mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Kia cee'd: Z dużego kalibru w liderów segmentu

Nowa Kia cee'd: Z dużego kalibru w liderów segmentu

Szukasz nowoczesnego kompakta poniżej 50 000 zł? Na pewno nie znajdziesz go u Opla i Forda. Nawet bestseller Europy, Volkswagen Golf, znajduje się w cenniku powyżej tej kwoty. To jednak żaden powód do lamentowania. Do Polski wjechała właśnie bardzo ciekawa alternatywa.

Nowa Kia cee'd: Z dużego kalibru w liderów segmentu
Systematyczne postępy marki Kia są naprawdę imponujące. Jeszcze kilka lat temu modele tego południowokoreańskiego producenta wzbudzały takie zainteresowanie jak zeszłoroczny śnieg. Wystarczyło jednak opracować porządny biznesplan, przenieść produkcję na Stary Kontynent i do rysowania samochodów zatrudnić Pana Audi TT we własnej osobie, czyli niejakiego projektanta Petera Schreyera. Efekt? Kia to obecnie piąta siła na globalnym rynku ze sprzedażą na poziomie ponad 6 mln samochodów, a do tego posiada obecnie tytuł najdynamiczniej rozwijającej się marki w Europie. I to w czasach gospodarczego marazmu (w 2012 roku w Europie ogólny spadek sprzedaży aut wyniósł do końca marca -7,8% w stosunku do analogicznego okresu roku 2011), w których tracą takie potęgi jak Volkswagen, Toyota czy General Motors. O takich sławach jak Ford, Fiat czy PSA Peugeot Citroen nawet nie warto wspominać. One są już dawno za tylnym zderzakiem Kii.

No dobrze, pozostawiając już z boku tą ekonomiczno-marketingową papkę przejdźmy do rzeczy, które wpłynęły bezpośrednio na sukces rynkowy południowokoreańskiej marki. A więc do samochodów. Najnowszy model Kii z segmentu C właśnie debiutuje na polskim rynku. Ambicje ma ogromne. Ba! Można by nawet rzec, że w stosunku do tak mocnych graczy jak wspomniany Golf, Astra czy Focus podchodzi bez właściwego respektu. To druga generacja niezwykle dobrze przyjętego w naszym kraju modelu o nazwie cee'd.

Walkę z pozostałymi, 39 konkurentami z segmentu "C" nowy cee'd zaczyna również z wysokiego "C". Przede wszystkim w kwestii cen. Bazowa wersja tego modelu "S" została wyceniona na 49 990 zł. Nie jest to oczywiście najniższa grupa cenowa w tej klasie, ale z punktu widzenia zalet tego auta (o czym dalej w tekście), jest ona całkiem nieźle skalkulowana. Poza 100-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 l., którego raczej nie polecamy ze względu na słabą witalność (12,8 s. od 0 do 100 km/h, V-max 182 km/h, średnie spalanie 6 l.), zmieściło się w niej między innymi 6 poduszek powietrznych, rozbudowany system ESP, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, radio CD z MP3 - kompatybilne z Ipodem, pełna elektryka szyb i lusterek oraz kilka innych pomniejszych akcesoriów. Dopłacić trzeba natomiast za manualną klimatyzację z funkcją chłodzenia schowka - 3500 zł.

Dalej na liście wersji wyposażeniowych znajdziemy kolejne warianty oznaczone podobnie jak w sklepie odzieżowym literami "M", "L" oraz "XL". Te dwie ostatnie w standardzie posiadają światła przednie i tylne wykonane w technologii LED, automatyczną klimatyzację dwustrefową, a także nowość - system Flex Steer umożliwiający regulację wspomagania kierownicy.
Poza wcześniej wymienionym silnikiem 1.4 l. do wyboru jest jeszcze jeden benzyniak - 1.6 GDI 135 KM, którego na życzenie można zamówić z nowością dedykowaną dla tego modelu, a więc dwusprzęgłową skrzynią DCT i znanym już z poprzedniej generacji cee'da pakietem Eco-Dynamics, składającego się z: systemu Start-Stop, rekuperacji, oponami o niskim oporze toczenia. Parametry tej jednostki są następujące: 9,9 s. od 0 do 100 km/h; 195 km/h prędkości maksymalnej i spalanie na poziomie 5,2 l. w trybie mieszanym.

Jeśli chodzi o Diesle to do wyboru są również dwa. Słabszy, 90-konny motor z litrażem 1.4 CRDi rozpędza się maksymalnie do 170 km/h, przyspiesza do pierwszej setki w 13,5 s. i spala średnio 4,1 l. Natomiast drugi z wysokoprężnych motorów 1.6 CRDi, oferowany jest w dwóch wariantach mocy: 110 i 128 KM. Ich osiągi to odpowiednio: od 0 do 100 km/h: 12,7 s. i 10,9 s.; V-max: 185 km/h i 197 km/h, średnie spalanie: 4,0 l. i 4,1 l.

Stylistycznie nowy cee'd przeszedł mocną odmianę w stosunku do pierwszej generacji. Zaczynając od grilla, który jak zaznaczają w azjatyckim koncernie będzie jeszcze ewoluował wraz z kolejnymi modelami, przez ostre linie boczne, a kończąc na delikatnych konotacjach a la Seat Leon i Opel Astra w tylnej części. Obiektywnie cały pakiet ogląda się przyjemnie. Pod kątem praktyczności cee'd niczym się nie różni od pozostałych, pięciodrzwiowych kompaktów. Jest praktyczny i tyle. Pojemność bagażnika wzrosła z 340 do 380 litrów. Auto oferuje też więcej miejsca na nogi, ramiona i głowę od egzemplarzy pierwszej serii. W podstawowej wersji wyposażeniowej kolorystyka wnętrza zdominowana jest przez czerń, ale to wcale nie wpływa na negatywny odbiór całości. Ciekawie zaprojektowany kokpit, z delikatnie skierowaną w stronę kierowcy centralną konsolą prezentuje się bardzo dobrze. W bogatszych wersjach można nawet mieć ciekłokrystaliczny, centralny zegar prędkościomierza. Nie brakuje schowków i podłokietników nawet w najtaniej zestawionych egzemplarzach. Jakość materiałów na poziomie najlepszych w segmencie.

Wrażenia z jazdy raczej pozytywne. Trudno wymagać od Kii cee'd by jeździła jak auto sportowe. Nie będzie aspirowało do tej roli do momentu aż pojawi się wersja GT, której moc przypuszczalnie może wynosić około 220 KM. Zawieszenie z przodu oparte na kolumnach McPhersona, z tyłu na konstrukcji Multilink jest zwarte i umiarkowane w swojej charakterystyce. Przy rozsądnie dobieranych prędkościach w zakrętach samochód prowadzi się pewnie, bez niespodzianek, aczkolwiek elektryczne wspomaganie nie przekonuje. cee'd to dobrze zaprojektowany wóz, ale nie rozrywkowy.

Oprócz wspomnianego GT rodzina Kii cee'd powiększy się w ciągu najbliższych 12 miesięcy o wersję trzydrzwiową i kombi (ceny od 52 990 zł). Pod koniec 2013 roku zaplanowano debiut wariantu Plu-in-Hybrid z dodatkowym, 30-konnym silnikiem elektrycznym. Na samochody będzie nadal obowiązywać 7-letnia gwarancja.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Kia cee'd
Kia cee'd
Cena podstawowa już od: 56 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia cee'd Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia Kia cee'd ceny nowy model

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

~menes 2013-01-12

Ceed , sześc lat 150000 i jak na razie nic nie nawaliło. Życzę złomiarzom dobrych transakcji i nabywcom oleje w głowie.

~proceed 2012-05-04

ja jeżdżę kia Proceed CRDI czwarty rok jedyne co musiałem wymienić to końcówki stabilizatorów (19 zł sztuka) i śmiać mi się chce jak widzę miny wieśvagenów gdy wyprzedza je kijanka z 1,6 w dieslu przy spalaniu około 4 litrów, albo jak płaczą że im fap rzyga olejem napędowym do miski olejowej. Ale stereotypy to nasza specjalność i jak nie niemiecki po małym przebiegu to bee.

~agniechajulka 2012-04-30

Teraz prawie każde auto przejedzie bez większych usterek 4 lata i 300.000 km ale co dalej? Jeżeli np w katalogach VW chwalą się że ich silniki 2,0 TDI są przystosowane do dużych przebiegów sięgających do 200.000 km!!! To ja się pytam- później do kosza bo się serwisować nie będzie opłacało? Zobaczymy co się będzie działo później z CRDI w wersji KIA bo z TSI, FSI i TDI VW już wiem dokładnie!!!

~MOTON 2012-04-26

PrawoAgaty może i zostało ustanowione, ale kogo to obchodzi, czym jeździłeś lub jeździłaś. Trąca mi tutaj dealerską prowokacją, ale ale ale każda potwora znajdzie swego amatora.

~PrawoAgaty 2012-04-26

Mam Soula - jeden z pierwszych egzemplarzy, które sprowadzono do Polski, co prawda w najwyższej wersji i jedno co mogę powiedzieć to, że kolejne auto to też będzie KIA!!!! rewelacyjny model. Jeździłam WV, Megane, C4 sportowym, Eskortem, Mondeo, Mercedesem, Fronitierą, Jeepem, Volvo i w zasadzie komfort jazdy w kijance jest porównywalny do meganki i c4, volvo bardziej mułowate, eskort i mondeo to krowy, wv - wiecznie w naprawie.... Ja korzystam z serwisu w Warszawie na Mokotowie i jestem zadowolona. JA mogę polecić Soula bez stresu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport