mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najszybszy i najmocniejszy Jeep

Najszybszy i najmocniejszy Jeep

Debiutująca w tym roku trzecia generacja Jeepa Grand Cherokee doczekała się już wersji ze stajni SRT. W sprzedaży ten najmocniejszy Jeep w historii marki pojawi się na jesieni.

Najszybszy i najmocniejszy Jeep

Jeep Grand Cherokee SRT8 napędzany jest silnikiem HEMI V8 o pojemności 6,1 litra, rozwijającym moc 415 KM (czyli 85 KM lub 25% więcej niż 5,7-litrowy HEMI w "zwykłym" Grand Cherokee) i moment obrotowy 569 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 5 sekund.

Oprócz zwiększonego oraz wzmocnionego silnika pierwszy Jeep klasy SRT posiada również odpowiednio zmodyfikowany układ stałego napędu na wszystkie koła (o lekkiej i dostatecznie wytrzymałej konstrukccji). W normalnych warunkach na przednie koła przypada 5 do 10 procent momentu obrotowego i może on rosnąć dowolnie w sytuacji, gdy trzeba zwiększyć trakcję lub stabilność ruchu pojazdu.

Moc z silnika przekazywana jest przez specjalną przekładnię hydrokinetyczną do "rasowanej" przez SRT pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów, a stamtąd przez skrzynkę rozdzielczą – do przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego.

Jeep Grand Cherokee SRT8 to komfort i własności jezdne najwyższej klasy, przystosowane do prawdziwie dynamicznej jazdy. W zawieszeniu kół zastosowano amortyzatory i stabilizatory przechyłów o charakterystyce dobranej w SRT oraz specjalne sprężyny i tuleje.

Sylwetka zmodyfikowanego Jeepa została dopasowana do większej dynamiki. Jest obniżona, wysokość zawieszenia obniżono o 25 mm, nowy kształt pasa przedniego wpływa na obniżenie sił unoszących i oporów aerodynamicznych, umożliwiając jednocześnie odpowiedni przepływ powietrza do układu chłodzenia potężnego silnika 6,1 HEMI V8.

W zakresie bezpieczeństwa Grand Cherokee SRT8 posiada m.in. wielostopniowe poduszki powietrzne, system ABS, bezpieczną kolumnę kierownicy składającą się i pochłaniającą energię podczas ewentualnego zderzenia, program stabilizacji toru jazdy ESP, system wykrywania obecności pasażera OCS, który decyduje o zadziałaniu czołowej poduszki powietrznej pasażera.

Zobacz ceny i dostępne wersje Jeepa Grand Cherokee

 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech