mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Megane oficjalnie i na filmie

Nowe Megane oficjalnie i na filmie

Renault zdradziło właśnie prawie wszystkie szczegóły dotyczące trzeciej generacji Megane, którego światowa premiera odbędzie się już w październiku na wystawie paryskiej, zaś w sprzedaży na pierwszych rynkach pojawi się jeszcze w listopadzie br.

Nowe Megane oficjalnie i na filmie

Na pierwszy ogień poszedł pięciodrzwiowy hatchback. Jednak w ciągu najbliższych dwóch lat rodzina Megane III będzie składać się z sześciu członków. W porównaniu do "dwójki" Megane III, co jest zresztą zgodne z obecnymi trendami, urosło i to dość sporo, bo aż o prawie 9 cm na długość (4,30 m), rozstaw osi zwiększył się o 15 mm (2,64 m). Dzięki powiększonym gabarytom nowe Megane zapewnić ma niezwykle przestronne wnętrze, w którym komfortowo podróżować będą nie tylko pasażerowie, ale i zmieści się naprawdę dużo bagażu. Do tej pory pojemność bagażnika wynosiła 330 litrów, a teraz została zwiększona do aż 405 litrów.

Zobacz Renault Megane III na filmie

Poza większą przestronnością kabina nowego Megane ma wyróżniać się również, a może przede wszystkim, znacznie lepszą jakością użytych materiałów. Z pewnością charakterystycznym elementem będą zegary, gdzie obrotomierz jest standardowy (analogowy), ale już pozostałe, w tym prędkościomierz czy wyświetlacz tempomatu, są cyfrowe.

Oczywiście, jak przystało na Renault (Megane jako pierwszy kompakt zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP), nie zabraknie długiej listy wyposażenia mającego zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa. W standardzie znajdą się m.in. systemy ABS, EBD czy BA, a w zależności od rynku również ESP, system przypominający o zapięciu pasów na wszystkich pięciu miejscach, 6 poduszek powietrznych oraz system monitorujący ciśnienie w oponach.

Nie zabraknie również dużej liczby rozwiązań, zaczerpniętych m.in. z Laguny III, które mają zapewnić wysoki komfort podróżowania. Znajdziemy tu np. specjalną kartę, dzięki której otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika odbywa się bez potrzeby jej wyjmowania. Hamulec postojowy włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika. W standardzie w każdej wersji pojawi się klimatyzacja, dodatkowo dwustrefowa w bogatszych wersjach. Do dyspozycji jadących będzie nawigacja, wysokiej klasy system audio oraz gniazdka USB oraz do iPoda.

Nabywcy Megane III będą mieli do wyboru naprawdę sporą gamę wersji silnikowych. Jednostki wysokoprężne dCi dysponować będą mocą od 90 do 130 KM. Podstawowy silnik o pojemności 1,5 litra dostępny będzie mocą 90 i 110 KM. Z kolei jednostka 1,9 130 KM została zmodyfikowana w stosunku do poprzednika. Maksymalna moc osiągana jest przy 3.750 obr/min (do tej pory przy 4.000 obr/min), z kolei maksymalny moment obrotowy już od 1.750 obr/min (2.000 obr/min). W późniejszym czasie gama diesli poszerzy się jeszcze o dwulitrowy silnik o mocy 160 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub 150 KM w przypadku automatycznej przekładni.

Jeśli gustujemy w silnikach benzynowych, do dyspozycji będziemy mieć 1,6-litrową jednostkę o mocy 100 lub 110 KM (w zależności od rynku) oraz dwa silniki dwulitrowe - 140-konny oraz turbodoładowany TCe rozwijający moc 180 KM. Wiosną dołączy do nich nowa jednostka w gamie Renault - 1,4-litrowa z turbodoładowaniem o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Megane
Renault Megane
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr. hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~Artur 2008-09-10

Amfibia?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.