mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe BMW Serii 7 wystartowało!

Nowe BMW Serii 7 wystartowało!

Maszyny w fabryce BMW w Dingolfing ruszyły - produkcja szóstej generacji największej limuzyny marki rozpoczęta. Nowe BMW Serii 7 jest lżejsze, bardziej komfortowe, oszczędniejsze i lepiej wyposażone.

Nowe BMW Serii 7 wystartowało!
Choć na pierwszy rzut oka najnowsza "siódemka" nie zwiastuje rewolucji to Bawarczycy są wyraźnie z siebie dumni i pewni sukcesu. Zapowiadają, że to ich najlepsze dzieło w tej klasie aut i najbardziej wydajny pod względem osiągów i ekonomii samochód wśród bezpośredniej konkurencji. Seria 7 zachowała tradycyjne elementy wyglądu - płaską i smukłą sylwetkę, charakterystyczną linię bocznych okien z podcięciem przy słupku C oraz niedłączne "nerki" w roli (automatycznie regulowanego) wlotu powietrza do chłodnicy. Pod elegancką, choć nieco zachowawczo zaprojektowaną karoserią, kryje się struktura podwozia wykonana w dużym stopniu z włókna węglowego. To m.in. dzięki tej sztuczce Seria 7 schudła o ok. 130kg w porównaniu do modelu poprzedniego, jednocześnie dostając całą masę technologicznych nowinek od swoich twórców.

Inżynierowie BMW mocno się postarali i w największej limuzynie z Bawarii znajdziemy np. system aktywnej regulacji nastawów układu jezdnego Executive Drive Pro, który nieustannie bada warunki drogowe i sposób jazdy kierowcy i odpowiada na to optymalnie zestrajając podwozie. Nowa "siódemka" została także wzbogacona o najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, wspomagające kierowcę - asystenta zjazdu z pasa, kontrolę martwego pola w lusterkach bocznych czy system zapobiegający najechaniu na tył pojazdu. Półautomatyczną jazdę w korkach ma zapewnić z kolei Traffic Jam Assistant, choć Niemcy nie zdradzili jeszcze szczegółów jego działania. Mocno promowanym przez BMW dodatkiem jest możliwość automatycznego parkowania bez kierowcy na pokładzie - wysiadamy przed garażem, resztę Seria 7 robi sama. Podobnie z wyjeżdżaniem z miejsca postoju. Standardowe oświetlenie diodowe możemy za dopłatą zastąpić laserowymi reflektorami o zasięgu snopa światła do 600m.

Sporo sztuczek BMW Serii 7 pokazuje także w kabinie. Jedna z nich to sterowanie systemem multimedialnym za pomocą gestów - ruchem ręki możemy regulować głośność systemu audio (opcjonalnie Bowers & Wilkins Diamond surround) czy chociażby odebrać przychodzące połączenie telefoniczne. Ponadto telefon może być ładowany indukcyjnie w specjalnym uchwycie, a ekran systemu iDrive jest tym razem dotykowy. Szczególnie rozpieszcza wyposażeniem przedłużana wersja L, do której możemy zamówić np. pochylane siedzenia tylne z masażem i funkcją Vitality Programme, oferującą podobno fizyczne ćwiczenia ułatwiające relaks - to szczególnie intrygujący dodatek. Poza tym na pokład zaprasza nas tzw. ambientowe oświetlenie, a z oparcia fotela przedniego pasażera możemy wysunąć podnóżek dla szczęśliwców podróżujących na tylnej kanapie i w półleżącej pozycji obserwujących niebo przez panoramiczny, szklany dach.

Jednak, jak przystało na BMW, radość z jazdy należy się także kierowcy. Dlatego pod długą baską "siódemki" będą pracować nowe silniki benzynowe i Diesla. Rzędowe "szóstki" oraz V-ósemki, a docelowo zapewne także charakterystyczny dla największej limuzyny BMW wariant V12, zapewnią więcej niż wystarczające osiągi. BMW zapowiada także wersję M Performance Package, nie zdradzając jednak zawartości takiego pakietu - być może będzie to lekko wzmocniona wersja o bardziej sportowym charakterze. Z pewnością możemy liczyć za to na wersję hybrydową typu plug-in. Bawarczycy zapowiedzieli już jej debiut na przyszły rok i określili sumaryczną moc spalinowo-elektrycznych silników na równowartość 326KM oraz średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 2,1l/100km. Przy okazji zasięg czysto "elektryczny" przy w pełni naładowanych akumulatorach będzie wynosił 40km. Standardem wszystkich wersji jest 8-biegowy automat Steptronic, przenoszący moment napędowy na tylne koła. Za dopłatą możemy zamienić "siódemkę" w czteronapędowca w wersji xDrive.
 
Wszystkie te informacje układają się w obraz "nowoczesnego luksusu", jak to BMW zwykło określać swoją nową limuzynę. Trzeba przyznać, że robi to spore wrażenie i tylko szkoda, że nie idzie w parze z bardziej porywającym designem karoserii, tak jak to było chociażby w przypadku 4 generacji "siódemki" E65 z 2002 roku. Ale już BMW doskonale wie, czego wymagają klienci i możemy się spodziewać, że Seria 7 przynajmniej na chwilę obejmie rolę króla segmentu aut luksusowych, zarezerwowaną dotąd dla Mercedesa Klasy S.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 7
BMW Seria 7
Cena podstawowa już od: 409 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Aktualności 2017-08-31

BMW prezentuje Z4 Concept

BMW prezentuje Z4 Concept

Aktualności 2017-08-17

Komentuj:

~asasseloo 2015-06-11

znów komedia! moc 326KM oraz średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 2,1l/100kmnprzecież nawet gdyby napisali 10 litrów to byłoby nie wiele, więc po co ta ściema???

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autostrada A2 rusza na wschód
Autostrada A2 rusza na wschód
GDDKiA podpisała umowy na budowę kolejnego odcinka autostrady A2. Tym razem chodzi o 15-kilometrowy fragment z Warszawy do obwodnicy Mińska Mazowieckiego i na węzeł u zbiegu południowej obwodnicy stolicy, trasy A2 i drogi wylotowej na Lublin.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic