mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Alfa 147

Nowa Alfa 147

Kolejną nowością, która będzia miała swoją światową premierę podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, będzie Alfa Romeo 147.

Nowa Alfa 147

Z zewnątrz, na pierwszy rzut oka, można łatwo rozpoznać, iż mamy do czynienia z Alfą. Agresywna sylwetka auta została jeszcze bardziej podkreślona przez zmieniony grill oraz przednie światła. Grill jest teraz większy, został obniżony w stosunku do zderzaka. Kształt świateł został wydłużony, a wlot powietrza podzielony trzema pionowymi elementami, jednym pośrodku i dwoma po bokach. Dynamiczny wygląd podkreślony został wydłużonym zwisem przednim. W stosunku do zmian z przodu, w tylnej części niewiele się zmieniło. Inny trochę jest kształt klapy bagażnika, a światła zostały wydłużone i nadano im trójkątny kształt.

W środku zmian jak na lekarstwo. Pojawiły się dwie nowe kolorystyki deski rozdzielczej (czarno-szara i szara w dwóch tonacjach). Alfa 147 dostępna będzie w trzech wersjach (Impression, Progression i Distinctive), trzynastu kolorach nadwozia, czterech kolorach wnętrza. Wśród wyposażenia znajdują się m.in. kurtyny powietrzne, ręczna i automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania i deszczu. W nowym modelu znajdzie się bardzo wiele różnego rodzaju systemów elektronicznych odpowiedzialnych za komfort jazdy i bezpieczeństwo: ABS, EBD, ASR, VDC (wersja koncernu systemu ESP).

Jeśli chodzi o napęd, nowa Alfa 147 oferowana będzie z trzema silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Wszystkie silniki benzynowe pochodzą z rodziny Twin Spark, dwa o pojemnościach 1,6l i mocy 105 i 120 KM oraz najmocniejszy dwulitrowy o mocy 150 KM.

Wszystkie trzy jednostki wysokoprężne posiadają pojemność 1,9l. Podstawowa jednostka oferuje 100 KM, druga 115, a najmocniejszy jest silnik 16v M-Let o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm.

Zmodyfikowana została automatyczna skrzynia biegów Selespeed. Ma być ona bardziej przyjazna, a obsługa bardziej intuicyjna. Pozostanie możliwość wyboru ręcznej zmiany biegów, zaś automatyczna przekładnia ma możliwość wyboryu dwóch trybów: normalnego i sportowego.

Całkowitą nowością będzie wprowadzone zawieszenie Comfort w wersji 1,9 JTD 16v M-Jet. W pozostałych wersjach silnikowych zawieszenie to dostępne będzie w opcji. Zawieszenie Comfort charakteryzować się będzie dużo wyższym komfortem (jak sama nazwa wskazuje) przy zachowanych właściwościach jezdnych.


Podobne wiadomości:

Alfa Romeo Giulia Coupe - premiera w Genewie?

Alfa Romeo Giulia Coupe - premiera w Genewie?

Aktualności 2017-02-02

Alfa Romeo Stelvio – ruszyła sprzedaż

Alfa Romeo Stelvio – ruszyła sprzedaż

Aktualności 2017-01-20

Komentuj:

~J. 2006-12-19

Nie poprawia sie rzeczy doskonałych. Jeden nieostrożny ruch stylisty może wszystko zburzyć - tutaj tak właśnie się stało. Po liftingu 147 straciła swój indywidualny charakter. Po co na siłę upodobnili jej przód do pozostałych modeli? Straszna jest ta unifikacja panująca praktycznie w każdym koncernie. Środek - tragedia ! Gdzie "tuby" z zegarami? Czy dlatego Alfa zrezygnowała z głęboko osadzonych zegarów, że takie teraz można spotkać u wielu producentów - w samochodach małch, suv-ach, terenówkach itd. Szkoda, że Alfa robi postępy ale w przeciwnym kierunku. Za pare lat będą to samochody tak nudne i pospolite jak Kia i Daewoo. (No może trochę przesadziłem ale jako miłośnika tej marki bolą mnie te potknięcia).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic