mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nissan Hypermini

Nissan Hypermini

"Mieszczuch" z elektrycznym napędem.

Nissan Hypermini

Po raz pierwszy Nissan zaprezentował studyjny model Hypermini na Tokyo Motor Show w 1997 roku. Aktualnie to małe, dwumiejscowe auto wykonane z aluminium bierze udział w ważnym projekcie badawczym nad pojazdami elektrycznymi. Projekt, realizowany w Stanach Zjednoczonych, ma na celu określenie możliwości sprzedaży na wolnym rynku małych samochodów miejskich napędzanych energią elektryczną.

Uniwersytet Kalifornijski otrzyma do dyspozycji 15 Hypermini. Podczas 12-miesięcznego okresu testów, badacze będą zbierać różnorodne dane, koncentrując się na reakcjach i opiniach użytkowników na temat wielkości, praktyczności, zasięgu, komfortu i sposobu ładowania eksploatowanych pojazdów. Kierowcy będą mieli także za zadanie obserwację reakcji lokalnej społeczności uniwersytetu na widok ich pojazdów. Oprócz dostarczenia pojazdów, Nissan zapewnia także większość funduszy potrzebnych na przeprowadzenie badań.

"Uzyskanie solidnych i rzetelnych danych na temat sposobu wykorzystania tych niezwykłych pojazdów ma kluczowe znaczenie dla określenia, jaki rodzaj samochodów elektrycznych będzie najbardziej odpowiadał klientom" - stwierdził Shigeo Ishida, prezydent Nissan Technical Center w Ameryce Północnej. Projekt będzie prowadzony przez zespół Davis pod kierownictwem Kena Kurani z uniwersyteckiego Instytutu Transportu oraz Toma Turrentine - antropologa z ITS-Davis.

"Próba odpowiedzi na pytanie, czy takie pojazdy są w stanie zapewnić wygodny transport, to tylko pretekst do rozpoczęcia szerokich badań rynku samochodowego z uwzględnieniem takich aspektów jak koszty, technologia, ochrona środowiska i innych, które odkryją dopiero przed nami badacze" - wyjaśnia Kurani.

Równocześnie Nissan prowadzi w Japonii trzy podobne programy badawcze. W programach tych, realizowanych w Kyoto, Ebinie i Yokohamie, bierze udział około 120 sztuk Hypermini.

Nissan Hypermini ma jedynie 2530 mm długości oraz 1520 mm wysokości. Dzięki swym wymiarom staje się niezwykle łatwym do zaparkowania autem miejskim. Hypermini przeznaczony jest do transportu maksymalnie dwóch osób z niewielkim bagażem. Dzięki umieszczeniu akumulatorów pod podłogą, jego środek ciężkości położony jest niezwykle nisko.

Niestety akumulatory te pozwalają na przejechanie jedynie ok. 50 kilometrowego odcinka i to przy założeniu, że nie będzie włączone ogrzewanie elektryczne ani radio.

Hypermini może być konkurentem dla oszczędnego w spalaniu, jednakże benzynowego Smarta, którego to coraz częściej można zauważyć także na naszych drogach.

Komentuj:

~zakochany w citroenach 2006-07-08

bżydgi

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport