mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe minivany

Nowe minivany

Prezentacja Nowego Fiata Ulysse, Lancii Phedra, Peugeota 807 i Citroena C8

Nowe minivany

8 lat temu powstał zaprojektowany wspólnie przez Fiat Auto oraz PSA Peugeot Citroën minivan, który miał stać się konkurentem Renault Espace. Każda marka miała oczywiście własną wersję opracowanego wspólnymi siłami modelu.

Z biegiem lat auto stało się przestarzałe i przestało być konkurencyjne na rynku. Nadszedł zatem czas, aby Fiat Ulysse, Lancia Z, Peugeot 806 oraz Citroën Evasion ustąpili miejsca swoim następcom.

Już od dzisiaj w Genewie dziennikarze mogli zobaczyć Nowego Fiata Ulysse, Lancię Phedrę, Peugeota 807 i Citroëna C8.

Na wypróbowanej już platformie zbudowano zupełnie nowe nadwozie. Poprawiono między innymi geometrię, ustawienia amortyzatorów, dobór sprężyn i dzięki temu, jak twierdzą konstruktorzy auto ma się trzymać zdecydowanie lepiej drogi niż jego poprzednik zapewniając przy tym bardzo wysoki komfort jazdy.

Nadwozie nowego minivana ma elegancką, płynną linię i nie jest pozbawione dynamicznego charakteru. Duża przednia szyba o powierzchni ok. 2 m2 zapewnia kierowcy dobrą widoczność oraz poczucie wolności. Widać jednak różnice w designie auta między poszczególnymi markami. Każdy z czterech samochodów posiada typowe dla swojej marki elementy, no i oczywiście inny znak z przodu. Nie sposób nie zauważyć, że Nowy Ulysse posiada charakterystyczne cechy designu znane z Doblo, a Lancię Phedrę zdobi charakterystyczny „grill”. Pzednia partia C8 również wykazuje silny związek z pozostałymi modelami Citroëna, a wystarczy spojrzeć na reflektory 807, aby wiedzieć, że mamy do czynienia z Peugeotem. Oprócz wyraźnych różnic z designie przedniej części aut, odmiennie zostały zaprojektowane także światła tylne. Przednie boczne drzwi aut otwierane tradycyjnie, natomiast tylne są przesuwane, co ułatwia wysiadanie z pojazdu np. na zatłoczonych miejskich parkingach.

Wymiary wszystkich aut są jednakowe, ale zwiększyły się w stosunku do poprzednika.

Samochód jest dłuższy o 280mm, szerszy o 25mm i wyższy o 30mm; dzięki temu uzyskano bardziej przestronne wnętrze, które pomieści do 8 osób w trzech rzędach siedzeń. Siedzenia można wymontowywać, obracać i konfigurować na wiele sposobów. Wnętrze zapewnia pasażerom dużą ilość schowków i uchwytów. Projektanci wnętrza pokusili się o oryginalne rozwiązanie deski rozdzielczej. Uwagę przykuwają przede wszystkim umieszczone po środku zegary.

Jak na auto rodzinne przystało z nowym minivanie zadbano o bezpieczeństwo pasażerów. W standardzie oferowane są poduszki powietrzne kierowcy, pasażera oraz boczne, a także kurtyny powietrzne mające chronić podróżujących na wszystkich trzech rzędach siedzeń. Wszystkie auta wyposażone są również w ABS z EBD, ASR i BA. Nie każde auto posiada jednak ESP bez dopłaty, opcja te oferowana jest seryjnie w Lancii i Peugeocie, natomiast w przypadku Fiata i Citroena posiadają ją jedynie mocniejsze wersje silnikowe.

Lancia oraz Fiat proponują dwa napędy benzynowe (2.0l o mocy 136KM i 3.0l o mocy 204KM) oraz dwa wysokoprężne (2.0l o mocy 109KM i 2.2l o mocy 128KM). Peugeot posiada do wyboru trzy silniki benzynowe (2.0l 133KM, 2.2l 154KM, 3.0l 200KM), a także dwa diesle HDI (2.0l 105KM, 2.2l 125KM).

Citroën natomiast może być napędzany trzema silnikami o mocy od 138KM do 208KM, w tym 2.2l napęd 160KM, który znalazł się po raz pierwszy w ofercie Citroëna. Można również wybrać C8 z jednym z dwóch silników diesla z systemem Common Rail o mocy od 109KM do 130KM.

Na europejskim rynku nowe minivany pojawią się prawdopodobnie wiosną bieżącego roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport