mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Octavia od 59.900 złotych

Nowa Octavia od 59.900 złotych

Kilka miesięcy temu mieliśmy okazję po raz pierwszy zasmakować nowej Octavii w cieplejszych okolicznościach przyrody. Tym razem czeski kompakt zawitał do Polski, gdzie na dzień dobry przyszło mu zmierzyć się z nieco cięższymi warunkami pogodowymi. Sprawdzamy co oferuje nowa Octavia i czym może nas zaskoczyć.

Nowa Octavia od 59.900 złotych

Skody Octavii przedstawiać nie trzeba. Za tym samochodem przemawia nie tylko liczba 3,7 miliona sprzedanych egzemplarzy, ale także wszelkie rankingi popularności z ostatnich lat. Nowa Octavia właśnie przyjechała do polskich salonów i nie zamierza spuszczać z tonu. Nad stylistyką samochodu nie będziemy się rozwodzić. Niektórzy będą odnajdywać w nowej Octavii podobieństwa do Seata czy nawet Audi. Auto zarówno na zdjęciach jak i na żywo prezentuje się oryginalnie i wyróżnia z tłumu. Przynajmniej teraz, gdyż za parę lat widok Octavii na drodze z pewnością się nam opatrzy.

Czeski kompakt zbudowany na płycie podłogowej MQB urósł, ale nadal mieści się w konwencji segmentu kompakt. Rzeczą wartą zaznaczenia jest przestrzeń bagażowa jaką oferuje ten samochód. 590 litrów w standardzie to całkiem spory wynik.

Jego konkurentami będą takie modele jak Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee`d, Opel Astra czy Chevrolet Cruze.

Co otrzymujemy w standardzie?
Bazowa wersja Active oferuje przede wszystkim klimatyzację, za którą nie będziemy musieli dopłacać. I to z opcją chłodzenia schowka. W ramach tego pakietu otrzymamy elektrycznie sterowane szyby z przodu, lusterka oraz centralny zamek. Nad bezpieczeństwem będzie czuwać ESC razem z systemem Multicollision Brake. Na pokładzie samochodu znajdą się 4 poduszki powietrzne oraz system start/stop. W kwestii stylistyki auto będzie stało na 15-calowych stalowych obręczach z kołpakami. Pojawi się też chromowana ramka grilla, ale lusterka i klamki nie będą lakierowane.

Wersja Ambition to wszystko co oferowane powyżej plus następujące dodatki. W ramach tej wersji wyposażeniowej otrzymujemy obręcze ze stopów lekkich w rozmiarze 16-cali. Zestaw nagłośnieniowy składa się z 8 głośników oraz radia Swing 2 DIN obsługującego płyty CD i MP3. Elektrycznie sterowane szyby będą także dostępne z tyłu. Kierownica 4-ramienna została obszyta skórą i można nią obsługiwać radio. Na pokładzie pojawiły się podłokietniki z przodu i z tyłu. Fotel kierowcy i pasażera umożliwia regulację na wysokość i na odcinku lędźwiowym.  Na konsoli centralnej pojawił się zamykany schowek. Auto jest standardowo wyposażone w światła przeciwmgłowe, a lusterka i klamki są pomalowane w kolorze nadwozia.

W wersji Elegance Octavia jest wyposażona w 17-calowe koła ze stopów lekkich. Na pokładzie samochodu pojawia się radio Bolero z pełną obsługą multimediów. W tej wersji o klimat na pokładzie zadba 2-strefowy Climatronic. Lusterka są już nie tylko malowane w kolorze nadwozia, ale także elektrycznie składane i podgrzewane. Reflektory przednie otrzymały spryskiwacze. Wnętrze samochodu zostało wzbogacone o zamykany schowek pod fotelem pasażera oraz pakiet  funkcjonalny do bagażnika.

Nowe technologie
Nowa Octavia to nie tylko nowa stylistyka, ale także nowe rozwiązania na pokładzie. Przede wszystkim auto potrafi teraz rozpoznawać znaki drogowe. Odczyt jest możliwy dzięki specjalnej kamerze zamontowanej w przedniej szybie, która współpracuje z nawigacją. System rozpoznaje ograniczenia prędkości, zakazy wyprzedzania oraz tablice informacyjne.

Kolejna nowość to funkcja wykrywania zmęczenia. Ta funkcja działa od 65km/h. Przez pierwsze 15 minut komputer analizuje poczynania kierowcy, a następnie analizuje czas podróży, średnią prędkość, oraz reakcje kierowcy, sposób w jaki porusza kierownicą. Gdy system wykryje, że kierowca jest zmęczony, na komputerze pokładowym pojawi się komunikat.

Na kokpicie pojawił się teraz przycisk z ikonką samochodu i podpisem „Mode”. Jest to funkcja umożliwiająca wybór profilu jazdy. Współpracuje on z radiem Bolero lub nawigacją satelitarną. Kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy: sportowy, normalny, eko oraz indywidualny. Wybór wpływa nie tylko na pracę silnika, ale także systemu start/stop, skrzyni biegów (jeśli jest to DSG), wspomaganie kierownicy, aktywny tempomat czy klimatyzację.

Trzecia generacja Octavii została wyposażona w aktywny tempomat oraz funkcję awaryjnego hamowania.

 

Ile trzeba zapłacić?
Skoda Octavia właśnie wchodzi o polskich salonów. Jej podstawowa cena to 59.500 złotych. Za tą kwotę otrzymujemy samochód w wyposażeniu Active z silnikiem 1,2 TSI o mocy 85 koni mechanicznych. Ta wersja może nie powala osiągami, bowiem sprint do setki zajmuje w niej aż 12 sekund, ale w trasie auto spokojnie zadowoli się 4,4l/100km.

Najmocniejszy benzyniak w gamie Octavii to silnik 1,8 TSI o mocy 180KM. Kosztuje już sporo, bo 82.350 złotych, ale dostępny jest w standardzie w wersji wyposażeniowej Ambition. Ta wersja to przedsmak modelu RS, który powinien pojawić się w drugiej połowie roku.

Dla fanów jednostek wysokoprężnych przewidziano dwie opcje. Podstawowa to silnik 1,6 TDI. Motor o mocy 105KM spokojnie radzi sobie z gabarytami samochodu, a przy okazji ma bardzo ograniczony apetyt na paliwo wynoszący 3,3l/100km w trasie (wg katalogu). Dla bardziej wymagających przewidziano jednostkę 2,0 TDI generującą 150KM. Za pierwszy silnik zapłacimy co najmniej 74.450 złotych, a za mocniejszy wariant co najmniej 88.050 złotych. Najdroższa Octavia w cenniku to wydatek co najmniej 92.050 złotych. To jednak nie koniec, bowiem lista wyposażenia opcjonalnego jest długa.

W przypadku najmocniejszego silnika benzynowego oraz obu jednostek wysokoprężnych za dopłatą 8 tysięcy złotych można korzystać z wygody jaką oferuje skrzynia DSG.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 63 960 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda Octavia Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda Skoda Octavia

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Pacio 2013-03-14

Atut- Przestronność , Minus- Cena , 490zł mniej od Golfa... Przesada

~Trisetum 2013-03-14

1,8 TSI o mocy 180KM. Kosztuje już sporo, bo 82.350<><> ,wcale nie tak sporo Audi a3 z tym silnikiem to koszt minimum 118 tys zł (tyle że z S-tronickiem) więc lekko ponad 80 tys za taki silnik + bardzo dobre wyposażenie jest dość atrakcyjne,jak na dzień dzisiejszy golf 7 nawet nie ma takiego silnika (mam na myśli moc) jedynie co zwaliło mnie z nóg (siedzenia) to hałaśliwość/wyciszenie auta--, od szybkośći 150km/h a nawet mniej ! a przy 200 na liczniku jest w Octawii głośno jak cholera, w tym wypadku A3 nowa zwaliła konkurencje z nóg i tym samym mamy odpowiedz dlaczego Audi jest tak drogie,,,jakość robi swoje,ale jeszcze raz co do Skody i tak bym wolał TSI od TDI ---pozdrawiam.

~octavian 2013-03-14

powiem tak, pierwsze moje wrażenia: dużo łądniejszy wygląd zewnętrzny, z tego co widzę i słyszę jeszcze wieksze wnętrze i bagażnik, ddesign wnętrza jednak wciąż taki sobie, czekam na jakiś pierwszy test i opinie co do jazdy, ale obiektwynie patrząc, to jak golf rządzi w Europie (każda kolejna generacja), tak i Octavka jest skazana na sukces nad Wisła

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport