mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa E klasa w pełnej okazałości

Nowa E klasa w pełnej okazałości

Podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Detroit Mercedes zaprezentował ósmą już generację klasy E. W Europie auto to pojawi się w marcu na wystawie w Genewie i chwilę później dostępne będzie już w salonach sprzedaży.

Nowa E klasa w pełnej okazałości

Ponad 20 nowych rozwiązań technicznych ma sprawić, że nowy Mercedes klasa E będzie jeszcze bardziej komfortowy, jeszcze bardziej bezpieczny, będzie się lepiej prowadzić, a przy tym wszystkim będzie, zgodnie z duchem czasu, bardziej oszczędny i ekologiczny.

Nowa E-klasa oferowana będzie z szeroką gamą silników. Oferta jednostek wysokoprężnych rozpoczyna się od nowo zaprojektowanego, czterocylindrowego silnika o pojemności 2.143 ccm dostępnego w trzech wariantach mocy. Najmocniejsza z tej trójki jednostka (E 250 CDI) dysponuje 204 koniami mechanicznymi i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 500 Nm, tj. o 25% wyższym niż w ustępującej jednostce V6, a przy tym odznacza się ona niższym o 23% zużyciem paliwa (5,3 l/100 km), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 139 g/km. Podobne wyniki spalania uzyskują dwie pozostałe wersje - E 220 CDI o mocy 170 KM oraz E 200 CDI o mocy 136 KM.

Topowym dieslem w ofercie będzie 6-cylindrowa jednostka o mocy 231 KM (E 350 CDI), która zużywa o 0,5 l/100 km mniej paliwa niż poprzednio wersja E 320 CDI. Na jesieni gamę silników wysokoprężnych uzupełni wersja BlueTEC jednostki V6, która rozwijać będzie moc 211 KM i już wówczas spełni wymagania normy Euro 6, która zacznie obowiązywać dopiero od 2014 r.

Nowe czterocylindrowe jednostki oferowane będą również wśród silników benzynowych. E 200 CGI oraz E 250 CGI pod maską mają 1,8-litrowe jednostki o mocy odpowiednio 184 i 204 KM. Słabsza wersja dostępna w standardzie z systemem Start&Stop i 6-biegową skrzynią manualną zużywać będzie średnio 6,8 l/100 km. E 250 CGI, w standardzie oferowana z pięciobiegowym automatem, ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 310 Nm, co jest wynikiem lepszym o 26% niż w poprzedniej wersji 6-cylindrowej. A przy tym udało się obniżyć spalanie o ok. 20%, do 7,4 l/100 km.

Tak jak i poprzednio w gamie E klasy dostępne będą wersje E 350 CGI (292 KM) oraz E 500 (388). Drobne modyfikacje pozwoliły na nieznaczne obniżenie spalania o ok. 0,6 l/100 km. Oczywiście nie zabraknie i topowej wersji E 63 AMG, która oferować będzie 525 KM. Jednostki V6 oraz V8 współpracować będą z 7-biegową automatyczną przekładnią. Na życzenie, wersje E 350 CDI oraz E 350 oraz E 500 dostępne będą również w wariancie z napędem na wszystkie koła.

Ósma generacja Mercedesa klasa E nieznacznie urosła. Jednak tak jak w przypadku poprzednika wyróżnia ją to, że ma cztery oddzielne reflektory. Tyle że w tym przypadku nie są one już okrągłe, a bardziej kancieste. Cała sylwetka zresztą, wzorem nowej C klasy, jest nieco bardziej kanciasta.

Znane są już dokładne ceny, jakie będą obowiązywać na rynku niemieckim w marcu w momencie debiutu E klasy. Najtańsza wersja (E 220 CDI) kosztować będzie 41.590,5 euro. Za najtańszą wersję benzynową (E 250 CGI) trzeba będzie zapłacić 44.506 euro. Topowe wersje - E 350 CDI 4Matic oraz E 500 4Matic - kosztują odpowiednio 53.728,5 i 70.269,5 euro.

>>Zobacz więcej nt. nowości z targów NAIAS w Detroit<< 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 186 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Ciężarówki i Autobusy 2017-08-16

Mercedes wycofuje ze sprzedaży elektryczny model

Mercedes wycofuje ze sprzedaży elektryczny...

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

~brech z chlasta od Audi:/ 2009-01-21

Codziennie obserwuje w salonie zachowania typu "bić najlepszego", jeśli chodzi o MB - takie zachowanie jest żałosne i śmieszne - gdybyś miał okazje przetestować auta z tego segmentu w bezpośrednim (co podkreślam!) porównaniu, zrozumiałbyś przyczyny przewagi MB. A uroda? Sprawa dyskusyjna. Dla mnie Audi jest nudne i sztampowe, miało czas się znudzić, najgorsze, że ten sam szablon stosują we wszystkich modelach i to jeśli chodzi wnętrze jak i stylistyke zewnętrzną. (Spróbuj Audi na poprzecznych nierównościach, a potem wsiądź w MB - może wtedy pojmiesz o co chodzi).

~chlasta z sss 2009-01-18

Drogi sss, jeżeli uważasz iż Mercedes jest lepszy od Audi to, albo jesteś 70letnim dziadkiem, który kieruje się stereotypem, że mercedes jest super, nie zniszczalny, bezpieczny i naprawisz go młotkiem, albo sam jesteś młotkiem. Co do Bmw nie wypowiadam się, bo mało miałem do czynienia, ale tyle co jeździłem to cenie ich za zawieszenie, wygląd kwestia gustu:):) Jak dla mnie ten mercedes jest beznadziejny, A6 przy nim to statek kosmiczny, tak jak wspomniałem mercedes dobry dla starych dziadków.

~sss 2009-01-15

Te Majster, sam jesteś podobny do kija i wogóle jesteś poprzedniej generacji :) ... ale to i dobrze, że takiego Majstra nigdy nie będzie stać na takie cudo i zawsze będzie sapać na bmv, marzyć o audi i stękać na merca (jako że wybiega poza wyobraźnię)

~Majster 2009-01-13

przód podobny do Kii Opirus, bok podobny do Lexusa LS z przełomu lat 90 tych i 2000i trochę do toyoty camry poprzedniej generacji oraz do hyundaia sonaty, tył chyba najbardziej oryginalny, znaczy taki mercedesowski, w środku strasznie kanciasto, co miało chyba nawiązywać do stylu merca z lat osiemdziesiątych tylko jak się patrzy na te stare mercedesy z tamtych lat to jakby ładniej maja w środku niż ten. Całość wygląda średnio. Apel do audi i bmw - nie idźcie tą drogą !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki
Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki
Amerykański oddział firmy J. D.  Power przygotował kolejny raport dotyczący postrzegania poszczególnych producentów samochodów przez lokalnych nabywców. Wyniki badania przeprowadzonego na terenie USA mocno zaskakują.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech