mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Skoda Superb III - wiemy wszystko!

Nowa Skoda Superb III - wiemy wszystko!

Czołowy okręt czeskiej marki właśnie objawił się w pełnej krasie. Samochód został zbudowany od podstaw. Podobno nigdy przedtem Skoda Superb nie była tak dopracowana i zaawansowana technicznie. Sprawdzamy ją krok po kroku.

Nowa Skoda Superb III - wiemy wszystko!

Skoda Superb w mniemaniu włodarzy czeskiej marki ma być czymś wyjątkowym. Zaprezentowana dzisiaj trzecia generacja ma wprowadzić ten model na jeszcze wyższy poziom. Zmieniono w nim praktycznie wszystko. Auto uzyskało świeży wygląd, nową płytę podłogową oraz multum nowoczesnych rozwiązań na pokładzie, gdzie będzie jeszcze więcej miejsca niż dotychczas.

Od momentu debiutu w 2001 roku Skoda Superb stoi na szczycie gamy modelowej marki Skoda. Od tamtej chwili na całym świecie sprzedało się ponad 700.000 egzemplarzy pierwszej i drugiej generacji. Dzięki temu samochód należy do grona najpopularniejszych aut klasy średniej.

Z zewnątrz
Nad topowym modelem czeskiego producenta czuwał główny stylista marki, Jozef Kaban. W nowym Superbie poprawiono trochę proporcje. Auto jest o 28 mm dłuższe i o 47 mm szersze niż poprzedni model. Wysokość zwiększyła się nieznacznie, tylko o 6 mm. Rozstaw osi zwiększono o 80 mm, zaś przedni zwis zmniejszył się o 61 mm. Szerszy jest także rozstaw kół (z przodu o 39 mm, z tyłu o 54 mm). Przód to przede wszystkim szeroka atrapa chłodnicy, szerokie i wyraziście zarysowane reflektory oraz podzielona maska, która ma zadanie optycznie poszerzyć samochód.




Z tyłu w oczy rzucają się szerokie lampy wyposażone seryjnie w technologię LED. Ich charakterystyczny kształt "C" nawiązuje do innych modeli z gamy Skody. W zewnętrznej części tylnych lamp osadzone są światła pozycyjne, hamowania i cofania oraz kierunkowskazy. W części wewnętrznej, na pokrywie bagażnika, umieszczone jest światło przeciwmgłowe, w wyższych wersjach wyposażenia także światła pozycyjne. Pokrywa bagażnika otwiera się wraz z dużą tylną szybą. Po raz pierwszy można ją elektrycznie otworzyć i zamknąć.

Nowy Superb jest dostępny w 14 kolorach lakieru. Wśród nich są cztery lakiery niemetalizowane: biały „Candy-White”, niebieski „Pacific-Blue”, czerwony „Corrida­Red” i biały „Laser-White”. Do tego dochodzi dziesięć lakierów metalizowanych: czarny „Magic-Black” z efektem perłowym, srebrny „Brillant-Silver”, czerwony „Rosso­Brunello”, zielony „Jungle-Green”, niebieski „Lava-Blue”, szary „Metal-Gray”, beżowy „Cappuccino-Beige”, brązowy „Magnetic-Brown”, biały „Moon-White” i szary „Business-Gray”.

Wnętrze
Nowa ŠKODA Superb występuje w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition i Style oraz Laurin & Klement. W celu doboru wnętrza klient może wybrać jedną z czterech kombinacji barwnych: czarne, czarno-szare, czarno-beżowe i czarno-brązowe (dla L&K).

Deska rozdzielcza została zaprojektowana na nowo, ale nie zabrakło tutaj klasycznego podziału, gdzie wszystkie urządzenia znajdują się w dobrze znanych miejscach. Pierwszy raz w kabinie Skody pojawia się oświetlenie LED, podobne do tego, które możemy spotkać na co dzień w Audi czy Volkswagenie.



Jednak to, co najbardziej interesuje wszystkich to ilość miejsca w środku. Podobno jest go teraz jeszcze więcej. Stało się tak dzięki zastosowaniu modułowej koncepcji samochodu z poprzecznie zabudowanym silnikiem (MQB), która umożliwia zastosowanie większego rozstawu osi i większego rozstawu kół.

Zyskało na tym miejsce zarówno z przodu jak i z tyłu. Kierowca i pasażer mają szerszą o 39 mm przestrzeń na wysokości łokci i więcej miejsca nad głową. Ilość miejsca nadal robi wrażenie. Odstęp na wysokości kolan wynosi tam 157 mm. Pod tym względem Superb bije na głowę konkurencję. Wysokość nad głową wynosi 980 mm. Szerokość na wysokości łokci z tyłu wzrosła o 69 mm.

Najlepszą wartość w segmencie ma również pojemność bagażnika: 625 litrów, czyli o 30 litrów więcej niż w Superbie drugiej generacji. Po złożeniu kanapy pojemność przestrzeni bagażowej osiąga aż 1.760 litrów. Kanapę można wygodnie składać także od strony komory bagażnika za pomocą przycisku odryglowującego. Po złożeniu fotela pasażera w samochodzie można zmieścić przedmioty o długości do 3,1 m. Na życzenie Superb może być wyposażony z przodu i z tyłu w ogrzewanie siedzeń. Fotele można zamówić z funkcją przewietrzania.

Po raz pierwszy w czeskiej marce zastosowano adaptacyjną regulację zawieszenia Dynamic Chassis Control (DCC) wraz z wyborem profilu jazdy. Za pomocą DCC kierowca może zmienić właściwości jezdne według swoich preferencji: normalne, sportowe lub komfortowe. W nowym Superbie zamiast jednego, obecnie są dwa parasole umieszczone w przednich drzwiach. Schowki na parasol są z materiału odprowadzającego wodę i znajdują się w tapicerce przednich drzwi.

Silniki
Nowy Superb przeszedł kurację odchudzającą. Inżynierom udało się zredukować jego masę o 75 kg. Dodając do tego ulepszoną aerodynamikę oraz system start-stopi odzysk energii hamowania na pokładzie, wyjdą nam spore oszczędności. Wszystkie jednostki w nowej wersji spełniają rygorystyczne normy emisji EU6. W całym wachlarzu mamy dostępnych pięć silników benzynowych TSI oraz trzy wysokoprężne TDI common rail. Spektrum mocy nowej rodziny jednostek sięga od 120 KM do 280 KM.

Podstawowa jednostka to 1.4 TSI (125 KM). Jednostka waży zaledwie 104 kg i zużywa średnio 5,4 l/100 km benzyny. Nieco mocniejszy jest silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. Producent podaje, że jego średnie zużycie wynosi 4,8 l/100 km. Jednostka jest wyposażona w system wyłączania cylindrów ACT. Kolejny silnik w gamie to 1.8 TSI (180 KM). Superb z tym silnikiem przyspiesza do setki w 8 sekund i zużywa średnio 5,8 l/100km. Dwie topowe jednostki benzynowe to 2.0 TSI. Słabsza oferuje 220 KM, a mocniejsza 280 KM. Ta druga jest dostępna w standardzie z napędem 4x4 i skrzynią DSG.



Podstawowy diesel to 1.6 TDI o mocy 120 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi w nim 3,9 l oleju napędowego na 100 km. Środkową jednostką wysokoprężną jest 2.0 TDI o mocy 150 KM. Motor zużywa 4,0 l/100km. Topowy Superb z dieslem pod maską to 2.0 TDI o mocy 190 KM. Ta wersja potrzebuje zaledwie 4 l/100km i dysponuje 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Superb
Skoda Superb
Cena podstawowa już od: 88 410 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~fd 2015-02-19

Nareszcie VW pozwolił Skodzie na stworzenie ładnej limuzyny. Wszystko już jest proporcjonalne i pasuje do siebie (poprzedni model: przód ładny - tył już nie pasujący do przodu). Myślę, że ta generacja będzie się dobrze sprzedawała, o ile tylko nie przesadzą z ceną.

~igor 2015-02-18

franz a skąd masz te ceny?

~FRanz Maurer 2015-02-18

Cena: 84900 za wersję ACTIVE 1.4 TSI 125 KM. Klimatyzacja manual, wreszcie skórzana kierownica w standardzie, ale nadal felgi stalowe 16". Oświetlenie LED w środku auta dopiero od wersji Ambition. Lakier metalik 2700 zł. To wszystko co na razie wiem.

~julek 2015-02-18

nareszcie ładny superb!!!

~roman 2015-02-18

wiemy wszystko.... a ceny też wiecie? to się może pochwalicie to wiedzą!?!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport