mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe M5 - uh, będzie gorąco

Nowe M5 - uh, będzie gorąco

BMW oficjalnie zaprezentowało zdjęcia nowej Serii 5 w najdroższej i najszybszej odmianie M. W stosunku do poprzednika poprawiono niemal wszystko.

Nowe M5 - uh, będzie gorąco
Pierwsza i najważniejsza informacja, dotycząca nowej M5, to fakt, że żegnamy się z dość egzotycznym pięciolitrowym V10 z 507 końmi mechanicznymi i bez turbodoładowania, a witamy 4,4 litrowe, podwójnie turbodoładowane V8 o mocy 560 koni. Jednostka, zaczerpnięta z X5M i X6M, rozwija moment obrotowy rzędu 680 niutonometrów już od 1.500 obrotów na minutę - oznacza to poprawę w stosunku do poprzednika o 30%, natomiast moc wyskoczyła w górę o 10%. Poprawiono znaczenie także średnie spalanie, które teraz wynosi obiecujące 9,9 litra na 100 kilometrów. Najnudniejszą z możliwych ze wszystkich informacji, podanych przez BMW jest oczywiście emisja CO2 do atmosfery - 232 g/km. Żadnych start-stopów czy zielonych drzewek wyświetlających się na ekranie komputera pokładowegoo - jest tak jak powinno być i kropka.

Sprint do setki trwa 4,4 sekundy, do 200 km/h 13 sekund, a prędkość maksymalna, po zdjęciu kagańca przy 250 km/h, wynosi aż 305 km/h z opcjonalnym pakietem M Driver. Moc przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni M Double Clutch Transmission Drivelogic, a bezpośrednio na koła przez elektronicznie sterowany dyferencjał.

Nowe M5 wyposażone jest w usztywnione, wyczynowe zawieszenie, lekki układ hamulcowy i układ kierowniczy M Servotronic. Jest tu także ciekawa opcja zapisania dwóch indywidualnnych ustawień nastawów samochodu dla dwóch kierowców, m.in. reakcja na wciśnięcie pedału gazu, bezpośredniość układu kierowniczego Servotronic, nastawy skrzyni biegów, kontroli trakcji DSC, Dynamic Damper Control i rodzaju wyświetlanych informacji na wyświetlaczu projekcyjnym Head-Up Display.

Samochód wygląda wprost świetnie i przewyższa poprzednika bardzo mocno. Z tyłu oczywiście dwie pary końcówek układu wydechowego, z których musi wydobywać się piękny dźwięk doładowanej V8, dumne logo M5, widoczny dyferencjał, ostre linie zderzaka. Przód podobnie - zderzak z trzema dużymi wlotami powietrza, a gdy spojrzymy na profil, zobaczymy optycznie obniżające auto boczne progi. Całość wygląda niezwykle dynamicznie i obiecuje duże emocje. Felgi, na których stoi oficjalnie pokazany egzemplarz, są niemal takie same jak standardowe u poprzednika, jednak różnią się w szczegółach. Ale to nie ujma - prezentują się doskonale.

Wnętrze odznacza się dyskretnymi zmianami w stosunku do "zwykłej" Piątki - dyskretne loga M5 na kilku elementach, m.in. kierownicy, dżojstiku skrzyni biegów i zegarach oraz sportowe kubełkowe fotele. Wystarczy - z klasą i smakiem.

Najnowsze BMW M5 zostanie namacalnie zaprezentowane na Frankfurt Motor Show we wrześniu tego roku. Możemy was zapewnić, że tanio nie będzie, ale ten samochód będzie tego wart.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 5
BMW Seria 5
Cena podstawowa już od: 184 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~gość ;) 2011-06-23

9,9l/100km ??? chyba producentów nieco poniosło jak pisali dane katalogowe hehehe poza tym, jak ktoś chce ekonomiczne auto, niech kupi "wieśwagena" tdi

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport