mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Nowy Citroen C5: O klasę wyżej

Nowy Citroen C5: O klasę wyżej

Jeszcze niedawno klienci zainteresowani kupnem większego sedana marki Citroen mieli nie lada problem. Model C5 odstawał nieco chociażby od konkurencji z Niemiec, natomiast wyższy C6 był już zbyt awangardowy i drogi. Nowy Passat, Mondeo, a nawet Laguna mogą zacząć się bać, bo właśnie pojawił się nowy Citroen C5.

Nowy Citroen C5: O klasę wyżej

Nowy Citroen C5 klasycznie, jak to bywa w przypadku aut francuskich, pokazuje najwyższą klasę pod względem designu oraz estetyki. Samochody znad Sekwany były zawsze dostosowane do panujących trendów, niczym modne ciuchy z Mediolanu. Bryła nadwozia zrobiła sie bardziej wyrazista, nabrała dynamiki, a przy okazji posiada dystyngowany styl. Wielkie reflektory z przodu, zaakcentowany chromem grill połączony z logo marki, wysoka linia nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami pokazują, że Citroen 5 aspiruje wysoko. Na miano designerskiego majstersztyku zasługują również różne detale przewijające się na nadwoziu.

 

Najwięcej kontrowersji wzbudził tył, bowiem pomimo bardzo oryginalnej stylistyki przywołuje on skojarzenia choćby do modelu Peugeot 407 czy BMW Serii 3. Jednak wklęsła tylna szyba, będąca nawiązaniem do topowej limuzyny C6, rozprasza wszelkie wątpliwości. Sylwetka nowego C5 w wersji sedan oraz kombi jest dobrze wyważona i proporcjonalna. Obszerny tył nadwozia wcale nie oznacza pożegnania z dynamicznym wyglądem.

Po tym co widzieliśmy z zewnątrz, wymagania co do wykończenia środka nowego Citroena mogą być tak samo wysokie. Trzeba przyznać, że pod tym względem samochód nie zawodzi. Przed jazdami testowymi przedstawiciele koncernu zapowiadali, że jazda nowym modelem będzie jak podróż pierwszą klasą. Oczywiście, w żadnym wypadku nie chodziło tutaj o pociągi PKP. Wszystkie elementy kabiny, począwszy od deski rozdzielczej, skończywszy na wykończeniu drzwi czy tunelu środkowym są bardzo elegancko wykonane, z plastiku wysokiej jakości. Raczej nie doświadczymy skrzypienia czy trzaskania. W dodatku nie są też twarde niczym granitowa skała. Kierownica z nieruchomym środkiem nawiązująca do modelu C4 pozwala wygodnie prowadzić auto, jednak liczba przycisków i przełączników, które umieszczono jest stanowczo zbyt duża.

Przestronność była jednym z głównych kluczy, które do swojego projektu wdrażali francuscy projektanci. W modelu C5 zwiększono rozstaw osi aż o 65 mm w stosunku do poprzedniej wersji. Zaowocowało to większą ilością miejsca dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń. Fotele w pierwszym rzędzie są bardzo komfortowe. Dodatkowo można je wyposażyć w funkcje masażu, oddziaływującą na lędźwiową część kręgosłupa. W opcji można pokryć fotele skórą  wysokiej jakości Siedziska w drugim rzędzie są również bardzo miękkie i zapewniają komfort maksymalnie dla dwóch dorosłych osób. Jednak miejsca na kolana dla wyższych osób jest trochę za mało. Jednakże przestrzeń nie odbiega od konkurencji z segmentu.

Po raz pierwszy w Citroenie C5 można wybierać pomiędzy zawieszeniem hydropneumatycznym, a klasycznym. Dzięki temu wersje bazowe będą nieco tańsze. System Hydractive III pozwala zachować wysoki komfort na drodze a także regulować prześwit, jednak wybór zawieszenia klasycznego pozwoli na bardziej bezpośrednie wyczucie drogi, nie rezygnując przy tym z komfortu.

Pod maską nowego Citroena dostępna będzie gama siedmiu jednostek silnikowych, które będą współpracować z różnymi typami skrzyń biegów: mechanicznymi oraz automatycznymi. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe to do wyboru będą następujące opcje: 1.8i 16V (127KM/170Nm), 2.0i 16V (143KM/200Nm), 3.0i V6 (215KM/290Nm).

Liczba dostępnych jednostek wysokoprężnych jest większa. Tutaj klienci mogą wybierać spośród czterech silników HDi: 1.6 (110KM/240Nm), 2.0 (138KM/320Nm), 2.2 (173KM/370Nm), V6 2.7 (208KM/440Nm).

Najtańsza wersja z najsłabszym silnikiem kosztuje 79.900 złotych. Postawowa wersja z silnikiem diesla kosztuje 88.400 złotych. Za wersję kombi (Tourer) trzeba będzie dodatkowo dopłacić równowartość 5 tysięcy złotych. Auto jest dostępne w czterech wersjach wyposażeniowych: Attraction, Dynamique, Confort, Exclusive.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C5
Citroen C5
Cena podstawowa już od: 105 590 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Citroen C5 Wszystko o Citroen
Tematy w artykule: Citroen Citroen C5

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~mons 2015-01-26

C5 jest naprawdę spoko, choć ja póki co zostanę przy swoim c1 z 2007 roku :p Autko wciąż oceniane jest wysoko, a do tego można go kupić w coraz przuystępniejszych cenach. Więcej ciekawostek o nim tutaj www.motospace.pl/uzywane/citroen_c1_1.0_z_roku_2007_samochody_uzywane/

~Rinal 2008-09-19

Wyjątkowy samochód tak jak wyjątkowe były CX XM Xantia. Tylko nieliczni oglądają się za citroenem bo większość kocha się w niemieckich złomach.Passaty i audi reprezentują tylko wiochę BMW są drewniane a mimo to ich właściciele zawsze kpili sobie z aut francuskich. C5 może teraz sprawi że ludziom wreszcie spadną klapki z oczu.

~Jarecki 2008-09-04

Gdybym miał kupować teraz jakiś samochód to własnie kupił bym nowego C5 .Jeździlem tą ''machiną'' , super, zawieszenie bajer , w środku cichutko .

~inotna 2008-07-20

Dla normalnego użytkownika niczym nie różni się od starej C5,dodano jeszcze trochę bajerów dla tych,którzy myślą o niby niedościgłym pasacie,natomiast samochód stracił na funkcjonalności przez zdecydowanie`gorszy bagażnik.Citroen C5 przestał się wyróżniać i dołączył do "umundurowanych" tj.Passata,Mondeo i Laguny.

~Goldman 2008-06-29

Śliczne autko. Szczerze mówiąc nie ma sensu stawiać C5 koło Passata. Wszystkie nowe Passaty z profilu mają kształt przypominający buciora, a nie nowoczesne auto. Jeśli chodzi o zawieszenie, to póki co jedyne co (kiedyś) było lepsze, to fotele na sprężynach w Mercedesach. Dzisiaj nie istnieje na rynku lepsze zawieszenie niż hyrdropneumatyczne Citroena - jeśli chodzi o komfort jazdy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport