mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nietypowy Ford iosis X

Nietypowy Ford iosis X

Podczas 78. międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Paryżu ukazał się futurystyczny samochód typu crossover sygnowany logiem Forda. Studium koncepcyjne modelu iosis X zaprezentowało nowoczesny design marki nazywany przez jego twórców kinetycznym.

Nietypowy Ford iosis X

Pięciodrzwiowy samochód, który spokojnie mógłby zająć swoje miejsce w segmencie crossover stanowi rozwinięcie filozofii zapoczątkowanej przez koncern, dotyczącej 'energii uchwyconej w ruchu'. Pojazd ma pokrótce prezentować sposób projektowania samochodów tej marki w niedalekiej przyszłości. Dlatego też nie wejdzie do masowej produkcji, lecz będzie prologiem dla przyszłych modeli, które atakować będą segment crossover oraz SUV.

Nadwozie samochodu posiada muskularną sylwetkę i profil, co dodatkowo uwydatnia dynamiczna dolna linia nadająca charakteru jego sylwetce, podkreślonej bardzo szerokimi nadkolami. Drzwi przednie samochodu otwierają się wzdłuż krawędzi przedniej, natomiast drzwi tylne otwierają się wzdłuż krawędzi tylnej. Zaprojektowano je bez słupka B, co zapewnia bardzo łatwy dostęp do wnętrza i nie zakłóca jego widoku. Ciekawostką są poszerzone progi samochodu, które przy otwarciu drzwi przesuwają się, ułatwiając wejście do środka.

Wchodząc do tego niecodziennego konceptu zauważyć można, że deska rozdzielcza została zaprojektowana na zasadzie kokpitu samolotu lub śmigłowca. Bardzo wąsko przechodzi ona w linie drzwi. Naprzeciw kierowcy zamontowano mocno zarysowaną kierownicę, opracowaną w oparciu o rozwiązanie zastosowane w pierwotnej wersji pojazdu iosis. Jest ona wykończona pomarańczowymi elementami z pleksiglasu oraz białymi wstawkami w tonacji koloru 'piano white'. Wskaźniki zgrupowano w dwóch zegarach podświetlonych na pomarańczowo, pokrytych przezroczystą folią, która nadaje im trójwymiarowej głębi. Pomiędzy nimi znajduje się ekran dotykowy, pozwalający na sterowanie nawigacją oraz innymi, różnymi ustawieniami pojazdu.

W samochodzie tym zastosowano elektroniczną, sekwencyjna skrzynię biegów. Została ona odpowiednio wyprofilowana, tak aby mieścić się idealnie w dłoni. Wokół niej znajduje się wiele przycisków służących do sterowania dynamiką jazdy, a także regulacją ustawień układu zawieszenia i kontroli przyczepności.

Chcąc stworzyć otoczenie, w którym kierowca i pasażer połączeni są ze światem zewnętrznym, Ford zdecydował się na zastosowanie dachu samochodu z paneli zrobionych z mrożonego szkła, które doskonale oświetlają wnętrze samochodu. To jednak nie wszystko, bowiem w aucie tym, na wzór statków turystycznych, zamontowano również szklaną podłogę. Tak więc podczas jazdy pasażerowie będą mogli oglądać nawet to, co dzieje się pod podwoziem.

W schemacie kolorystycznym samochodu dominuje świeżość i młodość. Specjalnie wybrano elegancki i stonowany odcień niebieskiego, który połączony jest z mocnymi fluorescencyjnymi detalami oraz pomarańczowymi fragmentami. Na konsoli środkowej oraz kierownicy zastosowano drogi lakier fortepianowy o wysokim połysku, opalizujący na niebiesko, który daje niesamowity efekt.

Czytaj także:

Mondeo AD 2007? (2005-08-31)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Iosis

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~rdr 2006-09-30

on ma wydech normalnie z tyłu

~karaw 2006-09-29

Ktoś wie czemu on ma wydechy z przodu??

~KANCLERZ i HETMAN WIELKI KORON 2006-09-29

Bolo rower jest ok

~Bolo 2006-09-29

A duża część naszegospołeczeństwa nie zarabia nawet 1000 zł. I mogą sobie kupić rower (używany oczywiście)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport