mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowości Mercedesa w Detroit

Nowości Mercedesa w Detroit

Trzy światowe premiery na North American International Auto-Show 2003

Nowości Mercedesa w Detroit

Firma samochodowa ze Stuttgartu zaprezentowała na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Detroit po raz pierwszy szerokiej publiczności nową wersję kombi Klasy E, dwunastocylindrowy samochód sportowy SL 600 oraz pojazd na ogniwa paliwowe „Fuel-Cell”. Ponadto po raz pierwszy w Ameryce Północnej pokazane zostaną wersje Klas C i S z napędem na cztery koła 4MATIC.

Kombi Klasy E

Przyszłościowa technologia, fascynująca stylistyka, wysokiej klasy wyposażenie oraz wzorowa funkcjonalność wnętrza – oto nadzwyczajne właściwości nowej wersji kombi Klasy E. Mercedes-Benz dopełnia tym dynamicznym i eleganckim kombi paletę modeli Klasy E, która od wiosny 2002 r. święci triumfy za sprawą nowej limuzyny.

Kombi Klasy E wchodzi na rynek w marcu 2003 r. i wyróżnia się, podobnie jak limuzyna, wyjątkową technologią na najwyższym poziomie.

Klasa A „Fuel-Cell” testowana w praktyce przez klientów Mercedesa

Flotą 60 pojazdów Klasy A, które w 2003 r. dostarczone zostaną klientom w USA, Europie, Japonii i Singapurze, koncern DaimlerChrysler rozpoczyna szeroko zakrojone testowanie w praktyce przyszłościowej technologii ogniw paliwowych. Oznaczone nazwą „Fuel-Cell” samochody kompaktowe tankują czysty wodór, przetwarzany później przez system ogniw paliwowych w energię elektryczną potrzebną do napędzania silnika elektrycznego o mocy 65 kW. Nie dochodzi wówczas do emisji żadnych zanieczyszczeń. Klasa A „Fuel-Cell” osiąga maksymalną prędkość 140 km/h, a jedno tankowanie pozwala na pokonanie około 150 kilometrów.

Przy pomocy testów w praktyce DaimlerChrysler chce sprawdzić przydatność tego systemu napędowego w codziennym użytkowaniu, a także ułatwić dalszy jego rozwój.

Na starcie SL 600 o mocy 368 kW / 500 KM

W odnoszącej sukcesy Klasie SL swoją światową premierę świętuje nowy flagowy model SL 600. Pod jego maską znajduje się nowoopracowany dwunastocylindrowy silnik Mercedesa, zaliczany za sprawą dwóch turbosprężarek, systemu chłodzenia wodą i powietrzem doładowującym, technologii trójzaworowej, podwójnego zapłonu na prąd przemienny i innych innowacji technicznych do najnowocześniejszych silników samochodowych świata. Ten dwunastocylindrowy silnik rozwija moc 368 kW / 500 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 800 niutonometrów. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h SL 600 potrzebuje 4,7 sekundy, a od 60 do 120 km/h – 4,9 sekundy. Maksymalna prędkość ograniczona została elektronicznie do 250 km/h.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport