mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Mondeo

Nowe Mondeo

Na niecały miesiąc przed światową premierą, zaplanowaną podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie, Ford zaprezentował pierwsze oficjalne zdjęcia swojego nowego modelu z klasy średniej. Do sprzedaży nowy Ford Mondeo trafi latem br.

Nowe Mondeo

W porównaniu do auta zaprezentowanego podczas wrześniowych targów w Paryżu (tylko wersja kombi), wersja produkcyjna nie różni się znacznie, choć pewne różnice można znaleźć. Tak jak zapowiedziano, linia nadwozia nowej generacji Mondeo nawiązuje do tzw. "kinetic design" z charakterystyczną dolną kratą wlotu powietrza pod zderzakiem, mająca kształt odwróconego trapezu, czyli będzie zbliżona do dwóch zeszłorocznych nowości Forda, modeli S-Max i Galaxy, oraz odświeżonego właśnie C-Maxa.

Zobacz galerię zdjęć Forda Mondeo
 
Od razu w momencie debiutu rynkowego, Ford Mondeo będzie oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: 4- i 5-drzwiowej oraz najbardziej przestronnego kombi. Wszystkie wersje mają taką samą przednią część nadwozia, za przednim słupkiem zaś zaczynają się już różnice. Każda z nich dostępna będzie z jednym z czterech pakietów wyposażeniowych: Ambiente, Trend oraz najbogatszych i najbardziej luksusowych Ghia i Titanium. Podczas gdy Ghia oferować będzie wnętrze wykończone akcentami z drewna i chromu, wersja Titanium będzie bardziej nowoczesna, z wieloma nowinkami technologicznymi. Wersje Ghia i Titanium na życzenie będą dodatkowo dostępne ze specjalnym pakietem wyposażenia "X-pack", zaś dla wersji Trend i Titanium w ramach opcji przewidziano pakiet "Sport" (obniżone zawieszenie, fotele częściowo wykończone skórą oraz, do wyboru, 17- lub 18-calowe aluminiowe obręcze kół).
 
Wśród wielu nowych rozwiązań, jakie pojawią się w Mondeo, znajdziemy m.in. systemy keyless start, dzięki czemu, by wejść do środka i uruchomić silnik nie będzie trzeba wyciągać kluczyków, system tankowania Easyfuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka wlewu i który ma blokadę zapobiegającą włożeniu końcówki dystrybutora z niewłaściwym paliwem, Adaptive Cruise Control (inteligentny tempomat z funkcją ostrzegania i kontroli odległości od pojazdu jadącego z przodu), mierzący ciśnienie w oponach, czy też wspomagający ruszanie na wzniesieniach.

Wewnątrz nowego Mondeo znajdziemy nową tablicę przyrządów z wyświetlaczem Ford Convers+ jako najważniejszym elementem interfejsu HMI (Human Machine Interface), ułatwiającego kierowcy sterowanie funkcjami samochodu. Wnętrze będzie też bardziej przestronne - długość przestrzeni na nogi przy przednich fotelach oraz szerokość wnętrza na wysokości ramion zostały zwiększone odpowiednio o 24 mm i 52 mm.
 
Nowe Mondeo będzie oferowane także z szeroką gamą jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie 1,6-litrowy Duratec Ti-VCT w wersjach 110- i 125-konnej z 5-biegową skrzynią manualną. Wśród mocniejszych silników znajdziemy: 2,0 Duratec HE o mocy 145 KM również z tą samą skrzynią biegów oraz nową jednostkę 2,3 Duratec HE 161 KM z 6-stopniowym automatem Durashift, która będzie dostępna w czwartym kwartale roku. Topowa wersja będzie posiadać 5-cylindrową, 2,5-litrową jednostkę o mocy 220 KM, opartą na silniku używanym do napędu sportowego Forda Focus ST.
 
Z kolei gama silników wysokoprężnych rozpoczyna się od 1,8-litrowej jednostki (100 i 125 KM) i obejmuje także dwulitrowe motory w wersjach 130- i 140-konnej.
 
Zobacz więcej o modelu Ford Mondeo
 
Czytaj także:

Nowe Mondeo Turnier (2007-01-04)

Pierwsze zdjęcia z taśmy nowego Mondeo! (2006-11-17)

Na celowniku: Ford Mondeo Limousine (2006-09-25)

Nowe Mondeo już (prawie) gotowe (2006-09-22)

 
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Mondeo
Ford Mondeo
Cena podstawowa już od: 90 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Mondeo Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Mondeo

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~wiadoma sprawa disel to duze wydatki. 2010-05-29

Petryk a kto kupuje disela,przeciez wiadomo ze sie psuja na potege.Tylko benzyna jest bezawaryjna,cicha i szybka.Proste ja budowa cepa.

~petryk 2009-11-01

Kupując muniego 02 TDDI starałem się nie kierować przesądami,ale przyznam że żałuję bo coś w tym jest.Może dlatego że dużo jeżdżę,oprócz wymiany koła dwymasy czeka mnie wymiana pompy wtryskowej.Koło i pompa koszt ok 4500zł boli.Dodam ze silnik ma 180000tyś km,chyba nie dużo jak na diesla będzie to mój ostatni ford.Komfort jazdy i prowadzenie super.Pozdrawiam

~77 2007-12-19

Samochód jest niejako odpustowy zarówno w środku jak i na zewnątrz. Pozatym wyglada jak klucha... Chcieli zrobić to co w latach 90-tych czyli "płasko , szeroko i agresywnie" a wyszło im "pulchnie, przyciasno" a "agresja" tego auta jest na poziomie Vana. Przód Vana, tył niewiadomo czego.....

~adam 2007-02-22

a miało byc tak pieknie...a jest? zwyczajnie...nawet bardzo zwyczajnie jakbym widział stara lagune... miał prawie przypominac aston martina 4 drzwiowego a przypomina ...focusa... i te proby wewnatrz...to jakies nieporozumienia ford nie moze sie zdecydowac co ładne i błądzi ...patrze na swojego passata...moze to auto dla ludu...ale ma klase i styl... prosto...elegancko i dostojnie...a to jakis kaszan jest

~Artur 2007-02-19

Jeszcze coś. Mondeo to najlepszy samochód spośród samochodów tej klasy. Vectra, Avensis, Laguna itp. to kiszka. Choć nie porównywałbym go do klasy premium (MB, BMW itp)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport