mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nie takie znowu zwyczajne renówki

Nie takie znowu zwyczajne renówki

Sposobów na przyciągnięcie klientów jest sporo. Wiedzą o tym doskonale nie tylko adepci sztuki marketingowej, ale i sami nabywcy. Nie inaczej jest i z samochodami, których wyniki sprzedaży zależą od wielu czynników, nie tylko od faktycznej jakości produktu. Na dość ciekawy sposób, choć wcale nie jakiś innowacyjny, wpadło Renault, zachęcając do kupna niemal wszystkich swoich modeli w ofercie.

Nie takie znowu zwyczajne renówki
Limitowane serie, modele będące współczesnymi interpretacjami modeli sprzed kilkudziesięciu lat, nietuzinkowe elementy wyposażenia, bardzo często spotykane co najwyżej w samochodach z wyższej półki cenowej. Oto sposób Renault na zainteresowanie modelami tej francuskiej marki przez większe grono kierowców. I to niemal wszystkimi modelami - od flagowego obecnie modelu Latitude aż po... dostawczego Trafica. Zobaczmy, czym największy francuski koncern samochodowy stara się skusić potencjalnych nabywców.

Megane Coupe-Cabrio Floride
Kabriolet to chyba najlepszy sposób na wyróżnienie się z tłumu aut. Bez względu na markę, linię nadwozia, kształty już sama jazda z odkrytym dachem daje niesamowite uczucie. A jeśli jeszcze, jak ma to miejsce w przypadku specjalnej wersji Megane Coupe-Cabrio, nawiązuje do auta z lat 60. ubiegłego stulecia, to efekt gwarantowany.

Specjalna seria Megane z otwieranym dachem o nazwie Floride nawiązuje wprost do modelu o tej samej nazwie, którego ambasadorem ponad 50 lat temu była sama Brigitte Bardot. Floride wyróżnia się oryginalnymi elementami stylistycznymi, logo Floride umieszczone w różnych miejscach na karoserii oraz wewnątrz auta, a także kolorystyką. Nadwozie oraz błyszczące 17-calowe felgi są w kolorze kości słoniowej, a wnętrze ognisto czerwone ze wstawkami w kolorze nadwozia.

Zmian nie znajdziemy za to w układzie napędowym auta. Pod maską pracuje 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 130 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm, dzięki którym Megane Floride może rozpędzić się do 100 km/h w 10,7 sekundy i maksymalnie do równych 200 km/h.

Niestety, wersja Floride ma jedną istotną wadę. Powstanie tylko 1.200 egzemplarzy tego modelu, z czego zaledwie 14 sztuk trafi na polski rynek...


Laguna
Dostępna od tego roku odświeżona wersja trzeciej generacji Laguny zachęca większą liczbą wersji oferowanych z systemem 4Control z 4 kołami skrętnymi. Wcześniej z tego udogodnienia mogli korzystać wyłącznie właściciele mocniejszych odmian modelu - Laguny GT oraz Laguny Coupe - a od tego roku system ten jest dostępny także z pośrednimi wersjami silnikowymi: dCi 150, dCi 175 z automatyczną skrzynią biegów oraz 2.0 turbo 170 z automatyczną przekładnią.

Układ 4Control znacznie zwiększa komfort oraz bezpieczeństwo podróżowania. Przy prędkości do 60 km/h tylne koła skręcają się w przeciwnym kierunku do kół przednich, ułatwiając manewrowanie i minimalizując liczbę ruchów kierownicą. Przy większych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie, zwiększając precyzję prowadzenia i stabilność auta.

Odnowiona Laguna to jednak nie tylko ten system, to także silniki z serii eco2, jak na przykład dCi 110, emitujący zaledwie 120 g CO2/km. Wysiłki włożone przez inżynierów przy zmianach w jednostkach napędowych dały efekt w postaci obniżenia emisji CO2 oraz zużycia paliwa w całej gamie średnio o 0,5 l/100 km.

Laguna Coupe Monaco GP
Perłowobiały kolor nadwozia, do tego czarny dach, lusterka boczne oraz przyciemniane 18-calowe obręcze kół to cechy charakterystyczne limitowanej serii Monaco GP, poprzez którą Renault nawiązuje do historycznej współpracy z Automobilklubem Monaco. Laguna Coupe Monaco GP na polskim rynku oferowane jest z silnikiem 2.0 dCi o mocy 150 KM lub 175 KM i można go dodatkowo wyposażyć w układ jezdny z 4 kołami skrętnymi – system 4Control.

Choć wygląd może świadczyć, że wersja ta została stworzona głównie z myślą o szybkiej jeździe, to nie brak również tu elementów, które mają zagwarantować najwyższy komfort jazdy. Takie elementy wyposażenia jak nawigacja Carminat Tom Tom Live, system audio Bose z 10 głośnikami, reflektory biksenonowe, tylne światła z diodami LED, karta hands free, dwustrefowa klimatyzacja z trzema trybami pracy czynią z tego auta chyba najlepiej wyposażoną wersję w ofercie Laguny.


Fluence Sport Way
Mniejszy z sedanów w ofercie Renault - model Fluence - jest teraz dostępny w wersji Sport Way, która ma przyciągać uwagę bardziej sportowym charakterem. Oryginalnymi elementami stylizacyjnymi są przedni grill podkreślony przez dolny spojler, boczne spojlery progowe i boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia, tylny spojler dachowy oraz bagażnika, a także 17-calowe felgi Black Schuss.

Renault Fluence w serii limitowanej Sport Way jest oferowane z silnikiem 2.0 16V 140 w cenie promocyjnej od 70.300 zł, a w wersji 1.5 dCi 110 FAP Renault eco2 w cenie 75.100 zł. Dostępne kolory nadwozia to Szary Platynowy w standardzie oraz Czarna Perła.

Sportowy charakter został także przeniesiony do kabiny Fluence'a. Znajdziemy tu aluminiowe pedały, zespół wskaźników analogowo-cyfrowych jak w Megane, tapicerkę materiałową w kolorze grafitowym (w opcji także skórzana). Wyposażenie tej serii bazuje na wersji Privilege.

Latitude
Ostatnie próby podejścia do klasy wyższej, delikatnie mówiąc, francuskiemu producentowi za bardzo się nie udały. Być może inaczej będzie z modelem Latitude, który chciałby aspirować wręcz do segmentu premium, ze swoimi prawie 5 metrami długości, eleganckimi liniami nadwozia, wysokiej jakości użytymi materiałami wykończenia wnętrza oraz długą listą wyposażenia standardowego.

Renault Latitude inauguruje przy okazji nowy znak Take Care wyróżniający modele zapewniające niezwykły poziom komfortu, m.in. dzięki nowatorskiemu systemowi obejmującemu dwufunkcyjny jonizator oraz podwójny rozpylacz zapachów, który gwarantuje czyste, zdrowe powietrze w kabinie, a także dzięki fotelowi kierowcy z wbudowanym układem masażu z 4 trybami pracy.

Ponadto pasażerowie powinni docenić bogatą gamę systemów audio, w tym wysokiej klasy Bose Sound System, system nawigacji Carminat, kartę hands free, adaptacyjne reflektory biksenonowe oraz system wspomagający parkowanie z kamerą cofania.

Latitude oferowany jest z jednym silnikiem benzynowym 2.0 16V 140 współpracującym z 6-biegową skrzynią mechaniczną, którego wersja przystosowana do zasilania bioetanolem uzyskała znak Renault eco2. Gama silników wysokoprężnych składa się z jednostki 2.0 dCi w dwóch poziomach mocy (150 eco2 i 175) oraz 3.0 V6 dCi 240, współpracujące z 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi lub automatycznymi.

Trafic Black Edition
Opracowana na bazie nowego Renault Trafic Passenger Privilege, seria limitowana Black Edition wyróżnia się luksusowym wyglądem. To auto przeznaczone dla transportu osób np. z hotelu na lotnisko. Wersja limitowana przystosowana jest do przewozu 9 osób razem z kierowcą (8 osób w opcji).

Wygląd zewnętrzny to nie tylko czarny kolor (choć można zamówić również 5 innych kolorów), ale także lakierowana zderzaki, listwy boczne, lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby boczne oraz reflektory, skórzana kierownica, kanapy w drugim i trzecim rzędzie z podłokietnikami, materiałowe elementy wykończenia drzwi.

Bogate jest poza tym wyposażenie tej wersji Trafica. Na liście znajdziemy m.in. klimatyzację, nawigację satelitarną, ESP z ASR, 2 poduszki czołowe, czujniki parkowania, ogranicznik prędkości oraz czujniki deszczu. Seria limitowana Black Edition będzie dostępna w wersjach przedłużonych L2 z silnikiem
2.0 dCi 115 i 2.5 dCi 150, z manualną skrzynią biegów oraz Quickshift.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Trafic
Renault Trafic
Cena podstawowa już od: 85 977 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr.
Renault Megane
Renault Megane
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr. hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Renault Fluence
Renault Fluence
Cena podstawowa już od: 56 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~tyran 2011-05-13

Renia Laitude TO JEST TO ! Ma dobrą cenę zważywszy że to auto klasy wyższej (seg. executive / seg. E), a nie średniej-wyższej jak Laguna. Wiele osób myli Latitude myślać żę to kolejna Laguna. Auto jest cholernie komfortowe i ma super diesle dCi. POLECAM ! Za cenę Superba (seg. D) masz auto o klasę wyżej i z lepszym wyposażeniem. Dla mnie wybór jest prosty - RENO !!!

~mr 2011-04-14

Renault należą (przynajmniej w/g samych testów) do bezpiecznych samochodów. A Fiaty niestety nie są takie mocne. Jeśli chodzi właśnie o bezpieczeństwo to absolutnie żadna marka nie powinna oszczędzać na ilości poduszek powietrznych, a powinny być one dostępne w samochodach na każdą kieszeń.

~pODPIS 2011-04-14

Kiedy byłem w salonie Renault w Dąbrowie G. to stał w całym salonie tylko jeden samochód do pooglądania Megane Coupe. Co się z tą firmą dzieje? A może to tylko dieler? Tego nie wiem ale już nie zamierzam tam jechać w obawie że znowu się rozczaruję. Swoją drogą to szkoda że nie ma typowo internetowego salonu sprzedaży 3D gdzie umawiam się na jazdę próbną wybranym modelem samochodu a sprzedawca już osobiście przyjeżdża wybranym przeze mnie samochodem. Duża oszczędność czasu i pieniędzy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport