mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Mazda CX-5

Nowa Mazda CX-5

Mazda na targach we Frankfurcie pokazała dwa nowe modele, jednym z nich jest kompaktowy SUV CX-5. To pierwszy model z technologią SKYACTIV oraz zaprojektowany w myśl nowej drogi design’u marki - "KODo - Dusza Ruchu"

Nowa Mazda CX-5
"Naszym celem było opracowanie samochodu wywierającego wrażenie przez długi czas, sprawiającego przyjemność właścicielom i stanowiącego dla nich powód do dumy. Myślę, że to są najważniejsze wartości, które zawarliśmy w CX-5. Chcieliśmy stworzyć samochód najlepszy na świecie, odpowiadający potrzebom różnych stylów i etapom życia naszych klientów, zaspokajając  ich najwyższe wymagania na długi czas. Zwróciliśmy szczególną uwagę na wygląd samochodu, precyzyjne prowadzenie, intuicyjną funkcjonalność i trwały urok. Starając się osiągnąć ideał pod każdym z tych względów, zmierzaliśmy w kierunku zwiększenia przyjemności z jazdy.” powiedział Menadżer Programu CX-5, Hideaki Tanaka.

Nowy SUV Mazdy przemawia do nas nowym językiem stylistyki nazwanym "KODO - Dusza Ruchu". Główny Projektant Masashi Nakayama wyjaśnia" “W CX-5 naszym celem było przekazanie silnego wrażenia ruchu i zwinności. Oglądaliśmy filmy o gepardach, ich zwinne nogi i to, jak używają całego ciała niczym sprężyn, by szybko przyspieszać i natychmiast zmieniać kierunek ruchu. Całe ich ciało promieniuje energią. Inspirując się ich sprawnymi, a przy tym pięknymi ruchami, chcieliśmy uzyskać zupełnie nowy wygląd SUVa, zaprojektowanego zgodnie z zasadami KODO.”


Mazda CX-5 charakteryzuje się wymiarami: 4540 mm x 1840 mm x 1670 mm (dł. x szer. x wys.) oraz rozstawem osi wynoszącym 2700 mm. Bagażnik ma pojemność 500l ,a  tylne siedzenia dzielą się niezależnie - 40:20:40. Gdy złożymy środkowe siedzenie mamy praktyczną płaska przestrzeń ułatwiającą przewożenie bagażu. W środku znajdziemy ekran dotykowy 5,8 cala, który pokazuje  
wszystkie dane wraz z nawigacją, którą może sterować pasażer, dzięki przełącznikowi umieszczonemu pomiędzy fotelami. Mazda CX-5 dostarcza nam muzycznych wrażeń dzięki systemowi nagłośnienia BOSE. Nad bezpieczeństwem może czuwać szereg systemów: Smart City Brake Support (system automatycznego hamowania), układ monitorowania pojazdu, który wykrywa samochody jadące z tyłu lub znajdujące się w martwym polu. O nagłej zmianie pasa ostrzega system Lane Departure Warning natomiast system High-Beam Control automatycznie zmieni światła drogowe na mijania.

Nowy kompaktowy SUV z Japonii korzysta z innowacyjnej technologii SKYACTIV, która ma za zadanie poprawić komunikację kierowcy z samochodem. Silniki, skrzynie biegów, nadwozie i podwozie zostały tak opracowane by zwiększyć wydajność pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa. CX-5 zostało wyposażone w nowe zawieszenie kolumnowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu. Tylne amortyzatory są pochylone do przodu by poprawić komfort jazdy na nierównych nawierzchniach. Struktura nadwozia SKYACTIV-BODY jest lekka a zarazem sztywna zoptymalizowana pod kątem stabilności prowadzenia.

Silniki, które znajdą się w Mazdzie to dwa silniki diesla oraz jeden silnik benzynowy. Diesel o poj. 2.2 występuje w dwóch wariantach mocy - 150 KM(380 Nm) i 175 KM (420 Nm). Jednostka benzynowa o pojemności 2.0 litrów osiąga moc 165 KM i moment obrotowy 210 Nm i jest sprzężona z manualną skrzynią 6-biegową. Samochód może być dostępny w wersji z napędem na jedną oś jak i 4x4. Oba silniki mogą współpracować z automatyczną skrzynią SKYACTIV-DRIVE. Spalanie w przypadku jednostki benzynowej kształtować ma się na poziomie 6,0 litra na 100 km zaś w przypadku silnika wysokoprężnego spalanie to ma wynosić 4,5 litra na 100 km.

Mazda CX-5 pojawi się na rynkach europejskich na początku 2012 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda CX-5
Mazda CX-5
Cena podstawowa już od: 89 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

~antek 2012-10-22

jest tu ktos z MAZDA SPEED [pkt.5 regulaminu forum. admin] ??

~Mi Lo 2012-05-30

u Bołtowicza rzeczywiście spoko, byłem na jeździe próbnej CX-5ką, warto poznać autko...

~Jan 2012-04-24

Dla polskiego rynku gdzie Mazda sprzeda 300- 500 nowych Mazd rocznie nie oplaca sie robic polskiej wersji takie sa prawdy rynkowe inne nacje tez sie ucza w szkole jezykow i to nie jest problemem Jan

~Jan 2012-04-24

Zenek chyba pomyliles samochody Mazda cx 5 pali 7-8 l benzyny popatrz na spritmonitor Bagaznik ma najwiekszy w swojej klasie duzy i kwadratowy Dojazdowke mozesz sobie dokupic pasuje w bagazniku na rosje robia z zapasem Miejscy w aucie jest dostatek a siedzenia dla mnie sa super chyba jednak nie jezdziles tym autem bo ja tak i je juz zamowilem Jan

~zenek 2012-04-22

witam. jeździłem cx-5 około 1000 km. wnioski: 1. wysokie spalanie: miasto 12,5 autostrada 140 km/h 10,5 2. bardzo niewygodne siedzisko z tyłu - pionowo ustawione oparcia foteli i krótkie fotele 3. malo miejsca z tylu - tylko dla dwoch osób 4. czujniki parkowania trzeba aktywować gdy koczymy jazdę bo inaczej się nie włączą same (przycisk P ) 5. schowki w drzwiach jedynie na 0,5 litrowy płyn ( i to nie bardzo ) - nie mieści się tam żadna mapa - to samo z tylu 6. schowek pomiędzy fotelami za bardzo z tyłu - podczas jazdy nie ma szans go obsłużyć 7. tylko jedno miejsce na napój z przodu 8. bagażnik mały i niestety mało ustawny 9. brak koła dojazdowego 10. brak nawiewów z tyłu - po co 2 wie strefy klimatyzacji?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport