mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Alfa 147

Nowa Alfa 147

Kolejną nowością, która będzia miała swoją światową premierę podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, będzie Alfa Romeo 147.

Nowa Alfa 147

Z zewnątrz, na pierwszy rzut oka, można łatwo rozpoznać, iż mamy do czynienia z Alfą. Agresywna sylwetka auta została jeszcze bardziej podkreślona przez zmieniony grill oraz przednie światła. Grill jest teraz większy, został obniżony w stosunku do zderzaka. Kształt świateł został wydłużony, a wlot powietrza podzielony trzema pionowymi elementami, jednym pośrodku i dwoma po bokach. Dynamiczny wygląd podkreślony został wydłużonym zwisem przednim. W stosunku do zmian z przodu, w tylnej części niewiele się zmieniło. Inny trochę jest kształt klapy bagażnika, a światła zostały wydłużone i nadano im trójkątny kształt.

W środku zmian jak na lekarstwo. Pojawiły się dwie nowe kolorystyki deski rozdzielczej (czarno-szara i szara w dwóch tonacjach). Alfa 147 dostępna będzie w trzech wersjach (Impression, Progression i Distinctive), trzynastu kolorach nadwozia, czterech kolorach wnętrza. Wśród wyposażenia znajdują się m.in. kurtyny powietrzne, ręczna i automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania i deszczu. W nowym modelu znajdzie się bardzo wiele różnego rodzaju systemów elektronicznych odpowiedzialnych za komfort jazdy i bezpieczeństwo: ABS, EBD, ASR, VDC (wersja koncernu systemu ESP).

Jeśli chodzi o napęd, nowa Alfa 147 oferowana będzie z trzema silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Wszystkie silniki benzynowe pochodzą z rodziny Twin Spark, dwa o pojemnościach 1,6l i mocy 105 i 120 KM oraz najmocniejszy dwulitrowy o mocy 150 KM.

Wszystkie trzy jednostki wysokoprężne posiadają pojemność 1,9l. Podstawowa jednostka oferuje 100 KM, druga 115, a najmocniejszy jest silnik 16v M-Let o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm.

Zmodyfikowana została automatyczna skrzynia biegów Selespeed. Ma być ona bardziej przyjazna, a obsługa bardziej intuicyjna. Pozostanie możliwość wyboru ręcznej zmiany biegów, zaś automatyczna przekładnia ma możliwość wyboryu dwóch trybów: normalnego i sportowego.

Całkowitą nowością będzie wprowadzone zawieszenie Comfort w wersji 1,9 JTD 16v M-Jet. W pozostałych wersjach silnikowych zawieszenie to dostępne będzie w opcji. Zawieszenie Comfort charakteryzować się będzie dużo wyższym komfortem (jak sama nazwa wskazuje) przy zachowanych właściwościach jezdnych.


Podobne wiadomości:

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie śmiertelnicy

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie...

Premiery 2016-11-16

Alfa Romeo Giulia w wersji kombi

Alfa Romeo Giulia w wersji kombi

Aktualności 2016-10-27

Komentuj:

~J. 2006-12-19

Nie poprawia sie rzeczy doskonałych. Jeden nieostrożny ruch stylisty może wszystko zburzyć - tutaj tak właśnie się stało. Po liftingu 147 straciła swój indywidualny charakter. Po co na siłę upodobnili jej przód do pozostałych modeli? Straszna jest ta unifikacja panująca praktycznie w każdym koncernie. Środek - tragedia ! Gdzie "tuby" z zegarami? Czy dlatego Alfa zrezygnowała z głęboko osadzonych zegarów, że takie teraz można spotkać u wielu producentów - w samochodach małch, suv-ach, terenówkach itd. Szkoda, że Alfa robi postępy ale w przeciwnym kierunku. Za pare lat będą to samochody tak nudne i pospolite jak Kia i Daewoo. (No może trochę przesadziłem ale jako miłośnika tej marki bolą mnie te potknięcia).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport