mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Cayenne Turbo S od Porsche

Nowe Cayenne Turbo S od Porsche

Porsche AG rozszerza swoją trzecią serię modeli o Cayenne Turbo S. To najmocniejsze Cayenne z silnikiem V8 o pojemności 4,8 litra z doładowaniem biturbo uzyskuje moc 550 KM (404 kW).

Nowe Cayenne Turbo S od Porsche
Wprowadzając Cayenne Turbo S Porsche spełnia życzenia swoich klientów. Na tak zwanych „emerging markets” – nowych, rozwijających się rynkach Europy Wschodniej i Azji wielką popularnością cieszą się sportowo – ekskluzywne SUVy, pozwalające na bardzo dynamiczną jazdę. Mimo że osiągi nowego Cayenne Turbo S zwiększyły się w porównaniu z Cayenne Turbo (moc 500 KM/ 368 kW), zużycie paliwa przez Turbo S jest takie samo, jak w przypadku Cayenne Turbo (obliczone według nowego europejskiego cyklu jazdy NEFZ).

Zwiększenie mocy Cayenne Turbo S w porównaniu z modelem Cayenne Turbo było możliwe dzięki modyfikacji układu dolotowego i optymalizacji sterowania silnikiem. Podwyższona została nie tylko maksymalna moc, lecz również maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 750 Nm w zakresie prędkości obrotowych od 2250 obr./min do 4500 obr./min. Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h.

Z zewnątrz można rozpoznać Turbo S po 21-calowych kołach Cayenne SportPlus ze stopu metali lekkich, poszerzonych nadkolach pokrytych lakierem oraz czterech sportowych końcówkach rur wydechowych. Przednie osłony wlotu powietrza są lakierowane w kolorze nadwozia. Nowy, stonowany i elegancki metaliczny, szary lakier „lava” zarezerwowany jest wyłącznie dla Cayenne Turbo S.

W tym modelu Porsche zdecydowało się zamontować seryjnie pneumatyczne zawieszenie z regulacją poziomu i wysokości wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM), który – również seryjnie – połączono z systemem aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych - Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz wspomaganiem układu kierowniczego zależnym od prędkości - Servotronic.

Na życzenie Cayenne Turbo są można wysposażyć w tarcze ceramiczne na przednich kołach o średnicy 410 mm, zaś na tylnych – 370 mm. Z przodu zastosowane zostały nieruchome, sześciotłokowe zaciski aluminiowe, z tyłu zaciski czterotłokowe. PCCB są dostępne jako opcja dla Cayenne Turbo S, a także dla Cayenne S, GTS i Turbo w połączeniu z kołami 20 cali i większymi.

Jako opcja w Cayenne Turbo S, podobnie jak we wszystkich innych modelach Cayenne, dostępne są takie elementy jak obsługa głosowa z możliwością wprowadzania celów dla nawigacji w formie całych wyrazów, uniwersalne złącze audio (także dla MP3), Bluetooth do podłączania telefonów komórkowych oraz moduł TV pozwalający na analogowy lub cyfrowy odbiór stacji naziemnych. Montowany seryjnie system nagłośnieniowy BOSE® Surround z 14 głośnikami ma podwyższoną moc nominalną 410 W i może odtwarzać muzykę z płyt audio lub video w formacie 5.1 Discrete Surround.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Tematy w artykule: Cayenne Cayenne Cayenne turbo

Podobne wiadomości:

Porsche 911 – jedyne takie wydanie w Polsce

Porsche 911 – jedyne takie wydanie w Polsce

Aktualności 2015-10-21

Nowe możliwości konfiguracji Porsche

Nowe możliwości konfiguracji Porsche

Aktualności 2015-03-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport