mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowa Toyota Yaris w pełnej krasie

Nowa Toyota Yaris w pełnej krasie

Już niebawem na europejskich drogach pojawi się trzecia generacja Toyoty Yaris. Przedstawiciel japońskiego koncernu w najbardziej popularnym w Europie segmencie rynkowym ponownie będzie walczył o miano najpopularniejszego modelu w swojej klasie. I wcale nie jest bez szans.

Nowa Toyota Yaris w pełnej krasie
Obecnie segment małych samochodów (B) z 26-proc. udziałem w całym rynku (sprzedaż roczna na poziomie 4 mln aut) stanowi niezwykle ważną część całego rynku samochodowego w Europie. Z kolei Toyota Yaris, która utrzymuje swój ponad 5-proc. udział w rynku, jest jednym z jego liderów

Zresztą już od momentu debiutu pierwszej generacji Yarisa w 1999 roku model ten cieszył się bardzo dużą popularnością europejskich kierowców. Druga generacja małej Toyoty była doceniana za przestronne wnętrze, trwałość, łatwość prowadzenia w ruchu miejskim i wreszcie za efektywne jednostki napędowe.

Nowy Yaris ma do tych cech dołączyć jeszcze bardziej atrakcyjną sylwetkę, lepszą jakość wykończenia, bardziej oszczędne silniki, nowoczesne przekładnie i w końcu jeszcze lepsze właściwości jezdne, zwłaszcza w mieście.

Całkowita długość Yarisa wzrosła o 100 mm i wynosi obecnie 3.885 mm, co jednak wciąż stawia tego japończyka w końcówce segmentu, którego najwięksi przedstawiciele już przekroczyli długość 4 m, będącą jeszcze kiedyś wyznacznikiem segmentu kompaktów. Ma to jednak swoje zalety, gdyż promień zawracania wynosi zaledwie 4,7 m i pod tym względem Yaris jest już ścisłą czołówką. Bez zmian pozostała szerokość auta (1.695 mm), o 2 cm obniżyła się za to linia dachu (1.510 mm). Mimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych Yaris może pochwalić się przestronnym wnętrzem, co uzyskano m.in. dzięki zwiększonemu o 5 cm rozstawowi osi.

2/3 sprzedaży w tym segmencie stanowią auta napędzane silnikami benzynowymi, nie dziwi więc, że w ofercie nowego Yarisa to właśnie z tymi silnikami wiąże największe nadzieje na sukces japoński koncern. Pod maską nie ma jednak żadnej rewolucji. Znajdziemy tu znane już jednostki - dwie benzynowe 1,0 oraz 1,3 VVT-i oraz 1,4-litrowego diesla D-4D. Wszystkie motory, zgodnie z rozwiązaniami Toyota Optimal Drive, poddane zostały modyfikacjom, by z jednej strony zapewnić jak najlepsze osiągi, przy jednocześnie niskim spalaniu oraz niższej emisji CO2.

Podstawowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 998 ccm rozwija moc 69 KM przy 6.000 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 3,6 tys. obr/min. Średnie zużycie paliwa obniżono o 4% i wynosi obecnie 4,8 l/100 km. Większa jednostka benzynowa dysponuje mocą 99 KM (6.000 obr/min) i momentem obrotowym 125 Nm (4.000 obr/min). Obie jednostki mogą być połączone z manualną skrzynią biegów (5-biegową w wersji jednolitrowej i 6-biegowej z większym silnikiem), mocniejszy także z nową 7-stopniową przekładnią Multidrive S. Zdecydowanie lepsze osiągi oferuje mocniejszy z silników. Sprint do setki zajmuje 11,7 sekundy, podczas gdy w trzycylindrowej wersji trwa to 15,3 s. Maksymalne prędkości wynoszą odpowiednio 175 i 155 km/h.

Miłośnicy silników wysokoprężnych będą mieć do swojej dyspozycji wyłącznie 1,4-litrową jednostkę o mocy 90 KM i maksymalnym momencie 205 Nm (1.800-2.800 obr/min). Średnie spalanie, wg danych producenta, powinno wynosić zaledwie 3,9 l/100 km. Ta wersja silnikowa może być połączona bądź ze skrzynią manualną (6-bieg.), bądź ze zautomatyzowaną przekładnią MultiMode. Diesel przewyższa obie jednostki benzynowe pod względem czasu przyspieszenia do 100 km/h (10,8 s.), maksymalną prędkość rozwija identyczną jak w 1,33-litrowym silniku benzynowym.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Yaris
Toyota Yaris
Cena podstawowa już od: 40 400 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Yaris Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Yaris

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

marko1 2011-08-04

Kiedyś samochodu i teraz są podobne do siebie, bo mają koła, karoserię, kierownicę i silnik.

~mL 2011-08-04

Co za czasy. Yaris III podobny do peugeota 206, nowe polo podobne do fiata punto II, nowy hyundi i40 podobny do toyoty avensis...

~Wojtek 2011-07-21

A ja na niego czekam i prawdopodobnie po 8 latach bezawaryjnego używania modelu z 2004r kupie nawą Yariskę !

helmut 2011-07-18

nie wiem, ale mi się wciąż ten yaris nie podoba

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.