mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowości Genewy dla Kowalskiego

Nowości Genewy dla Kowalskiego

Około 170 światowych i europejskich premier, jakie można zobaczyć na rozpoczętych właśnie targach motoryzacyjnych w Genewie z pewnością zainteresuje osoby zastanawiające się nad zakupem nowego auta. Pytanie tylko, ile z tych nowości będzie później oferowanych w przystępnej cenie.

Nowości Genewy dla Kowalskiego
Spacerując po halach wystawowych Palexpo na wystawie w Genewie co i rusz napotykamy stoiska, na których prezentowane są najnowsze modele, pokazywane publicznie po raz pierwszy. Większość z nich, pomijamy oczywiście pojazdy koncepcyjne, których przyszłość może być bardzo różna, ale i odległa w czasie, jeszcze w pierwszej połówce roku trafi do salonów sprzedaży w całej Europie, w tym naturalnie i w Polsce. Które z nich będą się cieszyć dużą popularnością? Które mogą liczyć na sukces rynkowy? Postanowiliśmy przyjrzeć się prezentowanym nowościom właśnie pod tym kątem.

Na początek Kia i być może dwa modele, które mogą sporo namieszać na naszym rodzimym rynku. Być może, ponieważ co do jednego - Rio - nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja, czy to auto trafi do sprzedaż do naszego kraju. Zacznijmy jednak od mniejszej nowości - nowej generacji Kii Picanto. Druga generacja tego modelu w salonach sprzedaży pojawi się w drugim półroczu. Auto stylistycznie upodobniło się do swoich większych braci, którzy cieszą się już dość dużą popularnością w naszym kraju. Nowe Picanto będzie oferowane w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, wyraźnie też poprawiono jakość wykonania. Do wyboru będą trzy jednostki napędowe - dwa silniki trzycylindrowe o pojemności jednego litra (benzynowy oraz tzw. bi-fuel, czyli z fabryczną instalacją LPG) oraz 1,2-litrowy motor, który będzie mógł być połączony także z przekładnią automatyczną.

Również podobnym zmianom stylistycznym poddana została nieco większa, nowa generacja modelu Kia Rio. Auto będzie oferowane z kilkoma jednostkami napędowymi, bazowymi będzie 1,1-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 70 KM i emitujący zaledwie 89 g CO2/km. Podstawowy motor benzynowy będzie miał z kolei 1,2 litra pojemności. Ponieważ w segmencie małych aut dobrze na polskim rynku przyjęła się Venga, mimo że to trochę inny typ auta, władze polskiego oddziału koreańskiej marki nie podjęły jeszcze ostatecznej decyzji, czy to auto wjedzie również i na nasz rynek. W sprzedaży w europejskich krajach nowa Kia Rio pojawi się we wrześniu.

Od Kii teoretycznie bardzo blisko do Hyundaia, choć akurat na wystawie w Genewie trzeba przejść aż przez trzy hale wystawowe. A na stoisku Hyundaia zobaczymy model i40, czyli następcę znanej u nas Sonaty. Podczas prezentacji modelu, najważniejsze osobistości koreańskiego koncernu zapewniały, że Hyundai i40 stanowi całkowicie nową jakość w koreańskiej marce. Generalnie ma się zmienić także strategia Hyundaia, który ma się stać marką podchodzącą pod segment premium, ale za dużo bardziej przystępną cenę. Auto w nowej odsłonie będzie, podobno, mogło nawiązać rywalizację z takimi tuzami swojego segmentu jak Ford Mondeo, Toyota Avensis czy nawet Volkswagen Passat. Zobaczymy...

Od koreańskich marek przechodzimy do marki wprawdzie amerykańskiej, ale w tym przypadku z... koreańską domieszką. Na stoisku Chevroleta można zobaczyć bowiem dwa najważniejsze na europejskim rynku modele marki w nowych wersjach nadwoziowych. Chevrolet Cruze, który ostatnio został globalnym liderem marki pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, teraz będzie miał nową kartę przetargową w postaci odmiany pięciodrzwiowej. Przedstawiciele polskiego oddziału Chevroleta w Genewie bardzo ostrożnie wypowiadali się na temat oczekiwań wobec tego auta, choć nie ukrywali, że powinno cieszyć się ono dużym "wzięciem", w końcu w tym segmencie rynkowym dużo lepiej sprzedają się właśnie hatchbacki. Pod względem technicznym nie powinniśmy oczekiwać żadnych rewolucji, auto będzie bazować na sprawdzonych już rozwiązaniach z wersji sedan. Pięciodrzwiowy Cruze na polski rynek wjedzie już latem.


Również latem w salonach Chevroleta pojawi się nowe Aveo, tym razem, dla odmiany, w wersji sedan. I choć akurat wśród maluchów również większym zainteresowaniem cieszą hatchbacki, to jednak w przypadku Chevroleta Aveo wersja sedan stanowi spory udział w całości sprzedaży. Także w przypadku nowej generacji modelu Chevrolet liczy, że ok. jedną trzecią stanowić będzie odmiana czterodrzwiowa. Aveo sedan, które swoją światową premierę miało w Detroit, ale pod nazwą Sonic, będzie oferowane z czterema silnikami benzynowymi - 1,2 (70 i 86 KM), 1,4 (100 KM) oraz 1,6 (115 KM) oraz, po raz pierwszy w historii, z dwoma silnikami wysokoprężnymi - 1,3 (75 i 95 KM).

Z klimatów koreańskich przemieszczamy się do włoskich. Na stoisku Lancii, gdzie można zobaczyć szereg modeli, jeszcze do niedawna noszących znaczek Chryslera (np. Grand Voyager, Thema - odpowiednik 300C, czy Flavia - 200), największym zainteresowaniem polskich dziennikarzy cieszy się jednak własna kreacja włoskiej marki. Nowa generacja modelu Lancia Ypsilon będzie w końcu produkowana w tyskich zakładach Fiata, a do sprzedaży trafi już w czerwcu. Po raz pierwszy pojawi się pięciodrzwiowa odmiana Ypsilona. Auto oczywiście będzie bazować na rozwiązaniach technologicznych innych małych modeli grupy Fiata. W momencie wprowadzenia na rynek w ofercie Ypsilona będą cztery silniki. Benzynowy 1,2 o mocy 69 KM, także dostosowany do zasilania LPG. Dla miłośników diesli przewidziano dwie jednostki - 0,9-litrowy, dwucylindrowy Twinair z 85 końmi oraz 1,3 MultiJet II turbodiesel z 95 końmi. Każdy z silników wyposażony jest w system Start&Stop.

Efekt współpracy koncernów Fiat i Chrysler możemy zobaczyć także na stoisku Fiata, w postaci modelu Freemont, który na Europę zastąpi znanego wcześniej u nas Dodge'a Journeya. Fiat Freemont będzie miał napęd na przód, będzie wyposażony w diesla 2,0 Multijet o mocy 140 lub 170 koni mechanicznych. W późniejszym czasie do oferty wejdą wersje 4x4 z silnikiem 2.0 Multijet ze 170 końmi oraz być może również najciekawsza - amerykańskie 3.6 V6 z mocą 276 KM. Oba silniki będą miały automatyczną skrzynię biegów. Do salonów sprzedaży fiatowski odpowiednik Dodge'a wjedzie w połowie roku.


Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Aktualności 2016-03-01

Komentuj:

~chychak 2011-03-04

tak szczerze to z tych wymienionych aut dla Kowalskiego żadne mnie nie zachwyciło, może Cruze i fajnie wygląda, może i Hyundai coś tam będzie już sobą prezentował, ale cena też niska nie będzie, ale mimo to chyba bym żadnego nie chciał, a Aveo czy Freemont to już porażki na maksa

~AVEO - dramat. Lampy z Lancera w takim pudełku... 2011-03-03

Kto to projektował??? Ale bardziej mnie martwi, że fiat nie proponuje żadnych ekologicznych rozwiązań. Kupiłbym np. takiego Freemonta ale gdyby był tam układ hybrydowy i nowoczesna skrzynia, które pozwolą mi spalić w mieście do 7 litrów paliwa, a nie od 10 w górę znając ich diesle...

~Misiek 2011-03-02

Co do Lancii to silnik 0,9l TwinAir to nie jest diesel tylko benzyna i w dodatku również z Polski.

~yupi 2011-03-02

BRAK PLANÓW SPRZEDAŻY W EUROLANDZIE WERSJI SEDAN RIO TO OLBRZYMI BŁĄD KMC.. Pytam po cholerę np. Polakom koleiny hatchback?. A jak dobrze sprzedaje sie sedan Skoda Octavia?. Właśnie małego, ładnego sedana w przystępnej cenie z mocnym motorem brak temu producentowi w ofercie na PL

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport