mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nissan Tiida w Polsce

Nissan Tiida w Polsce

Nie często europejskie prezentacje prasowe nowych modeli odbywają się w Polsce. A szkoda, bo pięknych okolic z pięknymi widokami u nas nie brakuje. Być może właśnie tym kierowali się przedstawiciele Nissana, kiedy na miejsce premiery modelu Tiida wybrali Kraków wraz z jego okolicami.

Nissan Tiida w Polsce

Wpływ na taką decyzję miało też z pewnością to, iż Nissan Tiida będzie sprzedawany tylko w 17 krajach Europy, głównie w jej środkowo-wschodniej części (tam, gdzie Almera i Primera stanowiły znaczny udział w sprzedaży japońskiej marki). Przynajmniej na razie. Jak pamiętamy, Dacia Logan, należąca do Renault (Nissan jest obecnie w aliansie z tą francuską marką), także miała być oferowana wyłącznie w tej części Starego Kontynentu. Niezłe opinie o tym aucie wraz z jego konkurencyjną ceną sprawiły, że obecnie Logana można kupić także i w krajach zachodniej Europie.
 
Wracając do modelu Tiida, który jest już od jakiegoś czasu w ofercie na rynku japońskim oraz amerykańskim, ma on uzupełnić gamę modeli Nissana w segmencie aut porównywalnej wielkości. Jak wiadomo, model Almera kończy już swój żywot, a nowe propozycje japońskiej marki nie są typowymi przedstawicielami tej klasy - Note to bardziej minivan, zaś Qashqai wykazuje zdecydowanie inklinacje do zapuszczanie się w teren. Tiida ma być zatem alternatywą dla tych nabywców, którzy cenią sobie tradycyjne nadwozie oraz wnętrze.

Zobacz więcej zdjęć z premiery Nissana Tiida
 
W sprzedaży Nissan Tiida oferowany będzie w wersji 5- (hatchback) oraz 4-drzwiowej (sedan). Obie będą wyposażone w identyczne jednostki napędowe, skrzynie biegów, dostępne będą takie same wersje wyposażeniowe. Różnią się jedynie długością (hatchback 4.295 mm, sedan 4.474), podczas gdy pozostałe wymiary - szerokość (1.695 mm), wysokość (1.535 mm) i rozstaw osi (2,6 m) - są identyczne. Sedan będzie miał oczywiście pojemniejszy bagażnik (500 litrów w stosunku do 425 l).
 
Podstawową jednostką będzie 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 153 Nm (4.400 obr/min). Drugą jednostką benzynową jest silnik o pojemności 1,8 l, o mocy 126 KM i maksymalnym momencie 173 Nm (4.800 obr/min). Nie zabraknie także i silnika wysokoprężnego 1,5 dCi, którego moc maksymalna wynosi 105 KM, zaś moment obrotowy 240 Nm (2.000 obr/min.) Silniki 1,8 i 1,5 oferowane będą z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, zaś podstawowa wersja 1,6 do wyboru albo z 5-biegową skrzynią ręczną, albo z 4-stopniowym automatem.
 
Wrażenia z jazdy
Po zajęciu miejsca za kierownicą, albo jako pasażer, docenimy sporą ilość miejsca (długość wnętrza kabiny większa niż średnia w segmencie D). Widać, że do wykończenia wnętrza użyto średniej a nawet wysokiej jakości materiałów, choć sama stylistyka konsoli jest co najwyżej przeciętna.
 
Różnica 16 koni mechanicznych pomiędzy obiema jednostkami benzynowymi, choć mogłaby się wydawać mało istotna, jest jednak wyraźnie odczuwalna podczas jazdy. Tiida z silnikiem 1,8 jest dużo bardziej dynamiczna i elastyczna, szósty bieg będzie nam potrzebny co najwyżej do jazdy po autostradzie. Lepiej niż poprawnie sprawuje się także zawieszenie Tiidy, które zostało przygotowanie pod kątem europejskiego kierowcy. Projektantom udało się znaleźć idealne niemal rozwiązanie pomiędzy komfortem, dynamiką a precyzją prowadzenia.
 
Nissan Tiida w Polsce pojawi się już na początku czerwca. Za podstawową wersję, która obejmuje m.in. silnik 1,6, systemy ABS, EBS, BAS, cztery poduszki powietrzne i elektrycznie regulowane szyby przyjdzie nam zapłacić 55.900 zł. Dokładne cenniki i specyfikacja wyposażenia Nissana Tiida powinny pojawić się już w najbliższych dniach.
 
Zobacz więcej o samochodach marki Nissan


 
 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Nissan Tiida Wszystko o Nissan
Tematy w artykule: Nissan Nissan Tiida

Podobne wiadomości:

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania życia

Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania...

Premiery 2016-09-23

Komentuj:

~adam 2007-05-21

za 53.000 k pln to można mieć kię ceeda z diselem i porównywalnym wyposażeniem do podstawowej Tiidy.

~Manex 2007-05-19

lolo gdzie ty widzisz megane???

~damjan 2007-05-19

silnik 1,8 jeszcze moze byc, ale 1,6 jak zwykle bedzie porazka

~cdi 2007-05-19

Stara, poczciwa Almera na zasluzonej emeryturze. Mogli bardziej pofantazjowac stylistycznie. Mazda 3, Aurius nie wspominajac o Civicu duzo fajniejsze!

~mr_z 2007-05-18

a ja tym juz jezdzilem, w wersji 1.8 S automat , i nawet mi sie podobalo, ale od renault to daleko temu , ogolnie mi sie podobalo, jezdzilem wersja amerykanska:P

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport