mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najszybszy i najmocniejszy Jeep

Najszybszy i najmocniejszy Jeep

Debiutująca w tym roku trzecia generacja Jeepa Grand Cherokee doczekała się już wersji ze stajni SRT. W sprzedaży ten najmocniejszy Jeep w historii marki pojawi się na jesieni.

Najszybszy i najmocniejszy Jeep

Jeep Grand Cherokee SRT8 napędzany jest silnikiem HEMI V8 o pojemności 6,1 litra, rozwijającym moc 415 KM (czyli 85 KM lub 25% więcej niż 5,7-litrowy HEMI w "zwykłym" Grand Cherokee) i moment obrotowy 569 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 5 sekund.

Oprócz zwiększonego oraz wzmocnionego silnika pierwszy Jeep klasy SRT posiada również odpowiednio zmodyfikowany układ stałego napędu na wszystkie koła (o lekkiej i dostatecznie wytrzymałej konstrukccji). W normalnych warunkach na przednie koła przypada 5 do 10 procent momentu obrotowego i może on rosnąć dowolnie w sytuacji, gdy trzeba zwiększyć trakcję lub stabilność ruchu pojazdu.

Moc z silnika przekazywana jest przez specjalną przekładnię hydrokinetyczną do "rasowanej" przez SRT pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów, a stamtąd przez skrzynkę rozdzielczą – do przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego.

Jeep Grand Cherokee SRT8 to komfort i własności jezdne najwyższej klasy, przystosowane do prawdziwie dynamicznej jazdy. W zawieszeniu kół zastosowano amortyzatory i stabilizatory przechyłów o charakterystyce dobranej w SRT oraz specjalne sprężyny i tuleje.

Sylwetka zmodyfikowanego Jeepa została dopasowana do większej dynamiki. Jest obniżona, wysokość zawieszenia obniżono o 25 mm, nowy kształt pasa przedniego wpływa na obniżenie sił unoszących i oporów aerodynamicznych, umożliwiając jednocześnie odpowiedni przepływ powietrza do układu chłodzenia potężnego silnika 6,1 HEMI V8.

W zakresie bezpieczeństwa Grand Cherokee SRT8 posiada m.in. wielostopniowe poduszki powietrzne, system ABS, bezpieczną kolumnę kierownicy składającą się i pochłaniającą energię podczas ewentualnego zderzenia, program stabilizacji toru jazdy ESP, system wykrywania obecności pasażera OCS, który decyduje o zadziałaniu czołowej poduszki powietrznej pasażera.

Zobacz ceny i dostępne wersje Jeepa Grand Cherokee

 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport