mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Audi S3 Sportback

Nowe Audi S3 Sportback

Audi stopniowo rozszerza gamę modelu A3. Po debiucie obu wersji nadwoziowych standardowego modelu, trzydrzwiowego S3 teraz przyszła pora na S3 w odmianie Sportback. Pod maską ten sam dwulitrowy silnik o mocy 300 KM.

Nowe Audi S3 Sportback
Jednostka ta swoją maksymalną moc osiąga przy 5500 obr/min, zaś w przedziale od 1800 do 5500 obr/min silnik dysponuje maksymalnym momentem obrotowy na poziomie 380 Nm. W motorze TFSI zastosowano szeroką paletę nowoczesnych rozwiązań technicznych, począwszy od podwójnego wtrysku, przez system zmiennych faz rozrządu, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, aż po innowacyjny system zarządzania temperaturą.

W modelach z opcjonalną sześciobiegową przekładnią S tronic, sprint do 100 km/h trwa pięć sekund, a w przypadku modeli z sześciobiegową skrzynią manualną 0,5 sekundy dłużej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dzięki funkcji Launch Control, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon. Audi S3 Sportback z przekładnią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l paliwa na 100 km (ze skrzynią manualną – 7 l na 100 km).

Niższe biegi obu skrzyń mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, co efektywnie zmniejsza zużycie paliwa. Na życzenie, kierowca może przełączać biegi dwusprzęgłowej skrzyni za pomocą manetek przy kierownicy. Dzięki stałemu napędowi na cztery koła quattro, z jego nowo skonstruowanym sprzęgłem wielopłytkowym, nowy topowy model S3 przyspiesza szybciej i bezpieczniej.

System Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego S3 Sportback. Pozwala kontrolować pracę pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej przekładni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Za pomocą jednego przycisku kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic czy też efficiency. Ponadto w pojazdach wyposażonych w radio MMI, dostępny jest tryb individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej, jest także sterowany przy pomocy Audi drive select.

Masa Audi S3 Sportback wynosi 1445 kg, o 70 kg mniej niż w przypadku poprzednika. W decydującej mierze to zasługa lekkiej karoserii. W konstrukcji przedziału pasażerskiego wykorzystano wiele elementów z ultra wytrzymałych stopów stali. Przednie błotniki i maskę wykonano z aluminium.

Na życzenie klienta, koncern z Ingolstadt wyposaża nowe Audi S3 Sportback we wszystkie systemy wsparcia kierowcy dostępne dla pojazdów tej serii, m.in. w tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, który dopasowuje prędkość naszego Audi do pojazdu jadącego przed nami oraz samoczynnie hamuje i przyspiesza.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A3
Audi A3
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A3 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A3 Audi A3 S3 targi Genewa

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

wilhelm 2013-03-10

masz chyba krótko Audi poprzednik chyba jezdził do upadłego sprawdż wymianę oleju filtra oleju FILTRA POWIETRZA jest na niego bardzo czuły oraz przewody gumowe odpowietrzania skrzyni korbowej dziurawe zbutwiałe do wymiany - objawia się tym że zimny silnik ma nierówne obroty - tzw wytrącenia - sprawdz póżniej komentuj

~hymm 2013-03-03

opinie to masz swietna bo nigdy nie miales a3 wiec jak kupisz pojezdzisz mozesz sie wtedy sie przekonasz za glupio piszesz

~Italo 2013-02-14

Może mi ktoś pokazać coś nowego w tym parchu szkopskim, tandeta i stre wzornictwo bez polotu i smaku, i jeszcze te silniki, wieicznie awaryjne, co za chłam ze wszkopelandii

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.