mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Porsche Cayenne GTS zadebiutuje w Los Angeles

Nowe Porsche Cayenne GTS zadebiutuje w Los Angeles

Za dokładnie 2 tygodnie, na salonie Los Angeles Auto Show, Porsche pokaże kolejną wersję swojego najpopularniejszego modelu - Cayenne GTS.

Nowe Porsche Cayenne GTS zadebiutuje w Los Angeles

GTS to dla Porsche szczególna wersja - aż 11% klientów decydowało się na taką konfigurację swojego SUVa. Niemcy podeszli więc do sprawy bardzo poważnie i oferują Cayenne GTS z nowym, podwójnie doładowanym silnikiem benzynowym i unikalną stylistyką nadwozia i wnętrza. Zacznijmy od kwestii technicznych.
 
W sportowej wersji, a taką jest GTS, nie może brakować siły napędowej. W dotychczasowym modelu napęd na wszystkie koła zapewniał potężny silnik V8 o mocy 420KM i momencie obrotowym 515Nm. Jak to bywa w większości przypadków w świecie samochodów - następca jest mocniejszy. Moc maksymalna wzrosła do 440KM, a moment obrotowy osiąga 600Nm. Taką siłę zapewnia teraz mniejszy, ale podwójnie doładowany silnik 3,6 V6. Te liczby robią duże wrażenie, ale na jakie osiągi się przekładają? Przyszpieszenie od 0 do 100km/h to jedynie 5,1s (z opcjonalnym systemem Sport Chrono), czyli 0,6s mniej, niż dotychczas. Wielki SUV przestaje się rozpędzać dopiero przy 262km/h. Aby kierowca mógł łatwiej okiełznać taką bestię na kołach, Porsche zakłada 390-milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu i 358-mm z tyłu. Ponadto, Cayenne GTS jest zawieszone o 24mm niżej od bazowego modelu. Gdyby to kogokolwiek interesowało - spalanie spadło o 0,9l/100km.

Stylistycznie nowy GTS wyróżnia się 20-calowym felgami, czarnymi oznaczeniami wersji na karoserii, poszerzonymi nadkolami i powiększonym zderzakiem przednim. Tradycyjnie dla wszystkich nowoczesnych aut, są też nowe reflektory i tylne lampy w technologii LED. Wewnątrz pasażerowie docenią tapicerkę z alcantary, a na fotelach dumnie wyszyto logo specjalnej wersji - GTS.

Ponadto, Porsche wprowadziło pewne usprawnienia w silniku bazowej wersji Cayenne. Nadal jest napędzana przez benzynowe V6 o pojemności 3,6l i mocy 300KM, ale teraz spala o 0,7l benzyny na każde 100km mniej, a emisja dwutlenku węgla spadła o 21g/km do poziomu 215g/km. Przy okazji, niemieckim inżynierom udało się poprawić przyspieszenie 0-100km/h o 0.2s - teraz trwa 7,7s.

Ceny: bazowa wersja 65 427 Euro, Cayenne GTS 97 152 Euro. Sprzedaż w Niemczech rusza od lutego 2015.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 361 330 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed...

Aktualności 2017-08-29

Używane Porsche - ile to kosztuje?

auto motor i sport 0000-00-00

Jak wiadomo, każdy facet powinien spłodzić syna, zbudować dom i tak dalej. Te rzeczy zostawiamy życiu codziennemu. Natomiast w świecie samochodów przemawia do nas idea posiadania – chociaż raz – Porsche. Moje pierwsze Porsche? A dlaczego nie?  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.