mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nissan Almera Tino

Nissan Almera Tino

Nowy minivan Nissana już w Polsce

Nissan Almera Tino

Nissan Poland wprowadził do sprzedaży nowy model – minivan Almera Tino.

Almera Tino – to minivan będący pierwszym pojazdem Nissana mającym odegrać znaczącą rolę na dynamicznie rozwijającym się rynku tzw. kompaktowych minivanów (MPV). Almera Tino jest drugim pojazdem Nissana zaprojektowanym i zbudowanym w oparciu o ogólnoświatową platformę MS (medium/small). Służąca jako podstawa konstrukcji modeli koncernu sprzedawanych na rynkach Azji, Ameryki Północnej i Europy, płyta podłogowa MS jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów na świecie. Jej parametry zapewniają znakomite wyniki auta w testach sztywności konstrukcji. Zmodyfikowane zawieszenie pochodzące z Almery hatchback, z przestrzennie prowadzoną belką skrętną z tyłu oraz przednim zawieszeniu opartym na kolumnach McPherson, gwarantuje doskonałe właściwości jezdne przy zachowaniu najwyższego komfortu podróży.

Linia Almery Tino podkreśla jej walory trakcyjne i użytkowe. Z założenia głównym odbiorcą tego auta jest osoba w wieku 30-40 lat z rodziną. Umiejętne połączenie cech pojazdu praktycznego i funkcjonalnego z dynamiką i sportowym wręcz image, stanowi tu o powodzeniu auta. Projektanci stanęli na wysokości zadania, tworząc pojazd o wysublimowanej linii i nadając mu własny styl. Patrząc na dynamiczną sylwetkę Tino ma się wrażenie ruchu zatrzymanego w kadrze, a jednocześnie docenia się solidność tej konstrukcji, kryjącej w sobie przestrzeń dla 5 osób i ich bagażu.

Wnętrze Tino podporządkowano użytkownikom. Wsiadając do tego samochodu każdy musi poczuć, że znalazł się w środowisku przyjaznym, bezpiecznym i komfortowym. U podstaw koncepcji Tino leżała intencja stworzenia auta wszechstronnego, ale też tworzącego harmonię między nim, a pasażerami. Pamiętano również, że nie tylko dorośli w tym samochodzie mają czuć się dobrze. Konstruktorzy zadbali, by hasło „dzieci to uwielbiają” znalazło swoje odbicie w projekcie kabiny auta. Przykładami mogą być systemy bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, czy też koncepcja „przejrzystego” wnętrza, z którego mali pasażerowie mogą bez problemu oglądać świat zza szyb Tino. Dorośli również szybko docenią funkcjonalność tego projektu. Fotele minivana mogą być ustawione w 24 konfiguracjach a ponad 20 różnorodnych schowków, zapewni bezpieczne miejsce dla wszelkich drobiazgów.

W sprzedawanym na polskim rynku minivanie Nissana montowany jest nowoczesny 16-zaworowy silnik ZI o pojemności 1.8 dm3 należący do najnowszej serii QG. Jednostka ta gwarantuje wysoką kulturę pracy, dynamikę, a jednocześnie oszczędność i wysoką czystość spalin. Silnik ten produkowany jest w Europie, w brytyjskiej fabryce Nissana w Sunderland. O nowoczesności silnika QG18DE świadczy jego konstrukcja. Zastosowano w nim technologię zmiennych faz rozrządu – NVCS (Nissan Valve Timing Control System) oraz system zapłonu bezpośredniego – NDIS (Nissan Direct Ignition System). NVCS jest systemem kontrolującym czasy otwarcia zaworów ssących, dzięki czemu istotnie poprawiono parametry napełniania komory spalania w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. Praktycznie wyraża się to znacznym wzrostem momentu przy niskich obrotach i płynnym wzrostem mocy w górnym zakresie prędkości obrotowej. Zapłon bezpośredni NDIS swą nazwę zawdzięcza umieszczeniu czterech niezależnych cewek zapłonowych bezpośrednio na świecy zapłonowej (coil-on-plug system). Zapewnia większe napięcie w układzie, większą energię iskry i bardziej prawidłowy przebieg procesu spalania. Dzięki tym rozwiązaniom silnik rozwija moc maksymalną 114 KM przy 5600 obr/min i maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 2800 obr/min, przy czym aż 97% maksymalnego momentu obrotowego uzyskuje w przedziale 2400 – 4800 obr/min.

W celu poprawy kultury pracy zastosowano żeliwny kadłub, aluminiową głowicę, nowoczesny łańcuch rozrządu, a cały zespół napędowy zawieszono na specjalnych hydraulicznych poduszkach minimalizujących przekazywanie drgań i wibracji.

Silnik QG18DE spełnia z zapasem nie tylko rygorystyczną normę czystości spalin CED III, ale także przyszłościową normę CED IV, która zacznie obowiązywać dopiero w 2005 roku.

W nowej, 5-biegowej skrzyni przekładniowej zastosowano podwójne synchronizatory pierwszych dwóch biegów, dzięki czemu poprawiono jakość zmiany przełożeń, ich precyzję i szybkość, zmniejszając jednocześnie wysiłek kierowcy. Bieg wsteczny posiada obecnie pojedynczy synchronizator. Ważną rolę w ograniczeniu sił potrzebnych do zmiany biegów miało zastosowanie oleju przekładniowego o zmniejszonej lepkości. Wszystkie Almery Tino są wyposażone w hydrauliczne sprzęgło z automatyczną korekcją luzu.

Nowa Almera Tino powstawała od początku w oparciu o opracowaną przez Nissana Zasadę Potrójnego Bezpieczeństwa. Została wyposażona w wiele cech podnoszących bezpieczeństwo jazdy, z czego większość z nich jest unikalna, bądź rzadko stosowana w tej klasie pojazdów. Doskonała widoczność z miejsca kierowcy, efektywne reflektory, dynamiczny silnik, skuteczne hamulce z ABS i EBD w standardzie, starannie dopracowane zawieszenie i bezpieczna, strefowa konstrukcja nadwozia to najważniejsze, ale nie jedyne elementy decydujące o bezpieczeństwie pasażerów. Dzięki wyposażeniu Tino w system Nissan Brake Assist, będzie ona pierwszym w swojej klasie minivanem zaopatrzonym w układ dodatkowego wspomagania hamulców w czasie awaryjnego hamowania. Nissan został jednym z pierwszych producentów stosującym w pojazdach segmentu C tzw. aktywne zagłówki (Active Head Restraints - AHR), które są dostępne również w Tino, na obu przednich siedzeniach. Ponadto standardem są cztery poduszki powietrzne, a na tylnych siedzeniach trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz tzw. bezpieczny system mocowania fotelika dziecięcego - ISOFIX, zapewniający bezpieczne, pewne i łatwe zamontowanie fotelika.

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) – niezależna europejska organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa biernego samochodów osobowych ogłosiła również, że Almera Tino uzyskał cztery gwiazdki w testach przeprowadzonych w październiku ubiegłego roku. Tym samym rodzinne auto Almera Tino, uzyskał najlepszą ocenę w swojej klasie.

Najbogatsze wśród minivanów na polskim rynku standardowe wyposażenie Nissana Almera Tino oferuje klimatyzację, wysokiej jakości fabrycznie montowany system audio, zintegrowany z immobilizerem, elektrycznie opuszczane szyby, centralny zamek z systemem antynapadowym. Izotermiczne, elektrycznie sterowane szyby, system logicznego oświetlenia wnętrza i 12V gniazdo elektryczne to również wyposażenie standardowe, do którego należy dodać wskaźnik temperatury zewnętrznej z cyfrowym zegarem, skórzaną kierownicę oraz aluminiowe obręcze kół.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport