mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa E klasa w pełnej okazałości

Nowa E klasa w pełnej okazałości

Podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Detroit Mercedes zaprezentował ósmą już generację klasy E. W Europie auto to pojawi się w marcu na wystawie w Genewie i chwilę później dostępne będzie już w salonach sprzedaży.

Nowa E klasa w pełnej okazałości

Ponad 20 nowych rozwiązań technicznych ma sprawić, że nowy Mercedes klasa E będzie jeszcze bardziej komfortowy, jeszcze bardziej bezpieczny, będzie się lepiej prowadzić, a przy tym wszystkim będzie, zgodnie z duchem czasu, bardziej oszczędny i ekologiczny.

Nowa E-klasa oferowana będzie z szeroką gamą silników. Oferta jednostek wysokoprężnych rozpoczyna się od nowo zaprojektowanego, czterocylindrowego silnika o pojemności 2.143 ccm dostępnego w trzech wariantach mocy. Najmocniejsza z tej trójki jednostka (E 250 CDI) dysponuje 204 koniami mechanicznymi i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 500 Nm, tj. o 25% wyższym niż w ustępującej jednostce V6, a przy tym odznacza się ona niższym o 23% zużyciem paliwa (5,3 l/100 km), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 139 g/km. Podobne wyniki spalania uzyskują dwie pozostałe wersje - E 220 CDI o mocy 170 KM oraz E 200 CDI o mocy 136 KM.

Topowym dieslem w ofercie będzie 6-cylindrowa jednostka o mocy 231 KM (E 350 CDI), która zużywa o 0,5 l/100 km mniej paliwa niż poprzednio wersja E 320 CDI. Na jesieni gamę silników wysokoprężnych uzupełni wersja BlueTEC jednostki V6, która rozwijać będzie moc 211 KM i już wówczas spełni wymagania normy Euro 6, która zacznie obowiązywać dopiero od 2014 r.

Nowe czterocylindrowe jednostki oferowane będą również wśród silników benzynowych. E 200 CGI oraz E 250 CGI pod maską mają 1,8-litrowe jednostki o mocy odpowiednio 184 i 204 KM. Słabsza wersja dostępna w standardzie z systemem Start&Stop i 6-biegową skrzynią manualną zużywać będzie średnio 6,8 l/100 km. E 250 CGI, w standardzie oferowana z pięciobiegowym automatem, ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 310 Nm, co jest wynikiem lepszym o 26% niż w poprzedniej wersji 6-cylindrowej. A przy tym udało się obniżyć spalanie o ok. 20%, do 7,4 l/100 km.

Tak jak i poprzednio w gamie E klasy dostępne będą wersje E 350 CGI (292 KM) oraz E 500 (388). Drobne modyfikacje pozwoliły na nieznaczne obniżenie spalania o ok. 0,6 l/100 km. Oczywiście nie zabraknie i topowej wersji E 63 AMG, która oferować będzie 525 KM. Jednostki V6 oraz V8 współpracować będą z 7-biegową automatyczną przekładnią. Na życzenie, wersje E 350 CDI oraz E 350 oraz E 500 dostępne będą również w wariancie z napędem na wszystkie koła.

Ósma generacja Mercedesa klasa E nieznacznie urosła. Jednak tak jak w przypadku poprzednika wyróżnia ją to, że ma cztery oddzielne reflektory. Tyle że w tym przypadku nie są one już okrągłe, a bardziej kancieste. Cała sylwetka zresztą, wzorem nowej C klasy, jest nieco bardziej kanciasta.

Znane są już dokładne ceny, jakie będą obowiązywać na rynku niemieckim w marcu w momencie debiutu E klasy. Najtańsza wersja (E 220 CDI) kosztować będzie 41.590,5 euro. Za najtańszą wersję benzynową (E 250 CGI) trzeba będzie zapłacić 44.506 euro. Topowe wersje - E 350 CDI 4Matic oraz E 500 4Matic - kosztują odpowiednio 53.728,5 i 70.269,5 euro.

>>Zobacz więcej nt. nowości z targów NAIAS w Detroit<< 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~brech z chlasta od Audi:/ 2009-01-21

Codziennie obserwuje w salonie zachowania typu "bić najlepszego", jeśli chodzi o MB - takie zachowanie jest żałosne i śmieszne - gdybyś miał okazje przetestować auta z tego segmentu w bezpośrednim (co podkreślam!) porównaniu, zrozumiałbyś przyczyny przewagi MB. A uroda? Sprawa dyskusyjna. Dla mnie Audi jest nudne i sztampowe, miało czas się znudzić, najgorsze, że ten sam szablon stosują we wszystkich modelach i to jeśli chodzi wnętrze jak i stylistyke zewnętrzną. (Spróbuj Audi na poprzecznych nierównościach, a potem wsiądź w MB - może wtedy pojmiesz o co chodzi).

~chlasta z sss 2009-01-18

Drogi sss, jeżeli uważasz iż Mercedes jest lepszy od Audi to, albo jesteś 70letnim dziadkiem, który kieruje się stereotypem, że mercedes jest super, nie zniszczalny, bezpieczny i naprawisz go młotkiem, albo sam jesteś młotkiem. Co do Bmw nie wypowiadam się, bo mało miałem do czynienia, ale tyle co jeździłem to cenie ich za zawieszenie, wygląd kwestia gustu:):) Jak dla mnie ten mercedes jest beznadziejny, A6 przy nim to statek kosmiczny, tak jak wspomniałem mercedes dobry dla starych dziadków.

~sss 2009-01-15

Te Majster, sam jesteś podobny do kija i wogóle jesteś poprzedniej generacji :) ... ale to i dobrze, że takiego Majstra nigdy nie będzie stać na takie cudo i zawsze będzie sapać na bmv, marzyć o audi i stękać na merca (jako że wybiega poza wyobraźnię)

~Majster 2009-01-13

przód podobny do Kii Opirus, bok podobny do Lexusa LS z przełomu lat 90 tych i 2000i trochę do toyoty camry poprzedniej generacji oraz do hyundaia sonaty, tył chyba najbardziej oryginalny, znaczy taki mercedesowski, w środku strasznie kanciasto, co miało chyba nawiązywać do stylu merca z lat osiemdziesiątych tylko jak się patrzy na te stare mercedesy z tamtych lat to jakby ładniej maja w środku niż ten. Całość wygląda średnio. Apel do audi i bmw - nie idźcie tą drogą !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport