mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Mondeo

Nowe Mondeo

Na niecały miesiąc przed światową premierą, zaplanowaną podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie, Ford zaprezentował pierwsze oficjalne zdjęcia swojego nowego modelu z klasy średniej. Do sprzedaży nowy Ford Mondeo trafi latem br.

Nowe Mondeo

W porównaniu do auta zaprezentowanego podczas wrześniowych targów w Paryżu (tylko wersja kombi), wersja produkcyjna nie różni się znacznie, choć pewne różnice można znaleźć. Tak jak zapowiedziano, linia nadwozia nowej generacji Mondeo nawiązuje do tzw. "kinetic design" z charakterystyczną dolną kratą wlotu powietrza pod zderzakiem, mająca kształt odwróconego trapezu, czyli będzie zbliżona do dwóch zeszłorocznych nowości Forda, modeli S-Max i Galaxy, oraz odświeżonego właśnie C-Maxa.

Zobacz galerię zdjęć Forda Mondeo
 
Od razu w momencie debiutu rynkowego, Ford Mondeo będzie oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: 4- i 5-drzwiowej oraz najbardziej przestronnego kombi. Wszystkie wersje mają taką samą przednią część nadwozia, za przednim słupkiem zaś zaczynają się już różnice. Każda z nich dostępna będzie z jednym z czterech pakietów wyposażeniowych: Ambiente, Trend oraz najbogatszych i najbardziej luksusowych Ghia i Titanium. Podczas gdy Ghia oferować będzie wnętrze wykończone akcentami z drewna i chromu, wersja Titanium będzie bardziej nowoczesna, z wieloma nowinkami technologicznymi. Wersje Ghia i Titanium na życzenie będą dodatkowo dostępne ze specjalnym pakietem wyposażenia "X-pack", zaś dla wersji Trend i Titanium w ramach opcji przewidziano pakiet "Sport" (obniżone zawieszenie, fotele częściowo wykończone skórą oraz, do wyboru, 17- lub 18-calowe aluminiowe obręcze kół).
 
Wśród wielu nowych rozwiązań, jakie pojawią się w Mondeo, znajdziemy m.in. systemy keyless start, dzięki czemu, by wejść do środka i uruchomić silnik nie będzie trzeba wyciągać kluczyków, system tankowania Easyfuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka wlewu i który ma blokadę zapobiegającą włożeniu końcówki dystrybutora z niewłaściwym paliwem, Adaptive Cruise Control (inteligentny tempomat z funkcją ostrzegania i kontroli odległości od pojazdu jadącego z przodu), mierzący ciśnienie w oponach, czy też wspomagający ruszanie na wzniesieniach.

Wewnątrz nowego Mondeo znajdziemy nową tablicę przyrządów z wyświetlaczem Ford Convers+ jako najważniejszym elementem interfejsu HMI (Human Machine Interface), ułatwiającego kierowcy sterowanie funkcjami samochodu. Wnętrze będzie też bardziej przestronne - długość przestrzeni na nogi przy przednich fotelach oraz szerokość wnętrza na wysokości ramion zostały zwiększone odpowiednio o 24 mm i 52 mm.
 
Nowe Mondeo będzie oferowane także z szeroką gamą jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie 1,6-litrowy Duratec Ti-VCT w wersjach 110- i 125-konnej z 5-biegową skrzynią manualną. Wśród mocniejszych silników znajdziemy: 2,0 Duratec HE o mocy 145 KM również z tą samą skrzynią biegów oraz nową jednostkę 2,3 Duratec HE 161 KM z 6-stopniowym automatem Durashift, która będzie dostępna w czwartym kwartale roku. Topowa wersja będzie posiadać 5-cylindrową, 2,5-litrową jednostkę o mocy 220 KM, opartą na silniku używanym do napędu sportowego Forda Focus ST.
 
Z kolei gama silników wysokoprężnych rozpoczyna się od 1,8-litrowej jednostki (100 i 125 KM) i obejmuje także dwulitrowe motory w wersjach 130- i 140-konnej.
 
Zobacz więcej o modelu Ford Mondeo
 
Czytaj także:

Nowe Mondeo Turnier (2007-01-04)

Pierwsze zdjęcia z taśmy nowego Mondeo! (2006-11-17)

Na celowniku: Ford Mondeo Limousine (2006-09-25)

Nowe Mondeo już (prawie) gotowe (2006-09-22)

 
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Mondeo
Ford Mondeo
Cena podstawowa już od: 91 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Mondeo Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Mondeo

Podobne wiadomości:

Ford GT - oficjalne dane techniczne

Ford GT - oficjalne dane techniczne

Aktualności 2017-01-27

Ford i Amazon rozpoczynają współpracę

Ford i Amazon rozpoczynają współpracę

Technika 2017-01-20

Komentuj:

~wiadoma sprawa disel to duze wydatki. 2010-05-29

Petryk a kto kupuje disela,przeciez wiadomo ze sie psuja na potege.Tylko benzyna jest bezawaryjna,cicha i szybka.Proste ja budowa cepa.

~petryk 2009-11-01

Kupując muniego 02 TDDI starałem się nie kierować przesądami,ale przyznam że żałuję bo coś w tym jest.Może dlatego że dużo jeżdżę,oprócz wymiany koła dwymasy czeka mnie wymiana pompy wtryskowej.Koło i pompa koszt ok 4500zł boli.Dodam ze silnik ma 180000tyś km,chyba nie dużo jak na diesla będzie to mój ostatni ford.Komfort jazdy i prowadzenie super.Pozdrawiam

~77 2007-12-19

Samochód jest niejako odpustowy zarówno w środku jak i na zewnątrz. Pozatym wyglada jak klucha... Chcieli zrobić to co w latach 90-tych czyli "płasko , szeroko i agresywnie" a wyszło im "pulchnie, przyciasno" a "agresja" tego auta jest na poziomie Vana. Przód Vana, tył niewiadomo czego.....

~adam 2007-02-22

a miało byc tak pieknie...a jest? zwyczajnie...nawet bardzo zwyczajnie jakbym widział stara lagune... miał prawie przypominac aston martina 4 drzwiowego a przypomina ...focusa... i te proby wewnatrz...to jakies nieporozumienia ford nie moze sie zdecydowac co ładne i błądzi ...patrze na swojego passata...moze to auto dla ludu...ale ma klase i styl... prosto...elegancko i dostojnie...a to jakis kaszan jest

~Artur 2007-02-19

Jeszcze coś. Mondeo to najlepszy samochód spośród samochodów tej klasy. Vectra, Avensis, Laguna itp. to kiszka. Choć nie porównywałbym go do klasy premium (MB, BMW itp)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
S19 - trwają intensywne prace
S19 - trwają intensywne prace
Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.