mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Najważniejsze premiery targów w Detroit

Najważniejsze premiery targów w Detroit

To już czas! Wystartowały targi NAIAS w Detroit. Pierwsza impreza w roku tak wysokiej rangi. Najwięcej pokazywanych tam premier to te samochody szykowane na rynek amerykański. Niemniej jednak są rodzynki, które również elektryzują klienta z Europy. Poznajcie najważniejsze premiery targów w Detroit.

Najważniejsze premiery targów w Detroit
Japońskie Coupe
Wśród premier mocno wyróżnia się Infiniti z modelem Q60 Concept. Mówiąc jednym zdaniem, ten model to Q50 Eau Rouge w wersji coupe. I na tym można by skończyć. Z drugiej strony to jednak bardzo ciekawe auto, na które nie będziemy czekać długo. Na drodze to konkurent Lexusa RC F-a. Różnica jest jednak taka, że Q60 dostał mniejszy, trzylitrowy silnik twin-turbo (ten w  Eau Rouge ma pojemność 3.8 litra). Mimo to moc silnika może spokojnie gwarantować minimum 400 KM.

Niemieckie ksero
Daimler goni konkurenta z Bawarii. W Detroit pokazuje model GLE, czyli swoją broń przeciwko BMW X6. Pod względem stylistyki nadwozia jest to idealna kopia rozwiązań z Bawarii. Trudno się dziwić, skoro X6 zrobiło na rynku furorę. Mercedes nie zamierzał udziwniać swojego projektu, po prostu dał klientom to, czego szukali w salonach, a odchodzili z kwitkiem do BMW.

Wraz z nowym modelem nie mogło zabraknąć wersji przygotowanej przez AMG, ta GLE 450 AMG Coupe. Tu klient dostanie silnik 3.0 V6 podwójnie doładowany, który wypluje z siebie 367 KM mocy i moment 520 Nm. To pierwszy model z serii AMG Sport. Oczywiście prawdziwy tytan to wersja GLE63 AMG. Pod maską V8 twin-turbo o poj. 5.5 litra i mocy 585 KM (760) Nm. Napęd trafia na koła poprzez technologię 4Matic. Na rynku SUV ten zaatakuje BMW X6M.


Trzy silniki z Wolfsburga

Producenci stawiają na SUVy i to na bazie tych aut chcą rozwijać nowe modele. Taka moda. Volkswagen pokazał światu Cross Coupe GTE. Czyli bryłę, którą już widzieliśmy, ale teraz dodaną do hybrydowej otoczki. Auto jest zasilane trzema silnikami. Dwa znajdują się z przodu - sześciocylindrowy motor V6 FSI (3,6 litra i 276 KM) oraz motor elektryczny o mocy 40 kW. Trzeci elektryczny motor został schowany pod podłogą bagażnika. Ten ma moc 84 kW.

Napęd realizowany jest na wszystkie koła, a moc sumaryczna całego układu hybrydowego to 355 KM. Pierwszą setkę samochód ma pokonać w czasie ok. 6 sekund i w trybie elektrycznym pokonać 32 kilometry. Na koniec warto dodać, że na przejechanie 100 km Cross Coupe GTE potrzebuje 4 litrów paliwa.


Ostatni dziś SUV
Tego auta pominąć nie możemy. A to dlatego, że trafi do Europy. Audi Q7 obecnej generacji długo było obecne na rynku, bo od 2005 roku. Teraz w Ingolstadt stwierdzili, że nadszedł czas, by pokazać drugą odsłonę tego modelu. Auto jest podobne do poprzednika, choć ma bardziej ociosane kształty. Mocno wyróżnia się grill z grubym obramowaniem singleframe oraz LEDowe reflektory. Technologicznie samochód bazuje na nowym podwoziu, które jest lżejsze o ponad 100 kg. To będzie hit i to przede wszystkim w Europie.

Sedan na łąkę i w pole

Ciekawie robi się w gamie Volvo. Szwedzi stwierdzili, że świat potrzebuje sedana z podniesionym zawieszeniem i terenowymi dodatkami. I oto w Detroit debiutuje model S60 Cross Country, który ma większy o 65 mm prześwit w porównaniu do standardowego sedana. Napęd trafia na kola przednie lub tylne. Czy Europa czeka na ten samochód? Na razie społeczeństwo przeciera oczy ze zdumienia, a auto przy bliższym kontakcie może zachwycić sporą ilość potencjalnych klientów.

Druga odpowiedź Japończyków
Z jednej strony BMW M5 nie ma się czego obawiać, gdyż nowy Lexus GS ma o 87 KM słabszy silnik. Jednak najmocniejszy GS w wersji F wyposażony jest w wolnossący motor i to może być jego niepodważalny atut. Do tego 8-biegowa skrzynia automatyczna i specjalny dyferencjał TVD. No i oczywiście nie zabrakło niebanalnej stylistyki. Jak tam w Bawarii? Trzęsiecie już ze strachu portkami?


Tytan targów w Detroit
Mało kto będzie w stanie podważyć to zdanie - Ford GT to najlepsza premiera tegorocznych targów NAIAS. Amerykanie znów stworzyli porywające auto, które, tak jak jego dwaj poprzednicy, uderza mocno w świat motoryzacji. Piękny, porywający i bardzo mocny. Taki jest Nowy Ford GT. Dopiero po chwili zauważasz jednak podobieństwo trochę do McLarena, trochę do samochodów Pagani. Mimo to projekt ma ducha dwóch legendarnych modeli Forda, GT40 z lat 60. i poprzedniego GT z początku obecnego stulecia. Cytując pewnego pingwina z Madagaskaru: "lodzio miodzio, panowie, lodzio miodzio!".

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi Q7
Audi Q7
Cena podstawowa już od: 271 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Volvo S60
Volvo S60
Cena podstawowa już od: 123 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Mercedes Klasa GLE
Mercedes Klasa GLE
Cena podstawowa już od: 274 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-5dr. suv-5dr.
Infiniti Q60
Infiniti Q60
Cena podstawowa już od: 184 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą

Rząd zajął się likwidacją luki prawnej, która umożliwiała uniknięcie konsekwencji w związku z przekroczeniem prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h. Wystarczy, że kierowca oznajmił, że nie ma przy sobie dokumentu, a policja nie mogła go zatrzymać.