mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Audi A8: Znów bez rewolucji

Nowe Audi A8: Znów bez rewolucji

Ekipa zarządzająca marką Audi jest bardzo pewna swoich produktów. W czasie, gdy na rynku pojawiła się rewolucyjna i długo oczekiwana Klasa S od Mercedesa, Audi wprowadza zaledwie face-lifting swojej flagowej limuzyny. Czy to wystarczy by zawojować rynkiem?

Nowe Audi A8: Znów bez rewolucji

Nowe Audi A8 na pewno pod jednym aspektem będzie liderem. Jest to obecnie największy model z segmentu luksusowych limuzyn. Długość tego auta to 5,14 m, szerokość 1,95 m, a wysokość 1,46 m. Standardowy rozstaw osi w jego przypadku wynosi 2,99 m. Dla bardziej wymagających dostępna jest jeszcze wersja A8 L z wydłużonym o 13 cm rozstawem osi. Jednak zakup takiego wariantu ma sens, kiedy większość czasu będziemy podróżować na tylnej kanapie. Jest tam wtedy bardzo wygodnie. 

Pierwsze zapoznanie z Audi A8 w naszym przypadku nastąpiło z jego wnętrzem. Za oknami było już ciemno, więc na próżno było oceniać walory estetyczne tego samochodu. Po pierwszych kilku minutach spędzonych we wnętrzu obszytym jasnymi, pachnącymi skórami i wykończonym eleganckim drewnem ciężko było dostrzec drastyczne zmiany w stosunku do modelu prezentowanego jakieś trzy lata temu. Na kokpicie pojawiło kilka nowych przycisków, pojawiło się kilka drobnych zmian, ale większość oprzyrządowania pozostała bez zmian. 

Siedząc w Audi A8 w wersji Long najlepiej skupić się na komforcie jaki może nam zaserwować ta niemiecka limuzyna. Bardzo wygodnym dodatkiem są składane tylne fotele. Posiadają one wysuwany podnóżek pozwalający zamienić samochód w luksusową sypialnię. Jak dowiedzieliśmy się od przedstawicieli Audi wielu klientów zamawia w tej wersji system multimedialny Rear Seat Entertainment, jonizator powietrza we wnętrzu pojazdu, aż po wspomaganie zamykania drzwi czy lodówkę zamontowaną w oparciu tylnego siedzenia. W przypadku pierwszego systemu połączonego z opcjonalnym audio Bang & Olufsen za ponad 35 tysięcy złotych sprawi, że będziemy mogli rozkoszować się akustyką godną filharmonii.

Lista wyposażenia oraz elementów dekoracyjnych w tym modelu to temat na osobny artykuł. Oferta obić, listew dekoracyjnych czy kolorów jest teraz jeszcze bardziej ekskluzywna. Jedną z nowości jest wytwarzana w ekologiczny sposób skóra o nazwie „unikat”, która "oddycha" i wygląda bardzo naturalnie. Nowością, jeśli chodzi o dekoracyjne wykończenia, są zastosowane cenne forniry: drewno topolowe w kolorze brązowo-srebrnym i drewno jesionowe w kolorze brązowo-złotym, które uszlachetniono srebrem lub złotem.

Podobno jazda nowym Audi A8 jest jeszcze bardziej bezpieczna i komfortowa. Mieliśmy okazję sprawdzić kilka nowinek na pokładzie samochodu. Tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go zintegrowano z rozbudowaną wersją montowanego seryjnie systemu ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic oraz z asystentem zmiany pasa ruchu Audi side assist. Kolejna nowość w A8 to aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, który w razie potrzeby lekko koryguje kierunek jazdy i asystent parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia, przejmujący podczas parkowania kontrolę nad manewrami, a także wyświetlacz na przedniej szybie head up. Asystent jazdy nocą rozpoznaje nie tylko przechodniów, ale również większe zwierzęta pojawiające się na poboczu czy bezpośrednio na drodze. Sprawdziliśmy, działa.

Jednak największą nowością w A8 są światła Audi Matrix LED. Ta technologia pozwala jechać na długich światłach, a jednocześnie nie oślepiać innych uczestników ruchu drogowego. Jak to możliwe? Każda jednostka światła drogowego składa się z 25 pojedynczych diod świetlnych, pogrupowanych po pięć wiązek w jednym reflektorze. Przy prędkości powyżej 30 km/h, uaktywnia się automatyczny system sterujący pracą świateł. Sprawia on, że gdy tylko specjalna kamera w jaką wyposażono Audi A8 rozpozna inne pojazdy, reflektory w ułamkach sekundy wyłączają lub przyciemniają poszczególne diody. Nadjeżdżające z naprzeciwka lub jadące przed nami pojazdy nie są objęte wiązką światła (przez to ich kierowcy nie są oślepiani), ale odcinek drogi między naszym pojazdem a nimi, jest oświetlony maksymalnie. Gdy samochód jadący z naprzeciwka minie nas, światło drogowe ponownie rozbłyskuje z pełną mocą. 

Odświeżone Audi A8 pojawi się na rynku z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma silnikami diesla. W przypadku pierwszych są to: jednostka 3.0 TFSI o mocy 310 KM doładowana sprężarką, jednostka V8 Biturbo 4.0 TFSI o mocy 435 KM. Jednak największą popularnością będą cieszyć się silniki: 3.0 TDI o mocy 258 KM oraz silnik 4.2 TDI o mocy 385 KM i momencie obrotowym 850 Nm. W porównaniu z poprzednią wersją w prawie wszystkich jednostkach wzrosła moc, a spalanie w najlepszym wypadku zostało obniżone nawet o 10 procent.

Jeszcze kilka słów na temat wyglądu zewnętrznego, bowiem tutaj Audi A8 na pierwszy rzut oka (prócz wyglądu reflektorów) nie różni się od poprzednika. Oczywiście projektanci popracowali nad tym żeby polepszyć właściwości aerodynamiczne, a przy okazji sprawić by auto wyglądało na bardziej charakterne. Operacja sie udała, ale czy patrząc przez pryzmat wspomnianej wcześniej Klasy S nie warto było pokusić się o więcej zmian? Być może klient Audi jest na tyle konserwatywny, że wcale nie oczekuje takich gwałtownych ruchów. Ciężko powiedzieć, ale z pewnością zweryfikują to statystyki sprzedaży. 

Ile trzeba zapłacić za odświeżoną wersję Audi A8? Podstawowy model z silnikiem 3.0 TDI wyposażony w napęd quattro, system Audi Matrix LED, system MMI oraz wiele innych dodatków kosztuje 360.000 złotych. To dopiero początek zabawy bowiem lista wyposażenia opcjonalnego jest bardzo długa. Do tego niemiecki producent oferuje jeszcze możliwość zindywidualizowania wyglądu i wyposażenia. Tutaj fantazję ogranicza tylko zawartość portfela. Do wersji Lang dopłacimy 7.000 złotych. Wersja 3.0 TFSI kosztuje co najmniej 389.900 złotych.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A8

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport