mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Audi A6 - ulepszona klasa biznes

Nowe Audi A6 - ulepszona klasa biznes

Na polski rynek wchodzi nowa wersja Audi A6. Co się zmieniło? Przede wszystkim bardzo subtelnie wygląd zewnętrzny. Więcej zmian nastąpiło w jego wnętrzu. Pojawiły się nowe silniki, skrzynie biegów, reflektory oraz system rozrywki. Zarówno wersja Limousine jak i Avant mają być jeszcze bardziej atrakcyjne.

Nowe Audi A6 - ulepszona klasa biznes

Pierwszą rzeczą, która zastanawia podczas premiery nowego modelu są zmiany w wyglądzie. Spoglądając na najnowsze Audi A6 potrzebna jest dłuższa chwila by zauważyć co tak naprawdę się zmieniło. Niemiecki producent stosuje zasadę ewolucji zamiast rewolucji.

Najnowsza odsłona A6 będzie dostępna w wersji Limousine oraz Avant, czyli kombi. W przypadku tego ostatniego dostępna jest także wersja Allroad, z podniesionym prześwitem oraz nakładkami na błotnikach i progach. Dla klientów oczekujących sportowych emocji w gamie pojawi się niebawem wersja S6 oraz RS6.

Nowe Audi A6 różni się od poprzednika przede wszystkim poprawioną osłoną chłodnicy Singleframe. Zmieniły się także reflektory, zderzaki, światła tylne, wloty powietrza, progi oraz końcówki układu wydechowego. W tym modelu pojawiły się też znane z modelu A8 reflektory diodowe Matrix. Są to światła drogowe składające się z 19 diod świetlnych i czterech reflektorów. Reflektory diodowe Matrix doskonale oświetlają drogę, bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. Ich sterownik, komunikujący się z kamerą zamontowaną przy lusterku wstecznym, może zależnie od potrzeb włączać i wyłączać oraz przyciemniać poszczególne diody na 64 sposoby.

W nowym modelu poszerzono gamę kolorów nadwozia. Seryjne to niebieski Aviator, czarny Brillant, szary Dakota, srebrny Florett, biały Gletscher, czerwony Granat, czarny Havanna, biały Ibis, beżowy Karat, niebieski Mondschein, czarny Mythos, szary Oolong i szary Quarz. Na życzenie dostępne są pakiety Wysoki Połysk, czarny Audi exclusive i Pakiet Zewnętrzny S line, nadające autu wielu sportowych akcentów.



We wnętrzu także nie nastąpiła rewolucja. Niemiecki producent skupił się na tym aby dostosować rozwiązania technologiczne do obecnie panujących trendów, a nawet delikatnie je wyprzedzić.

Klienci będą mogli wybrać spośród czterech wariantów foteli przednich. Dostępne są seryjne fotele regulowane manualnie na dziesięć sposobów. Bardziej wymagający mogą zamówić zindywidualizowane fotele o mocno zarysowanych bokach posiadające 18-stopniową regulację z funkcją pamięci. Dostępne są także sportowe fotele zapewniające bardzo dobre trzymanie boczne oraz siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami.

W opcjonalnym wyposażeniu pojawił się system head-up display (HUD). Przekazuje on ważne informacje o pojeździe, nawigacji, znakach drogowych oraz dane przekazywane przez systemy wsparcia. Są one wyświetlane w kolorze na przedniej szybie. Pojawiają się przed kierowcą mniej więcej na wysokości jego wzroku.



W nowej wersji Radio MMI z ośmioma głośnikami należy do wyposażenia seryjnego. Za dopłatą klient może zdecydować się na radio MMI plus. Obejmuje ono sprzęt nagłaśniający Audi sound system o mocy 180 W, sterowanie głosowe, interfejs Audi music interface, adapter Bluetooth i czarno-biały wyświetlacz systemu informacji kierowcy (FIS).  Kolejny poziom to MMI Navigation. To jednak nie wszystko. Najbardziej rozbudowana wersja tego systemu to MMI Navigation plus z MMI touch. W zależności od opcji wysuwany wyświetlacz może mieć od 6,5 do 8 cali.

Uzupełnieniem nawigacji MMI Navigation plus jest system Audi connect - moduł umożliwiający dostęp do Internetu w samochodzie. Dzięki niemu kierowca może korzystać z takich usług jak nawigacja oparta na Google Earth i Google Street View, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Ponadto może odbierać, tworzyć i wysyłać sms’y i e-maile. Nowością jest Online Media Streaming dający dostęp online do plików muzycznych w serwisach takich jak np. Napster.

W Audi A6 Limousine bagażnik ma pojemność 530 l, a w modelu Avant – 565 l. Dzielone oparcia tylnych siedzeń można łatwo złożyć. Pojemność bagażnika wzrasta wówczas do 1680 l. Model Limousine można wyposażyć w elektryczne otwieranie pokrywy bagażnika, w wersji Avant jest ono w standardzie. Posiadając opcjonalny komfortowy kluczyk, kierowca może otwierać pokrywę wykonując stopą gest kopnięcia.

Oferta jednostek napędowych w nowym Audi A6 obejmuje silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Wszystkie spełniają europejski standard emisji spalin Euro 6.

Podstawowy silnik benzynowy to obecnie jednostka 1.8 TFSI. Jednostka oferuje 190 KM i moment obrotowy 320 Nm. Kolejną jednostką w gamie jest 2.0 TFSI. Dysponuje mocą 252 KM i maksymalnym momentem obrotowym 370 Nm. Topową jednostką benzynową jest 3.0 TFSI oferujące 333 KM i 440 Nm.

Wachlarz jednostek TDI otwiera motor o pojemności dwóch litrów. Jest on dostępny w dwóch wariantach: 150 KM (350 Nm) i 190 KM (400 Nm). Trzylitrowy silnik TDI dostepny w wersji z pojedynczym turbo dysponuje mocą: 218 KM (400 Nm), 272 KM (580 Nm). Najmocniejszy wariant tego silnika to wersja 3.0 TDI clean diesel biturbo. Silnik oferuje moc 320 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla klientów, którzy oczekują po dieslu sportowych osiągów Audi przygotowało specjalny model 3.0 TDI competition. Ten silnik standardowo oferuje 326 KM, ale umożliwia chwile zwiększenie mocy do 346 KM.

Sześciobiegowa skrzynia manualna w silniku 1.8 TFSI i w obu jednostkach 2.0 TDI montowana jest standardowo. Siedmiostopniowa skrzynia S tronic, montowana seryjnie we wszystkich jednostkach o mocy od 218 KM, dla innych silników dostępna jest opcjonalnie. Ośmiostopniowa przekładnia tiptronic jest zarezerwowana dla silnika 3.0 TDI clean diesel z dwoma turbosprężarkami.

Nowe Audi A6 w zależności od wersji silnika i skrzyni biegów może być dostępne z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła (quattro). W wersjach o mocy powyżej 272 KM Audi oferuje opcjonalnie dyferencjał sportowy.

Znamy również ceny nowego modelu. Audi A6 w wersji Limousine z silnikiem 1.8 będzie kosztował co najmniej 180 300 złotych. Wersja Avant z tym samym silnikiem to kwota co najmniej 191 800 złotych. Najtańszy diesel w cenniku, czyli 2.0 TDI ultra, kosztuje od 178 100 złotych w przypadku wersji Limousine. Za Avanta zapłacimy od 189 600 złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A6 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A6

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~GG broker auto 2014-11-12

Kolego Zajcew 55 Od kiedy Tiptronic z 8 biegami jest awaryjny, błagam... ? To w DSG siada mechatronika. Chyba Kolega pomylił sobie tiptronic z multitronic który może i jest powolny ale do wielu lat całkowicie bezawaryjny.

~zajcew55 2014-11-09

co do tego zarezerwowania skrzyni biegów dla najmocniejszego silnika to należy się tu wyjaśnienie, ...7-biegowy s-tronic jest o niebo lepszy od tiptronica, który jest przestażałą jednosprzęgłową powolną i awaryjną konstrukcją w porównaniu do dwu sprzęgłowego bardzo szybkiego s-tronica, .... tylko że ten s-stronic nie da rady pociągnąć tak dużego mementu obrotowego jaki jest w odmianie biturbo ,,,więc bardziej mowa tu o konieczności jak rezerwacji ...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport