mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Czwarta generacja flagowego modelu w końcu zadebiutowała. Nowe Audi A8 to kolejny, duży krok naprzód, a zarazem potwierdzenie hasła "przewaga dzięki technice". Oto najbardziej zaawansowana maszyna w tej klasie.

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe wcielenie Audi A8 to jedno z pierwszych aut na świecie stworzonych pod kątem autonomicznej jazdy. Niemiecki producent planuje wdrażać już od przyszłego roku podobne rozwiązania do kolejnych modeli w gamie. Chodzi o takie systemy jak m.in. automatyczne parkowanie i wjazd do garażu czy jazda w korkach.

Stylistyka nowej wersji podpowiada, jak będą wyglądać kolejne modele tej marki. Znajdziemy tu sporo nawiązań do koncepcyjnego modelu Audi Prologue. Charakterystycznym elementem w przedniej części nadwozia jest szeroka, pionowa osłona chłodnicy Singleframe oraz reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi. W tylnej części zwrócimy uwagę na diodowa listwę OLED biegnącą przez całą szerokość auta. Najnowsza odsłona ma 5,17 m długości w wersji klasycznej. W ofercie jest dostępne A8 L z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm.

Najbardziej prestiżowym miejscem jest oczywiście tylna kanapa, a w szczególności miejsce po prawej stronie. W przedłużonej wersji można zamówić "siedzenie relaksujące" oferujące możliwość regulacji w wielu płaszczyznach wraz z podnóżkiem. W tym miejscu pasażer może ogrzewać i masować stopy, opierając je o tylną część siedzenia przedniego pasażera.

Flagowa limuzyna oferuje funkcję automatycznej jazdy w korkach - Audi AI traffic jam pilot. System może odciążyć kierowcę (a nawet w pewnym stopniu zastąpić), gdy ruch jest spowolniony do prędkości 60 km/h. Takie rozwiązanie przydaje się w korkach tworzących się na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Kierowca może zdjąć ręce z kierownicy i np. przeczytać gazetę czy oglądać pokładową telewizję, jeżeli pozwalają na to lokalne przepisy. Komputer w tym czasie przejmie kontrolę nad przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem.

Funkcja Audi AI remote parking pilot pozwala automatycznie zaparkować pojazd, natomiast Audi AI remote garage pilot steer wprowadzi limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie wyjedzie. Kierowca nie musi się wtedy znajdować się w kabinie.nżynierowie z Ingolstadt dopracowali układ kierowniczy wraz z systemem czterech kół skrętnych. Przełożenie układu na osi przedniej zmienia się w zależności od prędkości, a koła tylne – również zależnie od prędkości – skręcają o kilka stopni w tym samym lub przeciwnym kierunku.

Jedną z nowości jest w pełni aktywne zawieszenie Audi AI. Przy pomocy elektrycznych siłowników system podnosi lub opuszcza niezależnie każde z kół. Kierowca może wybrać delikatne i komfortowe tłumienie, a w razie potrzeby usztywnić zawieszenie jak w samochodzie sportowym. W połączeniu z systemem ochrony bezpieczeństwa pre sense 360 stopni, nowe Audi A8 ma możliwość natychmiastowego uniesienia jednego z boków w przypadku nieuchronnej kolizji bocznej, zmniejszając w ten sposób ewentualne skutki wypadku dla pasażerów.

Zaawansowane rozwiązania wymagały zastosowania zupełnie nowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V, która współpracuje ze wszystkimi jednostkami. Rozwiązanie mild hybrid (ang. MHEV – mild hybrid electric vehicle), umożliwia "żeglowanie" z wyłączonym silnikiem oraz bezgłośne ponowne włączenie silnika. Dzięki odzyskiwaniu energii - nawet do 12 kW - można obniżyć spalanie nawet o 0,7 l/100 km.
Na początek pod maskę trafią dwa ulepszone silniki V6 turbo: 3.0 TDI (286 KM) i 3.0 TFSI (340 KM). Jednostki ośmiocylindrowe - 4.0 TDI o mocy 435 KM i 4.0 TFSI o mocy 460 KM - pojawią się nieco później. Topowy silnik W12 o pojemności 6 litrów nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży, właśnie trwa proces homologacji tej konstrukcji.

Nieco później na rynku pojawi się model Audi A8 L e-tron quattro z napędem hybrydowym typu plug-in. Silnik 3.0 TFSI i mocny silnik elektryczny oferują moc 449 KM i moment obrotowy 700 Nm. Pojemność akumulatora wystarczy na pokonanie około 50 km wyłącznie na prądzie. Auto oferuje system bezprzewodowego ładowania z wykorzystaniem funkcji Audi Wireless Charging.

Nowe Audi A8 i A8 L pojawią się na rynku późną jesienią tego roku. Na rynku niemieckim ceny zaczynają się od 90 600 euro (bazowy model V6). Wersja przedłużona A8 L startuje od poziomu 94 100 euro.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 381 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A8

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-05

Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii

Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze...

Aktualności 2017-06-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
WYRUSZ W 4 STRONY POLSKI Z MINI COUNTRYMAN
WYRUSZ W 4 STRONY POLSKI Z MINI COUNTRYMAN
Nowe MINI Countryman kusi stylowym wyglądem, oferuje komfortowe warunki podróżowania, a do tego nie boi się wyjechać poza asfalt. To jednak nie wszystko! Zobacz, co jeszcze skrywa w sobie największy model w rodzinie.
Mini Countryman Mini Countryman