i ogumienie mają rozmiar 22 cali. Zewnętrznie wyróżnia się czarną, matową maską silnika w kombinacji z pomniejszymi akcentami nadwozia oraz potężną konstrukcją zderzaka "typu terenowego", mieszczącego  wyciągarkę i zaczepy holownicze.

Dodge Dakota Warrior H.O.

Według teamu SkunkWerks Dodge Dakota Warrior H.O. (o zwiększonej mocy) jest logiczną ewolucją uniwersalnego pickupa Dodge Dakota Quad Cab. Inspiracją były prototypowe pojazdy do rajdów pustynnych.      

Napędzany 260-konnym silnikiem High Output o pojemności 4,7 litra z Dodge Dakoty pojazd ten zalicza się do elity terenowych pickup-ów średniej wielkości. Ma poszerzony rozstaw kół, jest dostosowany do głębokiego brodzenia w wodzie i wyposażony w wyciągarkę, zaczepy holownicze, zmodyfikowane stabilizatory oraz ogumienie terenowe. We wnętrzu znajdują się skórzane pomarańczowo-czarne kubełkowe fotele.

Bojowego wyglądu dodają Dakocie Warriorowi liczne akcesoria: wlot powietrza na masce silnika, poszerzone nadkola, uchwyt koła zapasowego, specjalna, "rurowa" klapa skrzyni ładunkowej, balkon świetlny oraz pałąk przeciwkapotażowy.

Dodge Durango "Dude"

Unikalny pickup napędzany 5,7-litrowym silnikiem V-8 HEMI na platformie potężnego Dodge Durango to kolejny projekt teamu SkunkWerks. Wprowadzone modyfikacje obejmują m.in. wolno-przepływowy układ wydechowy "cat-back", obniżone zawieszenie, przednie i tylne panele nadwozia oraz nakładki progów, a kompozytowa pokrywa komory silnika została odwzorowana z Dodge Ram SRT-10. Samochód wyposażony jest w odlewane obręcze kół o rozmiarze 20 cali, a nadwozie pokryto lakierem w kolorze „Tangerine” (odcień jasno-pomarańczowy).


Dodge "Hot Rod" Magnum

Wyczynowy Dodge "Hot Rod" Magnum to efekt fantazji konstruktorów firmy Street and Racing Technology działającej pod egidą Chrysler Group, którzy po godzinach tworzą team SkunkWerks.

"Hot Rod" Magnum nawiązuje do "muscle cars" Chryslera z lat 70-tych – łącznie z pomarańczowym nadwoziem w kolorze HEMI Orange i czarną matową maską silnika w tym stylu, dekoracyjną grafiką, końcówkami wydechu Dodge Challengera 1970 oraz oznakowaniem z Dodge Chargera 1970. 

Wewnątrz umieszczono cztery skórzane fotele, a unikalność wystroju podkreśla potężna, srebrna konsola pośrodku – jako dopełnienie obsady selektora biegów i centralnego panelu tablicy przyrządów. Wyposażenie obejmuje ponadto 22-calowe koła, amortyzatory Bilstein, komponenty tuningowe zawieszenia i hamulców SRT.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport