mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Primera

Nowa Primera

Nowa Primera zadebiutuje na salonie we Frankfurcie.

Nowa Primera

Wersja studyjna nowej Primery zadebiutowała na salonie samochodowym w Paryżu w październiku ubiegłego roku. Najnowsza Primera jest zwiastunem zupełnie nowej strategii, jaką wprowadzono wraz z Planem Restrukturyzacji Nissana (NRP). To pierwsza nowa konstrukcja zaprezentowana w Europie, zrealizowana pod auspicjami NRP. Dzięki umiejętnemu połączeniu futurystycznych kształtów z najnowocześniejszą technologią systemów sterowania oraz zawieszeniu łączącemu pewność i precyzję prowadzenia z wysokim komfortem jazdy, najnowsze wcielenie Primery będzie fundamentem budowy nowego wizerunku Nissana w Europie. Zaprojektowana na Starym Kontynencie Primera będzie produkowana w fabryce w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Wersja seryjna nowej generacji Primery zachowa zwarty kształt wersji studyjnej samochodu klasy średniej, jaki Nissan zaprezentował w Paryżu w 2000 roku. Kształt bryły pojazdu zrywa z tradycyjnym, trójbryłowym profilem, na ogół obowiązującym w tej klasie. Podobnie we wnętrzu styliści nie zrezygnowali z innowacyjności, którą zademonstrowali w Paryżu. Nowoczesny projekt stanowi udaną mieszankę najwyższej jakości materiałów i najnowocześniejszej technologii, znajdującej odzwierciedlenie m.in. w centralnie zamontowanej tablicy wskaźników.

Pod zestawem wskaźników umieszczono unikatowy, ergonomicznie zaprojektowany, centralny przełącznik zintegrowany z wyświetlaczem graficznym. Taki układ jest wynikiem intensywnych badań nad optymalizacją relacji człowiek-maszyna.

Podejście to umożliwiło scalenie systemu audio, nawigacji, DVD, informacji oraz wentylacji i klimatyzacji wnętrza w jeden układ sterowany jedną klawiaturą i przekazujący informacje za pomocą wielofunkcyjnego wyświetlacza graficznego. Ekran o przekątnej siedmiu cali służy także do wyświetlania obrazu pochodzącego z kamery umieszczonej nad tylną tablicą rejestracyjną – kamera jest uaktywniana automatycznie przy włączeniu wstecznego biegu i pomaga podczas jazdy do tyłu np. przy parkowaniu.

Kolejnym elementem należącym do elektronicznego pakietu Primery jest system kontroli jazdy (Adaptive Cruise Control) – po raz pierwszy zastosowany seryjnie w samochodzie segmentu D. Ten inteligentny system wykorzystujący wiązkę promieni lasera do pomiaru odległości, integruje działanie jednostki centralnej układu sterowania silnika z systemem ABS w celu zapewnienia stałej odległości samochodu od poprzedzającego pojazdu, dzięki czemu jazda na autostradzie stała się mniej wyczerpująca i bezpieczniejsza.

Projektując Primerę ostatniej generacji inżynierowie Nissana podjęli się niezwykle trudnego zadania, jakim było nadanie jej cech łączących precyzję i bezpieczeństwo jazdy z wysokim komfortem. Wielowahaczowe prowadzenie wszystkich czterech kół w połączeniu z niezwykle sztywnym nadwoziem umożliwiło uzyskanie wzorowych własności jezdnych i wysokiego komfortu jazdy. Nad bezpieczeństwem, pewnością i przewidywalnością reakcji Primery w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy dodatkowo czuwa elektroniczny system kontroli stabilności (Electronic Stability Program).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Seat ogłosił konkurs na nową nazwę dla największego SUV-a w gamie. Wpłynęło ponad 10 tys. zgłoszeń, a jury wybrało kilka finałowych propozycji, z których zostanie wyłoniona nazwa modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech