mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Honda CR-V już niebawem w Polsce

Nowa Honda CR-V już niebawem w Polsce

Na przełomie lutego i marca polski rynek motoryzacyjny zostanie uzupełniony o kolejną propozycję z segmentu samochodów sportowo-rekreacyjnych. Wtedy też pojawi się najnowsza odsłona Hondy CR-V. Najtańsza wersja modelu będzie kosztować 106.400 zł.

Nowa Honda CR-V już niebawem w Polsce

Cechami charakterystycznymi nowej generacji Hondy CR-V mają być dobre właściwości jezdne porównywalne z samochodami osobowymi segmentu D oraz wysokie wyposażenie standardowe połączone z najnowocześniejszymi technologiami w kwestii bezpieczeństwa. W dodatku do tego wszystkiego, nowy samochód ma być bardzo praktyczny.

Nadwozie nowej Hondy charakteryzuje się sportowym stylem, który został podkreślony klinowym kształtem nadwozia. Z przodu w oczy rzuca się elegancka, podwójna osłona chłodnicy uzupełniona reflektorami. Muskularne proporcje wraz z dużym rozstawem osi pokazują przynależność modelu do segmentu SUV. Z tyłu samochodu, po sugestiach klientów, producent zdecydował się zastosować klapę bagażnika otwieraną pionowo. Takie rozwiązanie sprawdza się na zatłoczonych parkingach. Z tyłu nie znajdziemy także koła zapasowego. Powędrowało ono pod podłogę bagażnika, co zaowocowało skróceniem nadwozia o 105 mm, w stosunku do poprzedniej wersji.

Zobacz galerię zdjęć modelu Honda CR-V

Japońscy projektanci popracowali trochę nad wyglądem i ergonomią wnętrza. Znajdzie się tam teraz przede wszystkim trochę więcej miejsca. Przednie fotele zostały powiększone, co pozwolić ma na zwiększenie komfortu podróżowania. Drążek zmiany biegów powędrował teraz nieco wyżej, dzięki czemu operowanie przekładnią będzie wygodniejsze. Obiecany wzrost ergonomii objawił się w postaci zwiększonej liczby schowków. Każdy z pasażerów otoczony zostanie różnymi, przydatnymi miejscami do przechowywania różnych elementów.

Jedną z najbardziej oczekiwanych rzeczy w nowej Hondzie będzie nowa jednostka silnikowa. Pod maską CR-V pojawi się dwulitrowy silnik benzynowy, pochodzący z tej samej rodziny co 1.8 SOHC i-VTEC. Zaimplementowano w nim najnowocześniejszą odsłonę układu i-VTEC, który redukuje tarcie. Poza tym umożliwia on zamknięcie zaworów dolotowych przy pełnym otwarciu przepustnicy podczas jazdy, dzięki czemu redukowane są straty wywołane przetłaczaniem mieszanki, co w efekcie daje zmniejszone zużycie paliwa. Jednostka charakteryzuje się mocą 150 KM przy 6.200 obr./min. Jego moment obrotowy wynosi 192 Nm przy 4.200 obr./min. Średnie spalanie nowego silnika będzie się utrzymywać na poziomie 8,2 l/100km.

W ofercie na polskim rynku będzie można dostać wersję z silnikiem wysokoprężnym i-CTDi o pojemności 2,2 litra. Dysponuje ona mocą 140 KM oraz momentem obrotowym 340 Nm już przy 2.000 obr./min. W trzeciej generacji udało się zmniejszyć w nim zużycie paliwa. Dzięki temu osiąga on wyniki spalania na poziomie 6,5 l/100km. Modele z silnikiem diesla dostępne będą z sześciostopniową przekładnią manualną.

Grupą docelową dla nowej Hondy CR-V mają być mężczyźni w wieku 40 lat, pracujący zawodowo, planujący założenie rodziny. Nie jest to zatem samochód dla ludzi młodych, co zresztą można wywnioskować po jego cenie. Najtańsza wersja samochodu z wyposażeniem "Comfort" i silnikiem benzynowym kosztować będzie 106.400 zł. Standardowo jednostka współpracować będzie z sześciobiegową skrzynią manualną. Za automat trzeba będzie dopłacić 6 tysięcy złotych. Topowa wersja "Executive" napędzana benzyniakiem kosztować będzie 134.400 zł. Dla porównania za najuboższą wersję z silnikiem wysokoprężnym trzeba będzie zapłacić 120.900 zł. Wersja "Executive" to wydatek rzędu 142.900 zł.

Zobacz TEST mojeauto.pl modelu Honda CR-V

Czytaj także:

Nowa Honda CR-V na horyzoncie (2006-08-23)

Nowy-stary rywal Toyoty RAV4? (2006-07-05)

Honda chce pozwać rząd Chin (2006-03-23)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda CR-V
Honda CR-V
Cena podstawowa już od: 100 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda CR-V Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda Honda CR-V

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~RaV 2007-02-04

"Grupą docelową dla nowej Hondy CR-V mają być mężczyźni w wieku 40 lat, pracujący zawodowo, planujący założenie rodziny." Mocny tekst, nie ma co... ;)

~eto 2007-01-31

jak juz w Polsce, skoro pojawi sie dopiero na przelomie lutego i marca - sory ze sie czepiam, ale piszcie juz dokladnie

~Podpis: 2007-01-30

Ładna (a nawet bardzo ładna w porównaniu z poprzednią) Tylko ten wybór silników benzynowych.... w poprzedniej był doskonały K20, co prawda w wersji 150 konnej, ale to jest bardzo dobry silnik. I co, zastąpili go modelem R20 - SOHC z kolektorem wydechowym w głowicy.... A w stanach jest wersja z silnikiem K24, dlaczego w europie nie ma? A co z doładowanym K23 z Acury? R20 to się nadaje do Civica, a nie ciężkiego CRV!

~tez liberal 2007-01-30

skoncz juz prosze liberal te swoje hasla o stanach, jestesmy w polsce w unii socjalistycznej i nigdy nie beda tu takie ceny jak w usa, a tak czytam twoje takie same posty w co trzecim artykule

~plk 2007-01-29

nie gustuję w takiej stylistyce

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport