mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Primera

Nowa Primera

Nowa Primera zadebiutuje na salonie we Frankfurcie.

Nowa Primera

Wersja studyjna nowej Primery zadebiutowała na salonie samochodowym w Paryżu w październiku ubiegłego roku. Najnowsza Primera jest zwiastunem zupełnie nowej strategii, jaką wprowadzono wraz z Planem Restrukturyzacji Nissana (NRP). To pierwsza nowa konstrukcja zaprezentowana w Europie, zrealizowana pod auspicjami NRP. Dzięki umiejętnemu połączeniu futurystycznych kształtów z najnowocześniejszą technologią systemów sterowania oraz zawieszeniu łączącemu pewność i precyzję prowadzenia z wysokim komfortem jazdy, najnowsze wcielenie Primery będzie fundamentem budowy nowego wizerunku Nissana w Europie. Zaprojektowana na Starym Kontynencie Primera będzie produkowana w fabryce w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Wersja seryjna nowej generacji Primery zachowa zwarty kształt wersji studyjnej samochodu klasy średniej, jaki Nissan zaprezentował w Paryżu w 2000 roku. Kształt bryły pojazdu zrywa z tradycyjnym, trójbryłowym profilem, na ogół obowiązującym w tej klasie. Podobnie we wnętrzu styliści nie zrezygnowali z innowacyjności, którą zademonstrowali w Paryżu. Nowoczesny projekt stanowi udaną mieszankę najwyższej jakości materiałów i najnowocześniejszej technologii, znajdującej odzwierciedlenie m.in. w centralnie zamontowanej tablicy wskaźników.

Pod zestawem wskaźników umieszczono unikatowy, ergonomicznie zaprojektowany, centralny przełącznik zintegrowany z wyświetlaczem graficznym. Taki układ jest wynikiem intensywnych badań nad optymalizacją relacji człowiek-maszyna.

Podejście to umożliwiło scalenie systemu audio, nawigacji, DVD, informacji oraz wentylacji i klimatyzacji wnętrza w jeden układ sterowany jedną klawiaturą i przekazujący informacje za pomocą wielofunkcyjnego wyświetlacza graficznego. Ekran o przekątnej siedmiu cali służy także do wyświetlania obrazu pochodzącego z kamery umieszczonej nad tylną tablicą rejestracyjną – kamera jest uaktywniana automatycznie przy włączeniu wstecznego biegu i pomaga podczas jazdy do tyłu np. przy parkowaniu.

Kolejnym elementem należącym do elektronicznego pakietu Primery jest system kontroli jazdy (Adaptive Cruise Control) – po raz pierwszy zastosowany seryjnie w samochodzie segmentu D. Ten inteligentny system wykorzystujący wiązkę promieni lasera do pomiaru odległości, integruje działanie jednostki centralnej układu sterowania silnika z systemem ABS w celu zapewnienia stałej odległości samochodu od poprzedzającego pojazdu, dzięki czemu jazda na autostradzie stała się mniej wyczerpująca i bezpieczniejsza.

Projektując Primerę ostatniej generacji inżynierowie Nissana podjęli się niezwykle trudnego zadania, jakim było nadanie jej cech łączących precyzję i bezpieczeństwo jazdy z wysokim komfortem. Wielowahaczowe prowadzenie wszystkich czterech kół w połączeniu z niezwykle sztywnym nadwoziem umożliwiło uzyskanie wzorowych własności jezdnych i wysokiego komfortu jazdy. Nad bezpieczeństwem, pewnością i przewidywalnością reakcji Primery w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy dodatkowo czuwa elektroniczny system kontroli stabilności (Electronic Stability Program).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport