mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Mitsubishi L200 już w Polsce

Nowe Mitsubishi L200 już w Polsce

W polskich salonach Mitsubishi debiutuje właśnie odświeżony model  pickupa L200. Zmiany wprowadzone w tym modelu dotyczą wyglądu nadwozia i wnętrza pojazdu, jego funkcjonalności, komfortu i technologii. Nowe Mitsubishi L200, przy zakupie którego jest możliwe odliczenie 100% podatku VAT jest dostępne w cenie od 61.057 zł.

Nowe Mitsubishi L200 już w Polsce

Dokładnie cztery lata po europejskiej premierze popularny pickup L200 Mitsubishi rozpoczyna drugi etap swej kariery. W zakładach Mitsubishi Motors Thailand w Laem Chabang wyprodukowano dotychczas 495.914 sztuk, wliczając w to 185.553 egzemplarzy przeznaczonych na eksport do Europy, czyli na swój największy rynek zbytu.

Nowa wersja to kontynuacja udoskonaleń wprowadzonych w roku modelowym 2009, pełna rozwiązań mających na celu odświeżenie wyglądu auta. Nowy L200 wychodzi również naprzeciw potrzebom deklarowanym przez klientów, oferując lepszą funkcjonalność (przeprojektowana platforma ładunkowa dla wersji Club Cab, czyli półtorej kabiny), komfort (nowe elementy wyposażenia) i technologię (nowa przekładnia automatyczna, niższy poziom emisji CO2).

Wraz z obecną 200-konną wersją modelu Pajero, nowy L200 ma za zadanie wspierać proces repozycjonowania firmy Mitsubishi Motors na Starym Kontynencie. Podwójna oferta mocnych, użytkowych modeli z napędem 4x4 – bardziej niż kiedykolwiek wcześniej przeznaczona do prawdziwego off-roadu i ciężkiej pracy – uzupełnia teraz szeroką gamę modeli drogowych i crossoverów (Colt, Lancer, ASX oraz Outlander).

Podobny jak w modelu Pajero Sport/Challenger, czyli pojeździe klasy SUV do zadań specjalnych (model niedostępny na rynku europejskim), przód nowego L200 odchodzi od stylistyki pierwszej generacji na rzecz bardziej surowego wyglądu, który lepiej odpowiada nowej rynkowej pozycji modelu.

Choć nadal przypomina usportowiony model Pajero Evolution, przód nowego L200 charakteryzuje się teraz bardziej wyrazistą konstrukcją zderzaka przedniego w kolorze nadwozia, która podkreśla wysmukły kształt projekcyjnych reflektorów oraz osłony chłodnicy (chrom lub czerń, zależnie od wersji). Poniżej znajdziemy wydłużone oprawy lamp przeciwmgłowych po obu stronach poszerzonego wlotu powietrza, które czynią przód L200 jeszcze masywniejszym. Podobne wrażenie wywołuje srebrna osłona miski olejowej umieszczona między czarnymi panelami płatów bocznych. Całości dopełnia nowy lakier Granite Brown oraz – w wyższych wersjach – nowe 16 i 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Przeznaczona głównie do celów użytkowych wersja Single Cab (pojedyncza kabina) również może pochwalić się odświeżoną stylistyką przedniej części nadwozia, z przednim grillem i zderzakiem w praktycznym czarnym kolorze.

Przeprojektowano także platformę załadunkową. Całość tworzy spójną stylistycznie bryłę. Konstrukcja platformy – zbliżona do rozwiązania zastosowanego już w wersji Double Cab (podwójna kabina) – znajdzie się również na wyposażeniu wersji Club Cab (półtorej kabiny). Zaprojektowano ją z myślą o praktycznym użytkowaniu, dlatego może pochwalić się wyższym i prostszym wyprofilowaniem.
 
Inżynierowie firmy Mitsubishi Motors z ośrodka rozwojowo-badawczego w Okazaki wsparli kolegów z działu projektowego w działaniach, których celem było podniesienie komfortu jazdy przez wprowadzenie 5-stopniowej przekładni automatycznej zespolonej z nowym 178-konnym silnikiem wysokoprężnym High Power Diesel.

Podobnie jak w modelu Pajero, jest to znana konstrukcja firmy Mitsubishi – elektronicznie sterowana, 5-stopniowa przekładnia INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym. Charakterystykę przełożeń dostosowano tak, by skrzynia jak najefektywniej współpracowała z niezwykle mocnym 178-konnym silnikiem.

Ta wersja układu napędowego dostępna będzie obok już oferowanej wersji Medium-Power z 136-konnym silnikiem 2.5Di-D. Dzięki temu europejski klient będzie miał do wyboru poszerzoną gamę konfiguracji układ napędowego.

Efektem całkowitej modernizacji jednostki 2.5Di-D jest wersja High Power, która gwarantuje jedne z najlepszych w tej klasie osiągi oraz znacznie obniżony poziom drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu.

Model roku 2009 i 2010 L200 z silnikiem 2.5 Di-D High-Power może pochwalić się mocą 178 KM przy 4000 obr./min. (+ 29% dla skrzyni M/T oraz A/T w porównaniu z wersją Medium-Power) oraz momentem obrotowym o wartości 400 Nm przy 2000 obr/min dla wersji z przekładnią manualną (+ 27% w porównaniu z wersją Medium-Power) oraz 350 Nm przy 2000 obr./min. dla wersji z przekładnią automatyczną (+ 11% w porównaniu z wersją Medium-Power).

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Cena podstawowa już od: 109 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: pick-up-4dr.

Podobne wiadomości:

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport