mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Avensis od 71.500 zł

Nowy Avensis od 71.500 zł

Do polskich salonów Toyoty wjeżdża właśnie najnowsza, trzecia już generacja modelu Avensis. Auto dostępne będzie od 71.500 zł w przypadku wersji sedan, zaś za wersję kombi trzeba będzie zapłacić 3 tys. zł więcej.

Nowy Avensis od 71.500 zł
Toyota Avensis nie będzie już oferowana w pięciodrzwiowej wersji liftback, a to ze względu na słabą sprzedaż tej odmiany nadwoziowej w ostatnich latach. Z obu dostępnych wersji, sedan wyróżnia się nieco bardziej sportowym kształtem nadwozia, zaś kombi elegancką bryłą. Mimo wzrostu wymiarów zewnętrznych (nowy Avensis jest szerszy i nieznacznie dłuższy) masa auta zwiększyła się jedynie o około 85 kg (zależnie od wersji modelu).

Większość dostępnych silników, jakie będą do wyboru z nowym Avensisem, to opracowane na nowo od podstaw jednostki, poza 177-konnym dieslem 2,2 D-4D. Już podstawowy silnik benzynowy 1,6 Valvematic (Valvematic to następca systemu dual VVT-i zarządzającego zmiennymi fazami rozrządu), o mocy 132 KM i maksymalnym momencie 160 Nm, pozwala Avensisowi osiągnąć 100 km/h w nieco ponad 10 sekund, dorównując motorowi 1,8 z poprzedniej generacji. O 15 koni więcej i o 20 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy posiada jednostka 1,8, zaś dwulitrowy silnik benzynowy dysponuje teraz mocą 152 KM i maksymalnym momentem 196 Nm. Wersje benzynowe w standardzie oferowane są z sześciobiegową skrzynią manualną, zaś dwie mocniejsze można także zamówić z bezstopniową automatyczną przekładnią MultidriveS.

Podstawowym dieslem jest dwulitrowy D-4D o mocy 126 KM i maksymalnym momencie 310 Nm. Dotychczasowy 150-konny silnik 2,2 (340 Nm) uzupełnia odmiana w wersji D-CAT (taka sama moc) po raz pierwszy połączona w europejskich osobowych modelach Toyoty z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów (zmiana przełożeń jest teraz możliwa także w trybie sekwencyjnym). Najmocniejszy, 177-konny diesel stał się teraz jeszcze bardziej elastyczny dzięki płaskiemu przebiegowi momentu obrotowego, którego maksymalna wartość wynosi 400 Nm.

Dynamiczniejsze silniki wymusiły nowe zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego. Szersze o prawie 6 cm nadwozie zapewnia większą stabilność a kierowca, dzięki obniżeniu siedziska fotela o 2 cm (przy maksymalnym wykorzystaniu regulacji), może lepiej kontrolować zachowanie nadwozia.

Już w standardowym wyposażeniu nowego Avensisa znajdziemy klimatyzację, 7 poduszek powietrznych oraz system stabilizacji toru jazdy VSC (odpowiednik układu ESP). Wśród opcji na uwagę zasługuje debiutująca w tym modelu nowa nawigacja satelitarna, która teraz nie tylko podaje informacje w języku polskim (wersja Premium z 7-calowym monitorem), ale również, dzięki 40GB dysku twardego pozwala nam zmieścić w pamięci systemu ulubioną muzykę. Wbudowany system bluetooth połączy system z telefonem komórkowym lub zewnętrznymi odtwarzaczami muzycznymi.

Zwolennicy kombi docenią szklany dach panoramiczny, obejmujący oba rzędy siedzeń i wyposażony w elektrycznie sterowaną roletę. Oparcie tylnej kanapy możemy teraz położyć ruchem jednej ręki (zwolnienie pojedynczej blokady). W środkowej części kanapy umieszczono otwór pomagający zmieścić we wnętrzu długie przedmioty, a w opcji możemy skorzystać z systemu przegród i pasów pozwalającym w łatwy sposób zamocować w bagażniku duże przedmioty i walizki.

Wśród elementów podnoszących komfort warto zwrócić uwagę na elektroniczny kluczyk (Smart Entry) pozwalający "zdalnie" otworzyć drzwi i uruchomić samochód, pamięć ustawień foteli (dwie pozycje) oraz tylną kamerę z wysoką rozdzielczością i czujniki parkowania.

Nowy Avensis oferowany jest w czterech pakietach wyposażenia (zrezygnowano z podstawowego pakietu Terra) - Luna, Sol, Sol Plus i Prestige. W wyposażeniu będzie można wybrać ponadto 3 pakiety specjalne - Chrome (chromowane elementy zewnętrzne), Life (dodatkowe czujniki parkowania i elementy stabilizujące bagaż) oraz Pakiet bezpieczeństwa (aktywny tempomat z funkcją hamowania, inteligentny asystent utrzymywania toru jazdy, system ochrony przedzderzeniowej).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Avensis
Toyota Avensis
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Avensis Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Avensis

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~xxx 2009-01-26

ja dzis wybralam z salonu taka toyotke , mnie sie podoba hihi

~grzegorz 2009-01-13

jeśli to ma znaczenie, to chodzi o model z 2004 r.

~grzegorz 2009-01-13

Ile pali avensis 2.0, diesel d4d?

~Lord/WEiDER 2009-01-12

Nowy Avensis dostał nowy uszyty garnitur ale ten przód -normalny Nissan Altima,taki nijaki-myslalem ze bedzie bardziej agresywny, jak Lexus ,dodatkowo zapomnieli zupełnie o wnetrzu, jest za bardzo podobny do pobrzedniego modelu, oprócz tego silniki troszeczke poprawili, skrzynie biegów i to przyniosło niewielki wzrost mocy, bez zmian przy 2.0 l benz. i te Dcat-177KM jest poprostu smieszne, osiąga setke w 8,6s, normalne jaja, za tą cene 129tys. wolałbym kupic BMW3-6,1s, lub Merca, Audi A5,Passat W8 -6,5s lub MONDEO 105tys. 220KM -7,1s albo SUPER Opel INSIGNIA 260 KM 6,5s to jest auto. Polecam Nową SKODE SUPERB ZA 84tys. -8,6s. bdb.OKAZJA

~Lord/WEiDER 2009-01-12

Nowy Avensis dostał nowy uszyty garnitur ale ten przód -normalny Nissan Altima,taki nijaki-myslalem ze bedzie bardziej agresywny, jak Lexus ,dodatkowo zapomnieli zupełnie o wnetrzu, jest za bardzo podobny do pobrzedniego modelu, oprócz tego silniki troszeczke poprawili, skrzynie biegów i to przyniosło niewielki wzrost mocy, bez zmian przy 2.0 l benz. i te Dcat-177KM jest poprostu smieszne, osiąga setke w 8,6s, normalne jaja, za tą cene 129tys. wolałbym kupic BMW3-6,1s, lub Merca, Audi A5,Passat W8 -6,5s lub MONDEO 105tys. 220KM -7,1s albo SUPER Opel INSIGNIA 260 KM 6,5s to jest auto. Polecam Nową SKODE SUPERB ZA 84tys. -8,6s. bdb.OKAZJA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.