mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najoszczędniejszy Golf w historii

Najoszczędniejszy Golf w historii

W paryskich halach wystawowych swoją premierę ma siódma już generacja Volkswagena Golfa. Jednocześnie niemiecki koncern przedstawił wersję BlueMotion, która ze spalaniem na poziomie 3,2 l/100 km będzie najoszczędniejszą odmianą najpopularniejszego modelu w Europie.

Najoszczędniejszy Golf w historii
Zaprezentowany w Paryżu Volkswagen Golf BlueMotion jest wprawdzie jeszcze wersją prototypową, ale jest już pewne, iż pojawi się on w sprzedaży latem przyszłego roku. Wariant ten napędzany jest nową jednostką wysokoprężną 1,6 TDI o mocy 110 koni mechanicznych, która pozwoli rozpędzić się do prędkości 202 km/h. Golf BlueMotion trzeciej generacji będzie zużywać zaledwie 3,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 85 g/km.

Pierwsza generacja Golfa BlueMotion zadebiutowała przed pięcioma laty na genewskim Salonie Samochodowym, a na rynku pojawiła się pod koniec 2007 roku. Wówczas Golf BlueMotion mógł się pochwalić spalaniem 4,5 l/100 km (119 g/km CO2). Dwa lata później Volkswagen zaprezentował – również w Genewie – studyjną wersję drugiej generacji Golfa BlueMotion, ze spalaniem obniżonym do 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).

50-litrowy zbiornik paliwa w nowym Golfie BlueMotion przy zużyciu paliwa na poziomie 3,2 l/100 km pozwala na przejechanie nowym Golfem teoretycznie aż 1562 kilometry. Przy średnim rocznym przebiegu 15.000 kilometrów większość kierowców będzie tankować tego Volkswagena tylko dziesięć razy w roku.

Najniższe w historii średnie zużycie paliwa w Golfie to nie tylko kwestia oszczędnej jednostki napędowej. To także zasługa innowacyjnej, lekkiej konstrukcji (m.in. układ jezdny lżejszy o 26 kg, nadwozie o 37 kg) i całemu pakietowi innych rozwiązań. Należą do nich specjalne opony o niskich oporach toczenia z podwyższonym ciśnieniem, dłuższe przełożenie przekładni (5-biegowa manualna skrzynia biegów), a także seryjny system Start-Stop i tryb rekuperacji oraz odpowiednie modyfikacje aerodynamiczne.

Powierzchnia czołowa nowego Golfa zmniejszyła się o 0,03 m2, a opór powietrza o prawie 10 procent. W porównaniu z innymi modelami Golfa aerodynamika wariantu BlueMotion poprawiła się także dzięki obniżonemu zawieszeniu (o 15 mm), spojlerowi na krawędzi dachu, bocznym elementom prowadzącym strumień powietrza na tylnej szybie, zamkniętej osłonie chłodnicy, częściowo zamkniętym osłonom wentylacji, zoptymalizowanemu prowadzeniu powietrza chłodzącego, specjalnej osłonie podwozia, zoptymalizowanym kanałom chłodzenia hamulców i spojlerom na słupkach C. Dzięki tym modyfikacjom współczynnik oporu powietrza Golfa BlueMotion wynosi 0,27 i należy do najlepszych w tej klasie samochodów.

Znajdujący się pod maską Golfa BlueMotion silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,6 litra należy do nowej serii silników EA288. Czterocylindrowa jednostka z czterema zaworami na cylinder rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm od 1500 do 2750 obr/min. Za niższe zużycie paliwa odpowiadają liczne rozwiązania i technologie, jak redukcja tarcia wewnętrznego, innowacyjny system zarządzania temperaturą ze skróconą fazą rozgrzewania silnika, system recyrkulacji spalin (AGR), czujnik ciśnienia w cylindrach, dwustopniowa pompa oleju, załączana pompa wodna oraz chłodzona wodą chłodnica powietrza doładowującego bezpośrednio w kolektorze dolotowym. Również katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych i katalizator zasobnikowy NOx przyczyniły się do redukcji emisji szkodliwych substancji.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~rdgw 2012-10-06

z niskim zawieszeniem będzie orał koleiny, zero możliwości zaparkowania na większości polskich parkingów, gdzie trzeba wjechać kołem na krawężnik To spalanie , to też ściema - chyba przy prędkości 30km na godzinę

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport