mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najnowszy koncept Peugeota

Najnowszy koncept Peugeota

Peugeot zaprezentował swój najnowszy model koncepcyjny o nazwie HX1. Jest to minivan o szerokości prawie 2 metrów (1.990 mm) i długości niemal 5m (dokładnie 4.954mm). HX1 jest niski mierząc prawie 1.4 metra. Nowy koncept pokazuje, w jakim kierunku podążać będzie francuska marka w najbliższych latach.

Najnowszy koncept Peugeota

Peugeotowi HX1 towarzyszy hasło "Metamorfoza". Auto ma dostosowywać się do każdych warunków otaczających go. Francuzi osiągnąć to chcą dzięki stylistyce, która powoduje, że samochód gdy stoi wygląda jak jednolita bryła. Gdy się porusza, każda część nadwozia wspomaga aerodynamikę włączając w to specjalnie zaprojektowane felgi na kształt turbin oraz tylny spojler wysuwający się przy prędkości ponad 100km/h. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0.28. Co jest dobrym wynikiem jak na minivana. Do środka możemy dostać się łatwo dzięki otwieranym niczym "scyzoryk" drzwiom.

Stylistycznie z zewnątrz HX1 zwraca uwagę agresywnie zaprojektowanym przodem, który nie przypomina już "uśmiechniętego wieloryba" znanego choćby z modelu 207. Uwagę zwracają światła przednie zaprojektowane w technologii LED. Tą samą technologię znajdziemy z tyłu.

Wnętrze zostało zaprojektowane tak, że ma być przyjazne i dostosowywać się do pasażerów. Tylna część oferuje maksymalny komfort, nie zabierając go pasażerom siedzącym z przodu. Dwa osobne wyciągane fotele, jeśli to konieczne, mogą utworzyć jedną kanapę. Umożliwia to system zaprezentowany w koncepcie HR1 o nazwie "pull-out seats". 

W środku mamy do czynienia, jak to zawsze bywa z samochodami koncepcyjnymi, z futurystyczną deską rozdzielczą. Wnętrze wykończone zostało drewnem dębowym oraz skóra. Technologia LED zawitała także do środka, gdzie oprócz niej wyróżnia się zastosowanie cyfrowych wyświetlaczy i ekranów dotykowych. Naturalne materiały mają współgrać z technologią.

 

Najważniejszy pasażer HX1 czyli kierowca otrzymuje pełen komfort prowadzenia, dzięki w pełni regulowanej elektrycznie kierownicy i tak zaprojektowanym ekranom  by nie musiał on odrywać swojego wzroku od drogi.

Pod maską HX1 znajdzie się technologia HYbrid 4 znana z modelu 508RXH. Z przodu znajduje się silnik wysokoprężny HDi o poj. 2.2 litra (204KM) napędzający koła przednie i silnik elektryczny przekazujący napęd na koła tylne. Daje to napęd na cztery koła w momencie pracy obu silników. Podczas niskich prędkości HX1 może być napędzany tylko silnikiem elektrycznym o mocy 70kW. Silnik  diesla współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią znaną z modelu 508 GT. Moc całego układu napędowego to 220kW. W HX1 Peugeot zastosował technologię "plug-in". HX1 ma spalać 3,2litra/100km i emitować 83g/km dwutlenku węgla.

Peugeot HX1 zostanie zaprezentowany podczas nadchodzących targów we Frankfurcie. 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot targi IAA Peugeot Concept Frankfurt 2011

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport