mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nietypowa hybryda Kii

Nietypowa hybryda Kii

Choć Kia Forte LPI Hybrid nie jest i raczej nie będzie oferowana w Europie, to jednak ze względu na ciekawe rozwiązania dotyczące napędu auto to pojawiło się na wystawie samochodowej we Frankfurcie.

Nietypowa hybryda Kii
Kia Forte LPI Hybrid, sprzedawana już na rynku koreańskim, posiada zasilaną paliwem LPG, 1,6-litrową jednostkę serii Gamma o mocy 114 KM i momencie 148 Nm. Jednostka ta współpracuje z hybrydowym zespołem napędowym, w którego skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 15 kW i momencie obrotowym 105 Nm, bateria akumulatorów litowo-jonowych (polimerowych) o napięciu 180 V, bezstopniowa skrzynia przekładniowa CVT, system ISG oraz system regeneracyjnego hamowania doładowujący akumulatory prądowe.

Średnie zużycie paliwa Kia Forte LPI Hybrid wynosi 5,6 l/100 km, emisja CO2 zaledwie 99 g/km, a współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia Cd 0,26. Ponieważ ceny paliwa LPG w większości krajów są znacznie niższe niż benzyny – zużycie 5,6 litra LPG/100 km porównać można w kategorii kosztowej (np. w realiach koreańskich) z ok. 2,6 litra benzyny/100 km. Należy jednak pamiętać, iż cena LPG i związane z tym podatki są zróżnicowane w różnych krajach Europy, tak więc potencjalne oszczędności eksploatacyjne samochodów rodzaju Kia Forte LPI Hybrid będą się wahać i to czasem znacznie. Ważne jest też to, iż w kategoriach codziennej eksploatacji zasięg Kia Forte LPI Hybrid wynosić może nawet 850 kilometrów pomiędzy kolejnymi tankowaniami.

Jednostka LPI pracuje podczas jazdy w sposób ciągły i wspomagana jest automatycznie przez silnik elektryczny w trakcie ruszania z miejsca i przyspieszania, a w czasie hamowania energia elektryczna jest odzyskiwana w drodze tzw. "regenerative braking". Miejsce seryjnego posiedzeniowego zbiornika benzyny zajęły w Kia Forte LPI Hybrid dwa specjalnie wzmocnione, cylindryczne zbiorniki LPG o pojemności 53 litrów, zamontowane poprzecznie.

Dla odróżnienia wersji hybrydowej od innych odmian modelowych, Kia Forte LPI Hybrid ma obniżone zawieszenie, 15-calowe koła z lekkiego stopu o niskim oporze aerodynamicznym, znaczek "EcoDynamics" na kracie chłodnicy i "Hybrid" na błotnikach przednich, nowego kształtu lampy przeciwmgielne, czarny, polerowany wlot powietrza w zderzaku przednim, spojler na pokrywie bagażnika, tylne lampy w stylu LED oraz pionowe odblaski tylne.

Już w przyszłym roku Kia rozpocznie szeroki program badawczy w warunkach rzeczywistych. Łącznie 50 egzemplarzy na całym świecie (36 w Europie) trafi na próbną ekspolatację do mediów, agencji rządowych i organizacji ekologicznych. Program ten ma posłużyć ocenie  potencjału komercjalizacji hybryd LPI na większą skalę w przyszłości, także pod kątem spodziewanych oszczędności na różnicach cen LPG i benzyny.

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

~Koreańskie toczydło i hybryda ? 2009-10-22

Koreańskie toczydło i hybryda ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.