mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Laguna "oficjalnie"

Nowa Laguna "oficjalnie"

Pierwsze w pełni okazałe zdjęcia trzeciej generacji modelu Renault Laguna miały być zaprezentowane dopiero za kilka dni. Jak to jednak zwykle bywa, pierwsze obrazki obiegły świat wcześniej niż planowano.

Nowa Laguna

Pomimo prezentacji samochodu w wersji elektronicznej, na żywo zobaczymy go dopiero jesienią podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Nad najnowszą generacją tego auta ciąży dość duża odpowiedzialność spowodowana wątpliwościami co do jakości i awaryjności poprzedniej generacji, szczególnie wersji przed face-liftingiem. Auto będzie przecież konkurować z tak sprawdzonymi konstrukcjami jak Audi A4, BMW Serii 3, Mercedes Klasa C, Volkswagen Passat oraz nowy Ford Mondeo. Nowa Laguna od swojego poprzednika będzie dłuższa o 10 centymetrów. To powinno wpłynąć nieznacznie na ilość miejsca w środku.

Oferta silników jakimi będzie zasilana nowa Laguna ma być bardzo szeroka. Pierwszy motor, który pojawi się na rynku to 16-zaworowy benzyniak o pojemności dwóch litrów i mocy 143 koni mechanicznych. Jest to jednostka opracowana w ramach aliansu Renault-Nissan. Ofertę benzyniaków uzupełni w późniejszym czasie turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów, generujący moc 170 KM. Wraz z nim współpracować będzie nowa skrzynia automatyczna o nazwie Proactive, wyposażona w sześć przełożeń.

Gamę jednostek wysokoprężnych otwierać będzie silnik 1,5 dCi, który dysponuje mocą 110 KM. Ma on zapewniać niezły kompromis pomiędzy osiągami, a zużyciem paliwa. Drugim silnikiem będzie dwulitrowy dCi oferowany w trzech poziomach mocy (130, 150, 173 KM). Wersja 150 KM będzie dostępna ze skrzynią Proactive. W silniku zastosowano lekką turbinę ze zmienną geometrią oraz świecie żarowe o bardzo krótkim czasie grzania, wobec czego silnik ma mieć bardzo dużo do zaprezentowania.

Ceny trzeciej generacji Laguny będą rozpoczynać się w okolicach 78 tysięcy złotych. Za wersję kombi trzeba będzie dopłacić około 4 tysięcy.

Zobacz galerię zdjęć nowego Renault Laguna!

Czytaj także:

Nowa Laguna na drodze  (2007-05-21)

Nowa Laguna w czerwcu  (2007-05-08)

Trzecia generacja Laguny (2006-12-14)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault Laguna Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault Renault Laguna

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~z j 2008-01-31

ceny ceny ceny dlaczgo w polsce wszystko windujemy w gore a nie wdol nowe ja wiem ze musi miec swoja cene ale po faktycznej analizie polskiego rynku i zasobnsci potecjalnch klijetow nowa laguna 3 nie zasluguje swoim wygladem ani wyposarzeniem na podawane ceny w porownaniu ze klasowymi markami takimi jakie podaje sie w komentarzach

~vjkfv 2007-09-08

>>>>>>>>>>>>>>JEST SUPER

~Posiadacz Nowego Audi A4 2007-06-19

HA,HA,HA Dobre w tekscie jest napisane że nowa laguna będzie konkurować z Audi, Bmw i Mercedesem Coś sie komus pomyliło !!!!!!!!! Te 3 niemieckie marki to Extraklasa reszta jest pozakonkurencją. Acha nie cytuję poglądów z jakichś gazet jak to robi większość internautów. Jeździłem prawie wszystkimi markami. Obecnie jeżdżę NOWYM AUDI A4 :) A co do klasyfikacji to na 1 miejscu jest Mercedes od E klasy w górę, BMW, AUDI,_____________DŁUGO NIC następnie VOLVO ( ZA KIEPSKIE W STOSUNKU DO CENY ), Extraklasa z niemiec je zmiata, wiem co mówię bo moja matka jeździ Volvo S60 i więcej też już nie kupi Volvo tylko Mercedesa E lub BMW 5 :) A co do Laguny to Ford i Renault są siebie warte. Jak ktoś nie jeździł Audi, Bmw lub Mercem to nie wie co to dobry samochód !!!!!!!

~krolik 2007-06-08

wnętrze jest przepiekne

~ML 2007-06-07

Laguna ma już długa historię swojej nazwy. Pierwsza generacja była jako takim samochodem, zwłaszcza po face liftingu dojrzała i była całkiem trwała. Jeździła przeciętnie jak na europejski samochód, ale lepiej od każdego "japończyka". Druga generacja była katastrofą techniczną. Trzba było kupic dwie aby jedną jeździć cały czas. choć i tak nie było gwarancji, że obie nie staną w serwisie. właściwości jezdne były dobre, ale bez rewelacji. Po face liftingu poprawili mnóstwo elementów. Było co, bo psuło się wszystko: wycieraczki, centralny zamek, cewki w silniku, spryskiwacze reflektorów, skrzynie biegów itd. po prostu wszystko. Miejmy nadzieję, że 3 generacja wreszcie nie będzie najbardziej zawodnym samochodem świata, bo wygląda całkiem nieźle. Nadal jednak spodziewam się gigantycznego spadku wartości jak przy generacji II. Ja w każdym razie bym jej nie kupił. W klasie średniej w segmencie bez aspiracji cenowych do premium, najlepsze będzie Mondeo.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport