mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Klasa E kombi

Nowa Klasa E kombi

Debiutująca w marcu na europejskim rynku nowa generacja Mercedesa klasy E sprzedaje się niemal tak dobrze jak przysłowiowe ciepłe bułeczki. Od listopada ten trend może się jeszcze zwiększyć. Do sprzedaży trafi bowiem wersja kombi E-klasy.

Nowa Klasa E kombi
Światowa premiera Mercedesa klasy E kombi będzie miała miejsce już za nieco ponad miesiąc podczas targów samochodowych IAA we Frankfurcie. Tam po raz pierwszy będzie można zobaczyć na żywo, dotknąć, czy nawet wsiąść do E-klasy kombi. Jednak już teraz niemiecki koncern zdradził większość szczegółów na temat swojej nowości. Znane są już także ceny, jakie za nowe kombi Mercedesa trzeba będzie zapłacić na rynku niemieckim. Podstawowa wersja E 220 ze 170-konnym silnikiem wysokoprężnym kosztować będzie od 44.800 euro.

Tak jak obecna na rynku już prawie pół roku wersja sedan nowej klasy E, tak i kombi to połączenie luksusu, komfortu, nowoczesnej technologii i oczywiście bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. Ten ostatni element został osiągnięty m.in. dzięki zastosowaniu sporej gamy różnych systemów, których zadaniem jest niedopuszczenie do wypadku bądź zminimalizowanie jego skutków.

W standardowym wyposażeniu nowej klasy E kombi znajdzie się m.in. aż dziewięć poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki na obu przednich fotelach. Wśród najnowszych rozwiązań warto wspomnieć o montowanym standardowo systemie Attention Assist, który ostrzega kierowcę w przypadku pojawiających się oznak zmęczenia. W opcji dostaniemy z kolei m.in. systemy Distronic Plus, czyli aktywny tempomat, i Pre-Safe Brake, który rozpoczyna hamowanie pojazdu w momencie zagrożenia kolizją z innym pojazdem bądź przeszkodą.

Oczywiście jak kombi, to ważnym elementem powinna być przestrzeń bagażowa. Mierzący 4.895 mm długości nowy Mercedes klasa E kombi (1.854 mm szerokości i 1.471 mm wysokości) pod tym względem prześcignął swoich bezpośrednich niemieckich rywali. 1.950 litrów maksymalnej pojemności bagażnika to wynik o ok. 300 litrów lepszy od A6 Avant i seria 5 Touring. W porównaniu do poprzednika o 25 litrów (do 695 l) urosła standardowa pojemność przestrzeni bagażowej. Jednak nie tylko pojemnością ma przyciągać klientów nowe kombi z gwiazdą na masce. Automatycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika powoli staje się standardem w tej klasie aut, w Mercedesie za to rozwiązanie nie trzeba będzie nic dopłacać. Łatwiejsze ma być także składanie tylnej kanapy, dzięki nowemu systemowi Quickfold, który pozwoli na złożenie i rozłożenie tylnych foteli zarówno od wnętrza auta, jak i od strony bagażnika.

Za dopłatą można także zamówić dodatkowy trzeci rząd siedzeń, które normalnie będą schowane pod podłogą. W momencie, gdy nie przewozimy większych bagaży, a mamy za to więcej pasażerów, E klasa kombi może się szybko przeistoczyć w auto siedmioosobowe.

Ciekawym rozwiązaniem będzie samopoziomujące zawieszenie tylnej osi. Bez względu na to, czy auto będzie jechało puste z tyłu, czy będzie maksymalnie obciążone, czy też będzie miało np. komplet pasażerów, utrzymywany będzie ten sam prześwit. Dzięki temu rozwiązaniu prowadzenie auta ma być jednakowo komfortowe w każdej z tych sytuacji.

W momencie debiutu rynkowego, Mercedes klasa E kombi dostępny będzie w pięciu wersjach silnikowych - trzech wysokoprężnych i dwóch benzynowych. Gama diesli, wszystkie już w wersjach BlueEFFICIENCY, rozpoczynać się będzie od 4-cylindrowego silnika 2,2 CDI o mocy 170 KM, ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7-5,8 l/100 km. Wersja ta połączona będzie z 6-biegową skrzynią manualną. Ten sam, choć wzmocniony do 204 KM przy niemal identycznym poziomie spalania, silnik będzie pod maską wersji E 250 CDI. Najmocniejszym dieslem będzie E 350 CDI, sześciocylindrowy, trzylitrowy o mocy 231 KM i średnim spalaniu od 7 do 7,3 l/100 km. Topowy diesel współpracuje z siedmiostopniową przekładnią automatyczną.

Taką samą przekładnią przekładnią dysponują obie wersje benzynowe. Słabsza E 350 CGI, z 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 292 KM, spala średnio 8,6-8,9 l/100 km, a kosztuje od 55.156 euro. Aż 70.150 euro trzeba będzie zapłacić za topową wersję E 500. Pod maską tej wersji znajduje się 5,5-litrowa jednostka V8, ze średnim zużyciem benzyny na poziomie 11,1 l/100 km.

Mniej więcej w pierwszym kwartale przyszłego roku oferta zostanie poszerzona aż o pięć nowych wersji. Pojawi się m.in. najsłabsza 136-konna jednostka wysokoprężna w wersji E 200 CDI, która będzie najtańszą, kosztującą niecałe 42 tys. euro wersją. Do wyboru będą także wersje z napędem na cztery koła 4Matic, w przypadku najmocniejszej wersji wysokoprężnej oraz benzynowej.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe silniki i skrzynia biegów z polskich fabryk Toyoty
Nowe silniki i skrzynia biegów z polskich fabryk Toyoty
Pod koniec 2018 r. w Wałbrzychu Toyota Motor Manufacturing Poland rozpocznie produkcję nowych przekładni do hybrydowych modeli Toyoty. Z kolei w 2017 i 2019 roku będą montowane nowe silniki w fabyrce w Jelczu-Laskowicach.