mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Astra III

Nowa Astra III

Premiera nowej Astry III we wrześniu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie

Nowa Astra III

Ekscytujący wygląd, przyjemność prowadzenia oraz wiele innych funkcji po raz pierwszy oferowanych w samochodzie klasy kompakt, to właśnie trzecia generacja Opla Astry, który zadebiutuje podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (13-21 września 2003 roku). Nowa stylistyka Opla, obejmująca wyraziste linie, dobrze wyważone proporcje oraz duże powierzchnie z dopracowanymi detalami, określają wizerunek nowej generacji Astry.

Astra trzeciej generacji wyposażona jest w adaptacyjny system zawieszenia IDSPlus (Interactive Driving System) wraz z systemem stałej kontroli amortyzowania (Continuous Damping Control - CDC). Opcjonalny system IDSPlus posiada specjalny tryb sportowy, poprawiający charakterystykę jazdy, który można uruchomić jednym przyciskiem. Inne opcje obejmują system samoregulujących się reflektorów przednich (AFL - Adaptive Forward Lighting), po raz pierwszy oferowany w tym segmencie, system automatycznego włączania reflektorów, który automatycznie włącza światła po zapadnięciu zmroku, oraz nowe silniki benzynowe TWINPORT i wysokoprężne common rail turbo.

Nowa, pięciodrzwiowa Astra pojawi się w sprzedaży wiosną 2004 roku, a w niedługim czasie dołączy do niej wersja kombi i trzydrzwiowy wariant sportowy. Początkowo dostępnych będzie pięć silników benzynowych i trzy wysokoprężne o pojemności od 1,4 do 2,0 litrów i mocy od 80 do 200 KM. Wszystkie jednostki napędowe należą do grupy silników ECOTEC o czterech zaworach na cylinder i spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 4. Nowością jest silnik wysokoprężny CDTI o pojemności 1,9 litra (150 KM) i 170-konny silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litrów.

Podobnie jak dwulitrowa jednostka turbo o mocy 200 KM, współpracują one standardowo z nową, sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów. Opel oferuje także ręczną skrzynię pięciobiegową, skrzynię automatyczną oraz ulepszoną, zautomatyzowaną skrzynię "Easytronic".

Wizerunek nowej Astry charakteryzują dobrze dobrane proporcje nadwozia. Wysoka linia okien, mocno zarysowane kształty, wyraziste nadkola i układ okien to elementy nowej stylistyki Opla. W przedniej części widać szeroką osłonę chłodnicy oraz trójwymiarowe reflektory z przezroczystymi kloszami. Uwagę poświęconą detalom można także dostrzec w dużych lampach tylnych, w których po raz pierwszy zastosowano specjalną technologię rozpraszania światła. Zakrzywiona linia dachu, przechodząca w stożkowate zwisy z przodu i z tyłu, długi rozstaw osi (2,61 metra) oraz szeroki rozstaw kół tworzą wrażenie zwinności. Ponadto, po raz pierwszy zastosowano w Astrze 18-calowe felgi aluminiowe.

Specjalnym akcentem stylistycznym jest wyżłobienie maski silnika, które ma swoje przedłużenie wewnątrz pojazdu na wyrazistej konsoli centralnej. Nowa Astra oferuje więcej przestrzeni dla pasażera dzięki nieznacznie zwiększonym gabarytom (jest dłuższa od poprzedniczki o około 14 centymetrów, szersza o dwa centymetry i wyższa o cztery).

Doskonałe prowadzenie i wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego były celami projektantów podwozia nowej Astry, wyposażonej w system IDS. Zawieszenie obejmuje kolumny McPhersona i ramę pomocniczą z przodu oraz belkę skrętną z profilami w kształcie litery U o podwójnych ściankach z tyłu. Nowoczesna konstrukcja Astry nie tylko zachowuje wszystkie zalety konwencjonalnej belki skrętnej, jak choćby niewielkie rozmiary, niską masę czy wysoką odporność na zginanie, ale zapewnia także możliwość precyzyjnego przystosowania do specyficznych potrzeb poszczególnych wariantów modelu.

Opcjonalnie dostępny w nowej Astrze jest układ adaptacyjnego zawieszenia IDSPlus z systemem stałej kontroli amortyzowania (Continuous Damping Control - CDC). Jego podstawę stanowi nowa architektura elektroniczna, wyposażona w systemy CANBUS (Controller Area Network). Dzięki systemowi CDC amortyzatory reagują w czasie rzeczywistym na różne warunki drogowe lub styl jazdy i automatycznie się do nich dostosowują. Ponadto, dzięki systemowi IDSPlus , kierowca Astry może wybrać sportowy tryb jazdy, który zapewnia możliwość regulacji charakterystyki amortyzowania oraz reakcji pedału przyspieszenia i wspomagania układu kierowniczego. W przypadku zastosowania przekładni automatycznej oraz Easytronic, biegi są przełączane przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport