mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Nowe Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Nowe Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet zapewnia kierowcy nie tylko przyjemność ze sportowej jazdy. Do niezwykłej dynamiki, podkreślonej optycznie błotnikami szerszymi o 60 mm niż w modelu 911 Carrera, dołącza niezwykłe uczucie jazdy kabrioletem.

Nowe Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Jedną z charakterystycznych cech wspólnych modelu Coupe i Kabriolet jest naturalnie przyjemność z jazdy, której nie da się wyrazić w liczbach. Obniżone podwozie, szeroki rozstaw kół i napęd na wszystkie koła pozwalają na osiągnięcie takich dynamicznych właściwości jezdnych, które są wyraźnie odczuwalne zarówno podczas jazdy na wprost, jak i na zakrętach. Odpowiednią rezerwę bezpieczeństwa gwarantuje montowany seryjnie system stabilności toru jazdy „Porsche Stability Management” (PSM), który w połączeniu z napędem na wszystkie koła zapewnia doskonałe prowadzenie pojazdu nawet w wyjątkowo trudnych warunkach.
Po otwarciu dachu przyjemność, której źródłem jest sportowa jazda, wyraźnie wzrasta. Tylko 20 sekund potrzebne jest na odblokowanie, złożenie i ukrycie pod specjalną pokrywą składanego dachu. W pełni automatyczny dach można zamykać i otwierać także podczas jazdy – do prędkości 50 km/h – za pomocą jednego przycisku.
Niebezpieczeństwo podczas ewentualnego dachowania minimalizowane jest we wszystkich kabrioletach Porsche serii 911 przez dwa pałąki umieszczone w sposób nie rzucający się w oczy za tylnymi siedzeniami. W momencie zarejestrowania niebezpieczeństwa dachowania przez czujnik pochylenia, wysyłany jest sygnał powodujący wysunięcie się pałąków.
Nadwozie bazujące na nadwoziu wersji Coupe jest najsztywniejsze wśród wszystkich kabrioletów 911. Istotnymi zmianami są specjalne wzmocnienia, zastępujące stabilizujące działanie blaszanego dachu. Nadwozie otrzymało wzmocnienia w progach z blach o podwójnej grubości, dodatkowe punkty węzłowe oraz wzmocnienia za słupkiem B. Dla uzyskania możliwie największej sztywności, konstruktorzy zastosowali po raz pierwszy w samochodzie Porsche do wzmocnień za środkowym słupkiem wysokowytrzymałą stal DP600, łączoną zarówno poprzez spawanie jak i klejenie. Zgrzewanie punktowe z klejeniem, dzięki wzmacniającemu działaniu kleju, zwiększa zdolność pochłaniania energii podczas zderzenia.
Od tyłu Carrera 4S Kabriolet różni się od innych otwartych modeli 911 nie tylko szerszymi błotnikami, lecz także całkowicie nową tylną pokrywą, wykonaną – jak w Coupe – z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem szklanym. Dotychczas w kształcie litery U, teraz obejmuje wysuwany spojler ze wszystkich stron. Oznacz to, iż pojawił się wąski pasek powyżej spojlera. Sam spojler oraz charakterystyczny dla 911 Carrera 4S pasek świateł między tylnymi światłami zostały przejęte z wersji Coupe bez zmian. Kolejną nowością jest pokrywa składanego dachu, na której zamontowano charakterystyczne trzecie światło stop. Maksymalna prędkość 280 km/h jest wyraźnym dowodem doskonałej aerodynamiki kabrioletu 911 Carrera 4S, który z zamkniętym dachem osiąga taką samą prędkość jak model Coupe. Wprawdzie struktura tkaniny składanego dachu wpływa nieznacznie na współczynnik oporu powietrza, lecz różnica ta jest prawie niemierzalna. Oba warianty Carrera 4S uzyskały w kanale aerodynamicznym taką samą wartość 0,30.
Nowe Porsche 911 ze swoim układem hamulcowym pochodzącym z Turbo osiąga doskonałą skuteczność hamowania. W porównaniu z pozostałymi modelami Carrera na przedniej i tylnej osi zamontowano większe i wzmocnione czterotłoczkowe zaciski hamulcowe. Naturalnie także wentylowane tarcze hamulcowe są większe. Na przedniej osi ich średnica wynosi 330 mm, a szerokość 34 mm. Na tylnej osi zamontowano tarcze hamulcowe o identycznej średnicy, lecz szerokości zredukowanej do 28 mm. Dzięki temu uzyskano wyjątkową skuteczność hamowania także w ekstremalnych warunkach.
Porsche 911 Carrera 4S Kabriolet wyposażone jest w 18-calowe koła ze stopów metali lekkich z oponami w rozmiarze 225/40 na przedniej osi i 295/30 na osi tylnej. Na życzenie samochód jest dostępny także z Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Tarcze hamulcowe z kompozytów ceramicznych ważą o 50 procent mniej niż metalowe tarcze hamulcowe. W połączeniu z całkowicie nową okładziną hamulcową wytwarzają one natychmiast bardzo duże, a co najważniejsze – stałe tarcie przy hamowaniu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport