mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowe spojrzenie na coupe Hyundaia

Nowe spojrzenie na coupe Hyundaia

Hyundai Veloster jest propozycją koreańskiej marki w segmencie roadsterów. Po premierze tego konceptu na wystawie w Seulu, teraz auto debiutuje na europejskim kontynencie, przy okazji targów we Frankfurcie.

Nowe spojrzenie na coupe Hyundaia

Zaprojektowany w centrum projektów i technologii w Namyang, coupe Veloster (zakodowany jako HND-3) jest trzecim z serii odważnych projektów samochodów koncepcyjnych, jakie powstały w studiu stylistycznym w Korei. Nazwa Veloster będąca połączeniem wyrazów velocity (ang. prędkość) i roadster – ma podkreślać sportową charakterystykę klasycznego auta 2+2.

Panoramiczne okno dachowe oraz inne elementy nieco futurystycznej konstrukcji tworzą wizerunek zaawansowanego technologicznie samochodu przyszłości. Veloster łączy w sobie prosty, aczkolwiek charakterystyczny design z solidną konstrukcją i dobrą jakością, co powinno trafić w gusta kierowców młodej generacji.

Veloster mierzy 4,1 m długości, 1,79 m szerokości i 1,45 m wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2,6 m. Auto z napędem na przednią oś pod maską ma dwulitrowy silnik benzynowy z 4 cylindrami w układzie rzędowym. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest 5-stopniowa automatyczna przekładnia.

Choć droga do seryjnej produkcji jeszcze z pewnością daleka, to być może jest to już pierwsza z zapowiedzi następcy obecnego modelu Coupe.

Czytaj także:
Hyundai z ogniwami (2007-09-04)


Podobne wiadomości:

Hyundai z ogniwami

Hyundai z ogniwami

Premiery 2007-09-04

Komentuj:

~MD 2007-10-15

Wtrące dwa grosze od siebie...Jeździłem CEED-em z Dieslem, to odpowiednik Hjundaia. Dobre materiały, choć wnętrze raczej brzydkie - typowo koreańskie. Komfort nienajgorszy, ale prowadzenie marne. Kiepsko wchodzą biegi, nieraz słychać zgrzyt. W porównaniu do Lacetti dobrze wypada wyposażenie (ABS, elektryka, klima), ale wóz ogólnie przeciętny i bardzo drogi, w końcu to tylko kia, konkurent hyundaia, chevroleta i chińskich wynalazków.... Azja jest mocno w tyle. W tej klasie jest z 10-12 dużo lepszych aut, więc na CEED-a napewno nie polece :) Osobiście teraz rozważam kupno Cytryny C4 lub nowej 308-ki która będzie niedługo. M.D.

~arni 2007-10-15

czy kiła czy dacia, jedna huynia.

~Marek D. (Poznań) 2007-10-06

Jeździłem CEED-em z Dieslem. Dobre materiały, choć wnetrze bryzdkie - typowo koreańskie. Komfort nienajgorszy, ale prowadzenie marne. Kiepsko wchodzą biegi, nieraz słychac zgrzyt. W porównaniu do Lacetti dobrze wypada wyposażenie (ABS, elektryka, klima), ale wóz ogólnie przeciętny i bardzo drogi, w końcu to tylko kia, konkurent hyundaia, chevroleta i chińskich wynalazków.... Azja jest mocno w tyle. W tej klasie jest z 10-12 dużo lepszych aut, więc na CEED-a napewno nie polece :) Osobiście teraz rozważam kupno Cytryny C4 lub nowej 308-ki która będzie niedługo. M.D.

~b 2007-10-06

i30 to wielki fajans. Wole Lacetti lub używaną 2-3 letnią Octavie, Leona, Stilo, Megane czy 307. Autka przecież z innej bajki !

~CCC 2007-10-06

Jak to mawiają - Cena czyni cuda, każde Gie się sprzeda w Polsce o ile jest w miare tanie. Skody sprzedają się świetnie, a ile są warte każdy wie. Tak samo Kia i Hyundai. Logany też sprzedają się bardzo dobrze. To samo dotyczy koreańszczyzny, jak kia, hyundai, ssangjong, itp. Tandeta do kwadratu, a schodzi np. ceed jak ciepłe bułeczki. To czego nie kupi nigdy Zachód, w Polsce pójdzie oby było w miare tanie ! Na Polski rynek chce wejść ŁADA z nowymi modelami. Tak samo chińczycy chcą tu robić biznes. Tandeta zaleje Polske i na drogach będą tylko fabki, octavkii, ceedy, rio, sonaty, lanosy, lacetti, logany, brylanty, langwindy i inne takie :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowy Toyota Yaris na horyzoncie
Sportowy Toyota Yaris na horyzoncie
Japoński producent przedstawił szkic Yarisa, który jest zapowiedzią sportowej wersji tego modelu. Na rynku samochód będzie konkurentem m.in. Forda Fiesty ST.