mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Toyota Yaris w pełnej krasie

Nowa Toyota Yaris w pełnej krasie

Już niebawem na europejskich drogach pojawi się trzecia generacja Toyoty Yaris. Przedstawiciel japońskiego koncernu w najbardziej popularnym w Europie segmencie rynkowym ponownie będzie walczył o miano najpopularniejszego modelu w swojej klasie. I wcale nie jest bez szans.

Nowa Toyota Yaris w pełnej krasie
Obecnie segment małych samochodów (B) z 26-proc. udziałem w całym rynku (sprzedaż roczna na poziomie 4 mln aut) stanowi niezwykle ważną część całego rynku samochodowego w Europie. Z kolei Toyota Yaris, która utrzymuje swój ponad 5-proc. udział w rynku, jest jednym z jego liderów

Zresztą już od momentu debiutu pierwszej generacji Yarisa w 1999 roku model ten cieszył się bardzo dużą popularnością europejskich kierowców. Druga generacja małej Toyoty była doceniana za przestronne wnętrze, trwałość, łatwość prowadzenia w ruchu miejskim i wreszcie za efektywne jednostki napędowe.

Nowy Yaris ma do tych cech dołączyć jeszcze bardziej atrakcyjną sylwetkę, lepszą jakość wykończenia, bardziej oszczędne silniki, nowoczesne przekładnie i w końcu jeszcze lepsze właściwości jezdne, zwłaszcza w mieście.

Całkowita długość Yarisa wzrosła o 100 mm i wynosi obecnie 3.885 mm, co jednak wciąż stawia tego japończyka w końcówce segmentu, którego najwięksi przedstawiciele już przekroczyli długość 4 m, będącą jeszcze kiedyś wyznacznikiem segmentu kompaktów. Ma to jednak swoje zalety, gdyż promień zawracania wynosi zaledwie 4,7 m i pod tym względem Yaris jest już ścisłą czołówką. Bez zmian pozostała szerokość auta (1.695 mm), o 2 cm obniżyła się za to linia dachu (1.510 mm). Mimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych Yaris może pochwalić się przestronnym wnętrzem, co uzyskano m.in. dzięki zwiększonemu o 5 cm rozstawowi osi.

2/3 sprzedaży w tym segmencie stanowią auta napędzane silnikami benzynowymi, nie dziwi więc, że w ofercie nowego Yarisa to właśnie z tymi silnikami wiąże największe nadzieje na sukces japoński koncern. Pod maską nie ma jednak żadnej rewolucji. Znajdziemy tu znane już jednostki - dwie benzynowe 1,0 oraz 1,3 VVT-i oraz 1,4-litrowego diesla D-4D. Wszystkie motory, zgodnie z rozwiązaniami Toyota Optimal Drive, poddane zostały modyfikacjom, by z jednej strony zapewnić jak najlepsze osiągi, przy jednocześnie niskim spalaniu oraz niższej emisji CO2.

Podstawowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 998 ccm rozwija moc 69 KM przy 6.000 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 3,6 tys. obr/min. Średnie zużycie paliwa obniżono o 4% i wynosi obecnie 4,8 l/100 km. Większa jednostka benzynowa dysponuje mocą 99 KM (6.000 obr/min) i momentem obrotowym 125 Nm (4.000 obr/min). Obie jednostki mogą być połączone z manualną skrzynią biegów (5-biegową w wersji jednolitrowej i 6-biegowej z większym silnikiem), mocniejszy także z nową 7-stopniową przekładnią Multidrive S. Zdecydowanie lepsze osiągi oferuje mocniejszy z silników. Sprint do setki zajmuje 11,7 sekundy, podczas gdy w trzycylindrowej wersji trwa to 15,3 s. Maksymalne prędkości wynoszą odpowiednio 175 i 155 km/h.

Miłośnicy silników wysokoprężnych będą mieć do swojej dyspozycji wyłącznie 1,4-litrową jednostkę o mocy 90 KM i maksymalnym momencie 205 Nm (1.800-2.800 obr/min). Średnie spalanie, wg danych producenta, powinno wynosić zaledwie 3,9 l/100 km. Ta wersja silnikowa może być połączona bądź ze skrzynią manualną (6-bieg.), bądź ze zautomatyzowaną przekładnią MultiMode. Diesel przewyższa obie jednostki benzynowe pod względem czasu przyspieszenia do 100 km/h (10,8 s.), maksymalną prędkość rozwija identyczną jak w 1,33-litrowym silniku benzynowym.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Yaris
Toyota Yaris
Cena podstawowa już od: 42 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Yaris Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Yaris

Podobne wiadomości:

Toyota, Mazda i Denso utworzyły alians

Toyota, Mazda i Denso utworzyły alians

Aktualności 2017-10-05

Toyota Yaris GRMN do kupienia w internecie

Toyota Yaris GRMN do kupienia w internecie

Aktualności 2017-07-25

Komentuj:

marko1 2011-08-04

Kiedyś samochodu i teraz są podobne do siebie, bo mają koła, karoserię, kierownicę i silnik.

~mL 2011-08-04

Co za czasy. Yaris III podobny do peugeota 206, nowe polo podobne do fiata punto II, nowy hyundi i40 podobny do toyoty avensis...

~Wojtek 2011-07-21

A ja na niego czekam i prawdopodobnie po 8 latach bezawaryjnego używania modelu z 2004r kupie nawą Yariskę !

helmut 2011-07-18

nie wiem, ale mi się wciąż ten yaris nie podoba

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.