mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe, choć znane dźwięki Jazza

Nowe, choć znane dźwięki Jazza

W Japonii, czy na rynku amerykańskim Honda Jazz (Fit) cieszy się sporym powodzeniem i należy do liderów segmentu małych aut. Nieco gorzej jest z tym na Starym Kontynencie, gdzie najmniejszy w gamie Hondy model nie może jakoś przekonać do siebie europejskich kierowców. Być może zmieni to nowa generacja Jazza, która właśnie wchodzi do sprzedaży na naszym rynku.

Nowe, choć znane dźwięki Jazza

Nowa generacja w tym przypadku nie oznacza jakichś rewolucyjnych zmian. Zarówno, jeśli chodzi o bryłę nadwozia, która zachowała cechy swojego poprzednika, koncepcję wnętrza, gdzie największy nacisk ponownie położono na funkcjonalność oraz przestronność, mimo niewielkich zewnętrznych rozmiarów, czy wreszcie użyte jednostki napędowe, które są zmodyfikowanymi, czyli nieco mocniejszymi i bardziej ekologicznymi silnikami znanymi z poprzedniej generacji Jazza.

Honda Jazz nieznacznie urosła. Jest dłuższa o 55 mm (3.900 mm), szersza o 20 mm (1.695 mm) i ma większy o 5 cm rozstaw osi (2,5 m). Bez zmian pozostała wysokość nadwozia (1.525 mm). Swoimi wymiarami nieznacznie wychodzi poza standardowy segment małych samochodów, co w połączeniu z zachowaną bryłą poprzednika, plasuje Jazza pomiędzy małymi autami a kompaktowymi minivanami. Najważniejszymi zmianami, w porównaniu do poprzedniego Jazza, są m.in. dość cienkie przednie słupki, duża przestrzeń szyb czy większe, zachodzące na boki reflektory. A wszystko to w jednym celu, by poprawić widoczność zza kierownicy małej Hondy.

Standardowe postrzeganie małego auta, jako przeznaczonego wyłącznie dla jednej bądź dwóch osób i raczej do ruchu miejskiego, w tym przypadku nie zdaje egzaminu. Hondą Jazz spokojnie i w miarę wygodnie podróżować może nawet czworo pasażerów. Zwiększone rozmiary zewnętrzne przełożyły się na większą ilość miejsca na nogi oraz na ramiona. Zachowany został chwalony w poprzednim Jazzie system składania tylnych siedzeń ("Magic Seats"). Z jedną zasadniczą poprawką, aby je złożyć jednym ruchem ręki, nie trzeba będzie teraz przesuwać do przodu przednich foteli.

Jak na przedstawiciela, bądź co bądź klasy małych aut, Jazz imponuje również przestrzenią bagażową. 375 litrów pojemności to wynik godny pochwały. Wraz ze składaną tylną kanapą (dzieloną w stosunku 60:40) pozwala na transport przedmiotów o różnych kształtach i gabarytach, od rowerów (nawet trzech) i to bez konieczności demontażu przedniego koła, aż po długie do 2,4 m przedmioty.

Nowy Jazz dysponuje dwoma silnikami benzynowymi (choć tak naprawdę są to tylko dwie wersje tej samej jednostki różniące się pojemnością i mocą) o pojemności 1,2 i 1,4, posiadającymi układ zmiennych faz rozrządu (i-VTEC). Słabszy silnik ma pod maską 90 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 115 Nm. 1,4-litrowy silnik ma o 10 koni więcej i o 11 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy. Według danych producenta średnie spalanie tych wersji silnikowych wynosi odpowiednio 5,3 i 5,4 l/100 km, jednak podczas kilkudziesięciokilometrowych próbnych jazd oscylowało ono w okolicach 6 l/100 km. Obie wersje współpracują z pięciobiegową skrzynią manualną. 6-stopniowy automat (i-Shift) nie będzie oferowany na naszym rynku.

Obie wersje silnikowe sprawiają wrażenie nieco ospałych. Dopiero "wkręcanie" ich na wyższe obroty (od ok. 4.000 obr/min) zapewnia zadowalające osiągi. Dosyć wysoka pozycja za kierownicą i dobra widoczność we wszystkie strony to niewątpliwa zaleta Jazza. Po pierwszych kilometrach przejechanych małą Hondą nie można też złego słowa powiedzieć o jej zawieszeniu (z przodu kolumny McPhersona, z tyłku belka skrętna). Sprawnie wybiera wszelkie nierówności i tylko nieznacznie odchyla się na zakrętach.

W gamie nowej Hondy Jazz nie znajdziemy niestety wersji wysokoprężnej. Władze japońskiego koncernu zamierzają postawić na napęd hybrydowy, który do Jazza być może trafi już w 2011 roku.

Znane są już ceny za nowego Jazza. Podstawowa wersja (Base) z 1,2-litrowym silnikiem kosztuje 42.900 zł, za lepiej wyposażoną wersję (Trend) trzeba zapłacić o 5 tys. zł więcej. Mocniejsza wersja silnikowa dostępna będzie również w dwóch wariantach wyposażenia (Elegant i Executive), które kosztują odpowiednio 52.900 i 56.900 zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Jazz
Honda Jazz
Cena podstawowa już od: 61 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda Jazz Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda Honda Jazz

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~xxx 2010-06-07

2 x 90 kg ... jeździsz z kumplem czy masz takiego wieloryba ... ? ;p)

~ca 2009-01-11

Bardzo przyzwoity ten silnik 1,2 i-VTEC. To wrażenie z jazdy testowej.2 osoby na pokładzie każda po 90 kg.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport