mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe Rio już na polskim rynku

Nowe Rio już na polskim rynku

Debiutująca w tym roku na wystawie w Genewie najnowsza generacja Kii Rio właśnie wchodzi do sprzedaży na polski rynek. Za najtańszą wersję tego przedstawiciela segmentu B trzeba będzie zapłacić co najmniej 37.990 zł.

Nowe Rio już na polskim rynku
Czwarta generacja modelu Kia Rio oferowana będzie w Europie w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowej i 3-drzwiowej. Wersja 5-drzwiowa dostępna będzie w Polsce w sprzedaży od września. Od września będzie można również składać zamówienia na wersję 3-drzwiową, jednak fizycznie ta odmiana Rio będzie dostępna pod koniec pierwszego kwartału roku 2012. Prognozowany plan sprzedaży nowego Rio w Polsce na rok 2012 to 1600 szt. Obie odmiany będą produkowane wyłącznie w zakładzie Kia w Sohari w Korei.

Nowa generacja Rio całkowicie odchodzi od swojego poprzednika. Z przodu jest charakterystyczna dla koreańskiej marki osłona chłodnicy, zintegrowana z przednimi reflektorami. Z boku odpowiednia proporcja szyb do karoserii wraz z pochylonym do przodu, klinowatym kształtem pojazdu i niską linią dachu tworzą dynamiczną, sportową sylwetkę. Nowe Rio dostępne będzie w 10 kolorach nadwozia.

Nowy model jest dłuższy, szerszy i niższy, a jego rozstaw osi został wydłużony o 70 mm, co znacznie zwiększa przestrzeń dostępną dla pasażerów i na bagaż. Dzięki całkowitej wysokości 1.455 mm, nowe Rio ma jedną z najniżej poprowadzonych linii dachu w europejskiej gamie modeli tej marki. Nowe Rio nie jest jednak cięższe niż poprzednia generacja, którą zastępuje, choć jest samochodem znacznie większym i oferuje dodatkowe wyposażenie, opcje i właściwości.

Podobnie jak w innych, niedawno wprowadzonych, modelach Kii, zachowano charakterystyczny układ wnętrza – z trzywskaźnikowym zestawem zegarów. Nowością są przełączniki na konsoli środkowej, zintegrowane z ogrzewaniem i sterujące różnymi dodatkowymi funkcjami. W zależności od wersji wyposażenia klienci mają do wyboru trzy kolory wnętrza – brązowy, czarny i pustynny beżowy.

Poza większą kabiną udało się również zwiększyć pojemność bagażnika. Obecnie Rio oferuje 288 litrów przy podniesionych oparciach tylnych foteli i ponad 900 litrów przy oparciach położonych. Oparcie tylnej kanapy dzieli się w proporcji 60/40, zapewniając maksymalną wszechstronność i tworząc po złożeniu niemal płaską powierzchnię.

Nowe Rio dostępne będzie w Polsce z trzema silnikami trzy- i czterocylindrowymi o mocy od 75 do 109 KM. W wielu krajach jednostka wysokoprężna jest preferowanym napędem w tym segmencie i dlatego Rio będzie dostępne z trzycylindrowym motorem 1.1 wyposażonym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, zapewniającą moc 75KM.

Klienci, którzy wolą silnik benzynowy, mają do wyboru jednostkę 1.4 Gamma (109 KM) lub 1.2 Kappa (85 KM). W unowocześnionym silniku Gamma wprowadzono modyfikacje, zmierzające do obniżenia tarcia oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT w celu osiągnięcia lepszych reakcji i konkurencyjnego zużycia paliwa. Samochodom wyposażonym w silnik 1.4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,5 sekundy a osiągana prędkość maksymalna to 183 km/h.

Standardowa skrzynia zmiany biegów w wersji wysokoprężnej oraz w modelu z większym silnikiem benzynowym to sześciobiegowa przekładnia ręczna. Wersja benzynowa 1.2 jest wyposażona w przekładnię pięciobiegową. Czterobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna opcjonalnie w wersji z silnikiem benzynowym 1.4.

Na rynku polskim nowe Rio będzie wyposażone m.in. w diodowe reflektory do jazdy dziennej, wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatycznym suszeniem szyb, radio z systemem RDS i odtwarzaczem CD kompatybilnym z plikami MP3, wyposażone w gniazdo AUX, iPod i USB, system głośnomówiący Bluetooth (z układem rozpoznawanie głosowego dostępnym od grudnia 2011 roku), podgrzewane przednie fotele i kierownice. Deska rozdzielcza może być wyposażona w instalację do montażu opcjonalnego systemu nawigacji.

W kwestii bezpieczeństwa dostaniemy za to sześć poduszek powietrznych (po dwie z przodu i z tyłu oraz kurtyny boczne), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), system wspomagania ruszania pod górę (HAC) zapobiegający staczaniu się pojazdu podczas wykonywania tego manewru i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Kia Rio
Kia Rio
Cena podstawowa już od: 45 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia Rio Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia Kia Rio ceny premiera

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Komentuj:

~ja72 2011-09-08

już sie pogubilem - jak wielkosciowo po kolei ustawione sa modele? Elantra, Rio i x30?

~chychak 2011-09-02

nie do końca

marko1 2011-09-02

konkurent dla Vengi

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport