mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe klasy Mercedesa

Nowe klasy Mercedesa

Na salonie samochodowym w Paryżu Mercedes zaprezentuje dwa studyjne modele, które już w przyszłym roku zadebiutują jako dwie nowe klasy niemieckiej marki.

Nowe klasy Mercedesa

Idea pojazdów typu Sports Tourer pojawiła się 2002 roku. Auta tworzące tę nową kategorię mają łączyć zalety rodzinnych aut typu sedan, kombi, van, a nawet SUV. Ich cechą są imponujące rozmiary wewnątrz pojazdu, które zapewnią komfort podróżowania na dużych odległościach i dużą praktyczność, wraz z łatwością prowadzenia i niezłymi osiągami. Sports Tourer jest odpowiedzią Mercedesa na zapotrzebowanie kierowców na auta do wyjazdów rodzinnych, rekreacyjnych i służbowych. Oba koncepcyjne modele spełniają te wymagania.

Grand Sports TourerModel Grand Sports Tourer powstał na bazie platformy podłogowej klasy M o rozstawie osi 2.980 mm. Gwarantuje to podróżującym dużo miejsca wewnątrz kabiny - niczym w jakiejś limuzynie, wysoki komfort i sporą funkcjonalność. Auto typu 4+2, posiada 4 oddzielne fotele z możliwością aranżacji miejsca dla dwójki dzieci. Wykończenie wnętrza wykonane jest ze skóry, drewna i aluminium.

Pod maską znajdzie się na pewno całkowicie nowa jednostka wysokoprężna o sześciu cylindrach. Osiąga ona maksymalną moc 218 KM, maksymalny moment obrotowy 510 Nm już przy 1.800 obr/min. Napęd na cztery koła przenoszony jest poprzez siedmiostopniową skrzynię automatyczną 7G-TRONIC. Na 100 km auto z tym silnikiem uzyskuje przyzwoity wynik spalania 9 litrów. O ile model GST jako klasa R zadebiutuje na jesieni przyszłego roku, to nowy silnik pojawi się już na wiosnę w C-klasie, a później także m.in. w modelu Viano.

Compact Sports TourerModel Compact Sports Tourer na rynku jako B-klasa powinien pojawić się już na wiosnę 2005 roku. Zbudowany został na platformie A-klasy, która została o 43 cm wydłużona, a rozstaw osi powiększył się o 21 cm. Zwiększony został także bagażnik do 525 l. Choć wymiary nadal pozostają dosyć kompaktowe, to jednak we wnętrzu nie odczuwa się tego. Auto będzie oferowane z czterema silnikami, dwoma dieslami i dwoma jednostkami benzynowymi. Najmocniejszym silnikiem będzie czterocylindrowy diesel o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, który spełnia wymogi normy Euro 4 i spala niecałe 6 l/100 km. Cena za tą wersję wynosić będzie 27.300 euro. Pozostałe silniki to wysokoprężna jednostka 1,8 109 KM za 23.500 euro i benzynowe 1,7 116 KM za 22.100 oraz 2,0 136 KM za 23.500 euro.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport