mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Audi A4: Kilka drobnych zmian

Nowe Audi A4: Kilka drobnych zmian

Jeszcze dobrze nie zdążyło się nam opatrzyć na drogach, a już zasłużyło na kolejne zmiany. Na pierwszy rzut oka ciężko jest zauważyć czym różni się najchętniej kupowane od 39 lat Audi, ale przeprowadzono tam kilka ciekawych modyfikacji.

Nowe Audi A4: Kilka drobnych zmian

Producent chwali się, ze przez 39 lat sprzedał już ponad 10 milionów egzemplarzy tego samochodu. Ciężko się w sumie dziwić bowiem na rynku wtórnym Audi A4 jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów.

Po czterech latach od premiery producent zdecydował się odświeżyć oblicze A4 i to od razu w kilku wydaniach. Za jednym razem zaprezentowano limuzynę, Avanta oraz Allroad quattro.

Gdy spojrzymy na przednią część samochodu zobaczymy, że styliści podkreślili tutaj przetłoczenia. Zmienił się Singleframe, osłona chłodnicy jest teraz szara, a w wersjach S-line w czarnym, połyskującym kolorze. Zmieniono także wloty powietrza oraz reflektory przeciwmgielne. W wersji Allroad przeprojektowano  osłonę chłodnicy oraz lampy przeciwmgielne.

Wszystkie nowe modele Audi odróżniają się kształtem reflektorów oraz wzorem ułożonych z diod LED wewnątrz nich. W opcji dostępne są reflektory ksenonowe plus, których światła diodowe tworzą charakterystyczny pas plus soczewka ksenonowa. Z tyłu lampy emitują światło w podobny sposób.

Modyfikacje spowodowały tylko niewielkie zmiany wymiarów. A4 limuzyna i Avant mają długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4– 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m. Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m.

Wnętrze zmienionego Audi A4 ma być teraz bardziej sportowe. Do wyboru mamy trzy rodzaje siedzeń. Sportowe siedzenia (seryjnie od wersji Ambition) mają mocno wyprofilowane boki, elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i wysuwane podparcie pod uda. W pakiecie sportowym S-line Audi montuje na życzenie sportowe siedzenia S ze zintegrowanymi zagłówkami. Kolejna opcja to komfortowe siedzenia z wentylacją; w przypadku zagrożenia zbyt niską temperaturą automatycznie włącza się ogrzewanie siedzeń.



Siedzenia pokryte są seryjnie tkaniną. Jako wyposażenie dodatkowe dostępna jest skóra Milano i – z oferty Audi exclusive  - skóra Feinnapa, która zastąpiła skórę Valcona. W tej wersji tapicerki także podłokietniki w drzwiach obszyte są skórą. Ofertę uzupełniają pakiety skórzane Audi exclusive.

W wersji wyposażenia Attraction aplikacje dekoracyjne wnętrza pokryte są połyskującym, stalowo-szarym lakierem, w wersji Ambition lakier ma kolor brązowy Moor. Na życzenie Audi oferuje specjalne materiały – Aluminium Trigon (seryjne w wersji Ambiente) i drewno orzechowe ciemnobrązowe i jesionowe brązowe. Bardzo ciekawie prezentują się aplikacje z warstwowego forniru dąb Beaufort. Dostępna jest jeszcze wersja S-Line w ramach której wnętrze utrzymane jest w kolorze czarnym z kontrastującym szczotkowanym aluminium.

Wszystkie modele rodziny A4 mają duże bagażniki. W limuzynie podstawowa pojemność wynosi 480 litrów, w wersji Avant i allroad quattro – 490 litrów, zarówno z napędem na przednią oś, jak i na cztery koła.

 

 

 

Audi oferuje dla modeli A4 – cztery benzynowe silniki TFSI i sześć jednostek TDI. Wszystkie silniki zostały opracowane z myślą o filozofii downsizingu. Standardowa jednostka to 1.8 TFSI. Silnik został gruntownie przeprojektowany, dzięki czemu osiąga moc 120KM i moment obrotowy o wartości 230Nm. Do setki przyspiesza w 10,5 sekundy, a średnie spalanie wynosi 6,5l/100km.

Kolejna jednostka to 2.0TFSI o mocy 211KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350Nm. Najmocniejsza jednostka w gamie to 3.0TFSI o mocy 272KM i 400Nm momentu obrotowego. Auto wyposażone w ten silnik przyspiesza do setki w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250km/h. Średnie zużycie wynosi 8,1l/100km. Dostępny będzie też wariant tego samego silnika o mocy 333KM w modelu S4.



Silnik 2.0 TDI Audi oferuje dla limuzyny i modelu Avant w pięciu odmianach. Pierwszy wariant ma moc 120 KM i moment obrotowy 290 Nm, przy obrotach od 1.750 do 2.500 1/min. Drugi rozwija moc 136 KM i 320 Nm, trzeci osiąga 143 KM. Czwarty wariant, który został szczegółowo zmodyfikowany, ma moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm; wersja o mocy 177 KM jest dostarczana opcjonalnie z napędem quattro. Jednostki 2.0 TDI o mocy 143 KM i 177 KM są także dostępne dla A4 allroad quattro.

Najtańsza wersja Audi A4 po zmianach z silnikiem 1.8 TFSI pod maską kosztowac będzie 126.900 złotych. Najtańsza jednostka TDI o mocy 120KM kosztuje 126.700 złotych. Najdroższym wariantem w cenniku jest 3.0 TDI quattro z przekładnią S-Tronic za cenę 214.900 złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~raiders z ciemnogrodu 2012-03-20

zawsze mówię o jawnym promowaniu niemieckiego przemysłu jak byśmy byli "gęsmi" wystarczy przeczytać tytuł artykułu i treść i wszystko jasne m

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport