mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Kia Sorento - wiemy więcej

Nowa Kia Sorento - wiemy więcej

Trzecia generacja Kii Sorento będzie chciała z pewnością powtórzyć sukces kompaktowego Sportage'a. Dziś odbyła się oficjalna premiera tego SUV-a w Korei, w Europie po raz pierwszy model ten zostanie zaprezentowany na zbliżającej się wystawie w Paryżu.

Nowa Kia Sorento - wiemy więcej
Sylwetka nowego Sorento wyraźnie wysmuklała - to następstwo zmienionych nieco proporcji nadwozia. Auto jest dłuższe o 95 mm (4780 mm) i szersze o 5 mm (1890 mm), a jednocześnie ma niżej o 15 milimetrów poprowadzoną linię dachu (1685 mm). O 80 mm zwiększył się również rozstaw osi (2780 mm).

Stylizacja nadwozia, za które odpowiedzialne było studio projektowe Kia Namyang w Korei, wspomagane przez designerów we Frankfurcie oraz Irvine (Kalifornia), została ochrzczona mianem "Streetwolf" (miejski wilk). Przód nowej Kii Sorento otrzymał wydłużone, zachodzące na boki reflektory i bardziej wydatne lampy przeciwmgielne. Większy i bardziej rozbudowany w pionie jest także trójwymiarowy grill w znanym stylu "tygrysiego nosa", zaprezentowany już wcześniej w koncepcyjnej Kia Cross GT 2013. Choć zmieniono nieco gabaryty auta, sylwetka zachowuje typową dla Sorento długą maskę silnika i charakterystycznie szeroki tylny słupek "D". Niższa linia dachu w połączeniu z podwyższoną linią okien oraz przesuniętą ku tyłowi kabina tworzą bardziej dynamiczną całość.

W tylnej części auta uwagę zwracają muskularne nadkola i głęboko tłoczona wnęka na tablicę rejestracyjną. W tym przypadku zastosowano nową technikę zgrzewania laserowego (po raz pierwszy w pojeździe Kia), która pozwala ukryć tzw. linie stopienia i w konsekwencji wyeliminować tradycyjne listwy maskujące spawy na klapie tylnej.

Spore zmiany zaszły również w kabinie Sorento, której projekt stworzył europejski zespół designerów Kii we Frankfurcie. Przede wszystkim ma być bardziej luksusowo - w tym celu zastosowano lepszej jakości materiały. Poszerzony został panel wskaźników, centralnym punktem na konsoli środkowej jest interfejs użytkownika, obejmujący najnowsze rozwiązania promowane przez Kia HMI (Human-machine Interface) w metalizowanej na srebrno oprawie.


W Europie wnętrze nowego Sorento będzie oferowane w jednobarwnym kolorze Saturn Black lub jako dwutonowe Saturn Black/Stone z tapicerką materiałową albo skórzaną. Opcjonalnie dostępny będzie także wystrój wnętrza w brązowej lub jasnoszarej tapicerce skórzanej.

W porównaniu z poprzednikiem zwiększyła się ilość miejsca dla pasażerów. Co ciekawe, mimo obniżenia dachu, również nad głowami, co uzyskano dzięki odpowiedniej konfiguracji siedzeń. Więcej miejsca będą teraz mieć również osoby, którym przyjdzie podróżować w trzecim rzędzie siedzeń. Powiększyła się również przestrzeń ładunkowa pod względem długości (+87 mm) oraz pojemności po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń − z 515 do 605 litrów. Nowością jest zakrywany podpodłogowy pojemnik na drobniejsze przedmioty.  

Dostępna w wersji 5- lub 7-miejscowej Kia Sorento wyposażona jest w dzieloną i składaną 40/20/40 kanapę tylną z podwyższonym, funkcjonalnie składanym podłokietnikiem środkowym. Siedzenia drugiego rzędu wersji 7-miejscowej odchylane są do przodu przy pomocy dwóch poręcznych dźwigienek na skraju przedziału ładunkowego.
                
W Sorento trzeciej generacji pojawi się kilka nowych, zaawansowanych rozwiązań funkcjonalnych. Opcjonalnie dostępny będzie układ podglądu otoczenia pojazdu podczas parkowania (Around-View Monitor). Z kolei system Smart Power Gate otwiera automatycznie tylną klapę nadwozia w momencie wykrycia bezpośredniej bliskości elektronicznego "kluczyka" ułatwiając załadunek toreb zakupowych czy innych nieporęcznych przedmiotów wprost do bagażnika.

W zależności od rynku nowa Kia Sorento oferowana będzie z pięcioma jednostkami napędowymi o mocy od 172 do 270 KM. W Europie jednak pojawią się w ofercie tylko dwa silniki - 2,4-litrowy, benzynowy GDI oraz 2,2-litrowy turbodiesel, który według prognoz – stanowić będzie najczęściej wybieraną jednostkę napędową.  

Zawieszenie - kolumny MacPherson z przodu i wielowahaczowe z tyłu - zostało dość mocno zmodyfikowane. Nieco twardsze amortyzatory mają ograniczyć pochylanie się nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Jednocześnie lepiej mają być pokonywane nierówności. W zależności od rynku dostępny w standardzie lub jako opcja będzie nowy, elektromechaniczny system wspomagania kierownicy (R-MDPS), który ma szybciej reagować na polecenia kierowcy.

Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadać będą m.in. systemy ASCC (inteligentny tempomat adaptacyjny), LDWS (akustycznego ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu), FCW (ostrzegania o nadmiernym zbliżeniu do pojazdu poprzedzającego), BSD (detekcji martwych pół), LCA (asysty zmiany pasa ruchu), RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) oraz SLIF (informacji w zestawie wskaźników o ewentualnym przekroczeniu limitu prędkości).

Na europejskim rynku nową Kię Sorento po raz pierwszy będzie można zobaczyć na wystawie Mondial d’Automobile 2014 w Paryżu, która startuje 2 października br.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Kia Sorento
Kia Sorento
Cena podstawowa już od: 147 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Premiery 2016-10-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport