mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Cayenne Turbo S od Porsche

Nowe Cayenne Turbo S od Porsche

Porsche AG rozszerza swoją trzecią serię modeli o Cayenne Turbo S. To najmocniejsze Cayenne z silnikiem V8 o pojemności 4,8 litra z doładowaniem biturbo uzyskuje moc 550 KM (404 kW).

Nowe Cayenne Turbo S od Porsche
Wprowadzając Cayenne Turbo S Porsche spełnia życzenia swoich klientów. Na tak zwanych „emerging markets” – nowych, rozwijających się rynkach Europy Wschodniej i Azji wielką popularnością cieszą się sportowo – ekskluzywne SUVy, pozwalające na bardzo dynamiczną jazdę. Mimo że osiągi nowego Cayenne Turbo S zwiększyły się w porównaniu z Cayenne Turbo (moc 500 KM/ 368 kW), zużycie paliwa przez Turbo S jest takie samo, jak w przypadku Cayenne Turbo (obliczone według nowego europejskiego cyklu jazdy NEFZ).

Zwiększenie mocy Cayenne Turbo S w porównaniu z modelem Cayenne Turbo było możliwe dzięki modyfikacji układu dolotowego i optymalizacji sterowania silnikiem. Podwyższona została nie tylko maksymalna moc, lecz również maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 750 Nm w zakresie prędkości obrotowych od 2250 obr./min do 4500 obr./min. Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h.

Z zewnątrz można rozpoznać Turbo S po 21-calowych kołach Cayenne SportPlus ze stopu metali lekkich, poszerzonych nadkolach pokrytych lakierem oraz czterech sportowych końcówkach rur wydechowych. Przednie osłony wlotu powietrza są lakierowane w kolorze nadwozia. Nowy, stonowany i elegancki metaliczny, szary lakier „lava” zarezerwowany jest wyłącznie dla Cayenne Turbo S.

W tym modelu Porsche zdecydowało się zamontować seryjnie pneumatyczne zawieszenie z regulacją poziomu i wysokości wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM), który – również seryjnie – połączono z systemem aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych - Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz wspomaganiem układu kierowniczego zależnym od prędkości - Servotronic.

Na życzenie Cayenne Turbo są można wysposażyć w tarcze ceramiczne na przednich kołach o średnicy 410 mm, zaś na tylnych – 370 mm. Z przodu zastosowane zostały nieruchome, sześciotłokowe zaciski aluminiowe, z tyłu zaciski czterotłokowe. PCCB są dostępne jako opcja dla Cayenne Turbo S, a także dla Cayenne S, GTS i Turbo w połączeniu z kołami 20 cali i większymi.

Jako opcja w Cayenne Turbo S, podobnie jak we wszystkich innych modelach Cayenne, dostępne są takie elementy jak obsługa głosowa z możliwością wprowadzania celów dla nawigacji w formie całych wyrazów, uniwersalne złącze audio (także dla MP3), Bluetooth do podłączania telefonów komórkowych oraz moduł TV pozwalający na analogowy lub cyfrowy odbiór stacji naziemnych. Montowany seryjnie system nagłośnieniowy BOSE® Surround z 14 głośnikami ma podwyższoną moc nominalną 410 W i może odtwarzać muzykę z płyt audio lub video w formacie 5.1 Discrete Surround.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Tematy w artykule: Cayenne Cayenne Cayenne turbo

Podobne wiadomości:

Porsche 911 – jedyne takie wydanie w Polsce

Porsche 911 – jedyne takie wydanie w Polsce

Aktualności 2015-10-21

Nowe możliwości konfiguracji Porsche

Nowe możliwości konfiguracji Porsche

Aktualności 2015-03-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.