mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Czwarta generacja flagowego modelu w końcu zadebiutowała. Nowe Audi A8 to kolejny, duży krok naprzód, a zarazem potwierdzenie hasła "przewaga dzięki technice". Oto najbardziej zaawansowana maszyna w tej klasie.

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe wcielenie Audi A8 to jedno z pierwszych aut na świecie stworzonych pod kątem autonomicznej jazdy. Niemiecki producent planuje wdrażać już od przyszłego roku podobne rozwiązania do kolejnych modeli w gamie. Chodzi o takie systemy jak m.in. automatyczne parkowanie i wjazd do garażu czy jazda w korkach.

Stylistyka nowej wersji podpowiada, jak będą wyglądać kolejne modele tej marki. Znajdziemy tu sporo nawiązań do koncepcyjnego modelu Audi Prologue. Charakterystycznym elementem w przedniej części nadwozia jest szeroka, pionowa osłona chłodnicy Singleframe oraz reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi. W tylnej części zwrócimy uwagę na diodowa listwę OLED biegnącą przez całą szerokość auta. Najnowsza odsłona ma 5,17 m długości w wersji klasycznej. W ofercie jest dostępne A8 L z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm.

Najbardziej prestiżowym miejscem jest oczywiście tylna kanapa, a w szczególności miejsce po prawej stronie. W przedłużonej wersji można zamówić "siedzenie relaksujące" oferujące możliwość regulacji w wielu płaszczyznach wraz z podnóżkiem. W tym miejscu pasażer może ogrzewać i masować stopy, opierając je o tylną część siedzenia przedniego pasażera.

Flagowa limuzyna oferuje funkcję automatycznej jazdy w korkach - Audi AI traffic jam pilot. System może odciążyć kierowcę (a nawet w pewnym stopniu zastąpić), gdy ruch jest spowolniony do prędkości 60 km/h. Takie rozwiązanie przydaje się w korkach tworzących się na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Kierowca może zdjąć ręce z kierownicy i np. przeczytać gazetę czy oglądać pokładową telewizję, jeżeli pozwalają na to lokalne przepisy. Komputer w tym czasie przejmie kontrolę nad przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem.

Funkcja Audi AI remote parking pilot pozwala automatycznie zaparkować pojazd, natomiast Audi AI remote garage pilot steer wprowadzi limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie wyjedzie. Kierowca nie musi się wtedy znajdować się w kabinie.nżynierowie z Ingolstadt dopracowali układ kierowniczy wraz z systemem czterech kół skrętnych. Przełożenie układu na osi przedniej zmienia się w zależności od prędkości, a koła tylne – również zależnie od prędkości – skręcają o kilka stopni w tym samym lub przeciwnym kierunku.

Jedną z nowości jest w pełni aktywne zawieszenie Audi AI. Przy pomocy elektrycznych siłowników system podnosi lub opuszcza niezależnie każde z kół. Kierowca może wybrać delikatne i komfortowe tłumienie, a w razie potrzeby usztywnić zawieszenie jak w samochodzie sportowym. W połączeniu z systemem ochrony bezpieczeństwa pre sense 360 stopni, nowe Audi A8 ma możliwość natychmiastowego uniesienia jednego z boków w przypadku nieuchronnej kolizji bocznej, zmniejszając w ten sposób ewentualne skutki wypadku dla pasażerów.

Zaawansowane rozwiązania wymagały zastosowania zupełnie nowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V, która współpracuje ze wszystkimi jednostkami. Rozwiązanie mild hybrid (ang. MHEV – mild hybrid electric vehicle), umożliwia "żeglowanie" z wyłączonym silnikiem oraz bezgłośne ponowne włączenie silnika. Dzięki odzyskiwaniu energii - nawet do 12 kW - można obniżyć spalanie nawet o 0,7 l/100 km.
Na początek pod maskę trafią dwa ulepszone silniki V6 turbo: 3.0 TDI (286 KM) i 3.0 TFSI (340 KM). Jednostki ośmiocylindrowe - 4.0 TDI o mocy 435 KM i 4.0 TFSI o mocy 460 KM - pojawią się nieco później. Topowy silnik W12 o pojemności 6 litrów nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży, właśnie trwa proces homologacji tej konstrukcji.

Nieco później na rynku pojawi się model Audi A8 L e-tron quattro z napędem hybrydowym typu plug-in. Silnik 3.0 TFSI i mocny silnik elektryczny oferują moc 449 KM i moment obrotowy 700 Nm. Pojemność akumulatora wystarczy na pokonanie około 50 km wyłącznie na prądzie. Auto oferuje system bezprzewodowego ładowania z wykorzystaniem funkcji Audi Wireless Charging.

Nowe Audi A8 i A8 L pojawią się na rynku późną jesienią tego roku. Na rynku niemieckim ceny zaczynają się od 90 600 euro (bazowy model V6). Wersja przedłużona A8 L startuje od poziomu 94 100 euro.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 381 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A8

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

Aktualności 2017-10-26

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Aktualności 2017-08-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Polscy klienci mogą już składać zamówienia na nowego Mercedesa CLS. Model, który zadebiutował pod koniec listopada na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles kosztuje od 350 500 zł.