mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Porsche Cayenne GTS zadebiutuje w Los Angeles

Nowe Porsche Cayenne GTS zadebiutuje w Los Angeles

Za dokładnie 2 tygodnie, na salonie Los Angeles Auto Show, Porsche pokaże kolejną wersję swojego najpopularniejszego modelu - Cayenne GTS.

Nowe Porsche Cayenne GTS zadebiutuje w Los Angeles

GTS to dla Porsche szczególna wersja - aż 11% klientów decydowało się na taką konfigurację swojego SUVa. Niemcy podeszli więc do sprawy bardzo poważnie i oferują Cayenne GTS z nowym, podwójnie doładowanym silnikiem benzynowym i unikalną stylistyką nadwozia i wnętrza. Zacznijmy od kwestii technicznych.
 
W sportowej wersji, a taką jest GTS, nie może brakować siły napędowej. W dotychczasowym modelu napęd na wszystkie koła zapewniał potężny silnik V8 o mocy 420KM i momencie obrotowym 515Nm. Jak to bywa w większości przypadków w świecie samochodów - następca jest mocniejszy. Moc maksymalna wzrosła do 440KM, a moment obrotowy osiąga 600Nm. Taką siłę zapewnia teraz mniejszy, ale podwójnie doładowany silnik 3,6 V6. Te liczby robią duże wrażenie, ale na jakie osiągi się przekładają? Przyszpieszenie od 0 do 100km/h to jedynie 5,1s (z opcjonalnym systemem Sport Chrono), czyli 0,6s mniej, niż dotychczas. Wielki SUV przestaje się rozpędzać dopiero przy 262km/h. Aby kierowca mógł łatwiej okiełznać taką bestię na kołach, Porsche zakłada 390-milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu i 358-mm z tyłu. Ponadto, Cayenne GTS jest zawieszone o 24mm niżej od bazowego modelu. Gdyby to kogokolwiek interesowało - spalanie spadło o 0,9l/100km.

Stylistycznie nowy GTS wyróżnia się 20-calowym felgami, czarnymi oznaczeniami wersji na karoserii, poszerzonymi nadkolami i powiększonym zderzakiem przednim. Tradycyjnie dla wszystkich nowoczesnych aut, są też nowe reflektory i tylne lampy w technologii LED. Wewnątrz pasażerowie docenią tapicerkę z alcantary, a na fotelach dumnie wyszyto logo specjalnej wersji - GTS.

Ponadto, Porsche wprowadziło pewne usprawnienia w silniku bazowej wersji Cayenne. Nadal jest napędzana przez benzynowe V6 o pojemności 3,6l i mocy 300KM, ale teraz spala o 0,7l benzyny na każde 100km mniej, a emisja dwutlenku węgla spadła o 21g/km do poziomu 215g/km. Przy okazji, niemieckim inżynierom udało się poprawić przyspieszenie 0-100km/h o 0.2s - teraz trwa 7,7s.

Ceny: bazowa wersja 65 427 Euro, Cayenne GTS 97 152 Euro. Sprzedaż w Niemczech rusza od lutego 2015.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport